Gå til innhold

Hvordan fjerne gammel uferdig installasjon?

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøvde nettopp å installere win xp på faren min sin maskin. Det funket ikke, fikk beskjed om at den ikke fant cd-romen, dette var ganske merkelig siden installasjonscden satt nettopp i den :roll:

Hmm.. Men i så fall, når jeg nå starter opp igjen maskinen får jeg valget mellom win 98 og fortsettelse av win xp installasjonen. Hvordan fjerner jeg denne ukomplette installasjonen? Har gjort det før, men har glemt det.. Kan noen også si meg årsaken til at jeg får akkurat denne filmeldingen?

PCen er en bærbar, Toshiba Portégé ett eller annet..

Takker på forhånd for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Prøvde nettopp å installere win xp på faren min sin maskin. Det funket ikke, fikk beskjed om at den ikke fant cd-romen, dette var ganske merkelig siden installasjonscden satt nettopp i den :roll:

Hmm.. Men i så fall, når jeg nå starter opp igjen maskinen får jeg valget mellom win 98 og fortsettelse av win xp installasjonen. Hvordan fjerner jeg denne ukomplette installasjonen? Har gjort det før, men har glemt det.. Kan noen også si meg årsaken til at jeg får akkurat denne filmeldingen?

Oppstartsdisk...

Format C:\

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har muligheten til det, men hvis du har en annen data også, så kunne du satt inn hd'en med de filene du trengte inn der, og satt den som slave.. så kunne du kopiert over alle filene du trengte. Deretter kunne du formatert den, installert winXP, satt den inn i den andre pc'en igjen, og dratt over filene.. kanskje litt vanskelig løsning? Er ikke sikker på hvordan du BARE fjerner den ødelagte windows installasjonen :(

Lenke til kommentar
Hei,

Prøvde nettopp å installere win xp på faren min sin maskin. Det funket ikke, fikk beskjed om at den ikke fant cd-romen, dette var ganske merkelig siden installasjonscden satt nettopp i den  :roll:

Oppstartsdisk...

Format C:\

Hva om det er NTFS? Bruk XP cd'n din. Formater med den... Eller så kan du jo laste ned PQ eller no.

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har muligheten til det, men hvis du har en annen data også, så kunne du satt inn hd'en med de filene du trengte inn der, og satt den som slave.. så kunne du kopiert over alle filene du trengte. Deretter kunne du formatert den, installert winXP, satt den inn i den andre pc'en igjen, og dratt over filene.. kanskje litt vanskelig løsning? Er ikke sikker på hvordan du BARE fjerner den ødelagte windows installasjonen

Blir nok litt vanskelig å hive over disken og sette den som slave siden det er en bærbar :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...