d3vil87 Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 God kveld! Jeg har et spørsmål i forhold til rammelån. Vurderer nå i disse dager og selge boligen vår, men lurte på hvordan det vil fungere med et rammelån som vi også har, som er vel strengt tatt "knyttet" til denne boligen? Tenker først og fremst på at når boligen en gang blir solgt, og det f.eks blir en sum som egentlig bare dekker boliglånet, hva skjer da med rammelånet? Må da hele rammelånet betales tilbake i sin helhet også, siden boligen den en gang var knyttet til, er nå solgt? Eller? Beklager om jeg ikke gjorde meg forstått. Håper kanskje en av dere har svar på dette ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Både ordinært boliglån og rammelån er sikret med pant i bolig. Når du selger boligen din, påtar du deg (vanligvis) å overføre en heftelsesfri eiendom til kjøper, altså en eiendom uten pant. For at banken skal gå med på å slette sitt pant, må du betale ned lånet. Det gjelder uansett om det er rammelån, vanlig boliglån eller noe annet. Hvis du selger boligen din til en så lav pris at det ikke dekker de lånene som er sikret i boligen, har du et problem. Da lurer jeg også veldig på hvordan du har klart å bli innvilget rammelån i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 15. november 2018 Forfatter Del Skrevet 15. november 2018 Godt poeng, takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå