frohmage Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg leste denne posten på et annet forum Mine gamle kullkamerater fra Sjøkrigsskolen som i dag er hhv Forsvarssjef, Sjef sjøforsvaret, og Direktør i statens havarikommisjon for transport vil rive seg i håret over det som her har skjedd. Vil ikke dette være et habilitetsproblem for direktøren av Havarikommisjonen når det er de som skal etterforske ulykken? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Ikke nødvendigvis. Å ha studert med noen for lenge siden gjør deg ikke nødvendigvis inhabil. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 15. november 2018 Forfatter Del Skrevet 15. november 2018 Ikke nødvendigvis. Å ha studert med noen for lenge siden gjør deg ikke nødvendigvis inhabil. Ville det være et problem dersom de pleier sosial omgang? (Jeg mener ikke at dette skal være et problem i denne saken, men spør generelt) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Ville det være et problem dersom de pleier sosial omgang? (Jeg mener ikke at dette skal være et problem i denne saken, men spør generelt) Det går en grense et sted mellom "vi omgås ikke" og "han er min beste venn", men sosial omgang kan definitivt gjøre deg inhabil ja. Nøyaktig hvor den grensen går vet jeg ærlig talt ikke. 2 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Nå er det vel heller ikke direktøren for Statens Havarikommisjon for Transport som personlig utfører undersøkelsen? Den vil vel bli gjort av et større team fra flere fagområder. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Er direktøren inhabil er hans underordnede rammet av avledet inhabilitet - de kan ikke treffe organets endelige beslutning, men de kan forberede den. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå