nesii Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Punkt 1: ingenting er gratis, noen gang, whatsoever. Hadde det bare vært at man kan vinne noe, men at alle skal få noe for å delta? Sorry, men det finnes ingen medlidenhet for slik dumhet. Det her var ikke halvproft engang.. Tja, det er da ikke så utrolig. Gavekort og premier deles ut hele tiden. Markedsføring kan koste millioner, å bruke noen hundre tusener på premier for å få spredd markedsføring til flere hundre tusen mennesker er ikke noe dårligere business enn å bruke minst like mye penger på markedsføring for å nå ut med budskapet. Hvis en Rusta-butikk i Tromsø kan gi bort 100 000kr, er det faktisk ikke så usannsynlig at Power kan gi bort gaver til 1500kr til noen hundre nordmenn. Selvfølgelig er det andre ting her som helst burde gjort at folk lukter lunten, men premisset ditt er like fullt feil. Og som andre har påpekt, varierer den tekniske kompetansen til folk. De skjønner ikke konseptet med å undersøke hvor lenken går. (Tipset til Tek.no om mouseover fungerer heller ikke på facebook eller messenger, fordi den vil vise en redirect-URL på et facebook-domene.) De skjønner ikke hvordan eller hvor de ser hvilket nettsted de er på. Og siden ser ellers ut som en hvilken som helst annen kampanjeside. Tenk på hva en helt gjennomsnittlig ikke-teknisk anlagt person kan finne på å gå på. Og husk at halvparten statistisk sett er dummere enn vedkommende. Man trenger slett ikke være idiot. Litt forskjell på noen hunde og 5000, og hvis det hadde vært ekte enda flerr Lenke til kommentar
How bow dah! Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Kunne vært verre. De kunne ha endt opp med å faktisik kjøpe noe hos Power og dermed opplevd kundeservice på sitt absolutt verste. Handlet på power 1 gang, aldri igjen.De skulle ha fult navn, adresse, telefonnummer og email bare for å "sende kvitteringen på mail"... Har absolutt ingenting med at når kjøper kommer hjem så kaster han kvitteringen i søppla, for å komme tilbake å grine som en drittunge når han/hun ikke får hjelp/reparert uten gyldig garantibevis. Nei, det må være fordi de vil ringe deg en lørdagskveld for å slå av en uhyggelig prat. 2 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Handlet hos en blikkenslager her ene dagen, og han hadde en slik Zapato-terminal (eller hva det nå heter). Måtte legge igjen telefonnummeret mitt for å få tilsendt kvitteringen. Helt unødvendig!! At han fra før hadde både navn, telefonnummer, adresse, og epost siden det var en måltatt pipehette jeg bestilte er ikke av betydning. /s Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Husker jeg så den reklamen faktisk på facebook, byttet browser fra chrome til vivaldi og hadde ikke en adblocker installert. Synes den så litt rar ut og deskripsjonen ga ikke helt mening, så bladde videre. Edit: Sjekket linken til "scam" siden, tydeligvis 7200 som har klikket seg inn x| Endret 16. november 2018 av MultiGamerClub Lenke til kommentar
Meyer Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Kunne vært verre. De kunne ha endt opp med å faktisik kjøpe noe hos Power og dermed opplevd kundeservice på sitt absolutt verste. Handlet på power 1 gang, aldri igjen.De skulle ha fult navn, adresse, telefonnummer og email bare for å "sende kvitteringen på mail"... Jeg tror det går mer på hvordan ting må være satt opp i deres ERP system. Vi må vike fra rutiner på jobben hvis vi ikke kan gjøre noe på den riktige måten i ERP systemet. Det er lettere å gjøre i en bedrift med 20 ansatte enn sikkert over 10000. Lenke til kommentar
TeaRex Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 For godt til å være sant? Svindel. Trist at folk faktisk ikke tenker seg om to ganger før de hopper i ting som tydelig er svindel. 1 Lenke til kommentar
Discord Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Enkel regel, er tilbudet for godt til å være sant, så er det nettopp det. Syns faen ikke synd på folk som går på slike åpenbare scams, folk er ikkje bare dumme men og grådige. 2 Lenke til kommentar
slæsk Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Har absolutt ingenting med at når kjøper kommer hjem så kaster han kvitteringen i søppla, for å komme tilbake å grine som en drittunge når han/hun ikke får hjelp/reparert uten gyldig garantibevis. Nei, det må være fordi de vil ringe deg en lørdagskveld for å slå av en uhyggelig prat. Ja jøss, gyldig garantibevis på kaffekapsler, det er jo også en greie tydligvis. Lenke til kommentar
SunnFornuft Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Har absolutt ingenting med at når kjøper kommer hjem så kaster han kvitteringen i søppla, for å komme tilbake å grine som en drittunge når han/hun ikke får hjelp/reparert uten gyldig garantibevis. Nei, det må være fordi de vil ringe deg en lørdagskveld for å slå av en uhyggelig prat. Ja jøss, gyldig garantibevis på kaffekapsler, det er jo også en greie tydligvis. Nå er du jo sånn at de ikke kan sende ut reklame til deg uten eksplisitt samtykke siden GDPR reglene kom.. så det er nok for å lettere kunne finne kvitteringen om det skulle være noe. Du kan jo også si på en hyggelig måte at du ikke vil ha reklame men gjerne kvittering på mail. Så fikser de vel det for deg, tror du ikke ? 2 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Tenk om man kunne slutte å bruke tid på de som tror at Facebook er livets sannhet. De personene vil ikke ta til vettet uansett. Krass kommentar, men dessverre sant. Nå kan jo Altibox og andre skjerpe seg også, med å droppe at konkurranser må gå på Facebook. Falske nyheter og annen svindel florer på Facebook og en del brukere nekter å innse det. Endret 17. november 2018 av plankeby Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Dårlig norsk er ikke en måte å luke bort svindel lenger. Har sett flere eksempler med perfekt norsk og korrekt måte å formulere seg. 1 Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Hvis du tror det koster 19kr å sende en JBL høytaler i posten fortjener du å bli lurt. Et brev på 20 gram koster jo mer å få sendt. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Tror det også har litt å si at det kostet "bare" 19 kroner. Så det er verdt forsøket selv om noen folk kanskje var skeptiske. Det som er skummelt er at kortinformasjonen kan komme på avveie. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Husk at nå er mange i vårt land som ikke er så gode i norsk, slik at det er vanskelig for en stor andel å forstå hva som er perfekt norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå