Gå til innhold

JUL


Audun B

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

 

Snart jul. Hva er egentlig julen for noe. Hva betyr den for deg?

Er julen bare for kristene? Hvorfor en slik enorm høytid med fest og glede over jusus død?

 

Noen sier at jesus døde på den 25. des. Da feirer vi feil dag. Og hvordan kom det forbaska grantreet inn i bilde. Og hvorfor er det bare fet og tung mat som er jule mat. Sånn som ribbe, pinnekjøtt, julepøles og medisterpølser alt sammen druknet i steke fett. Er julen bare for folk med lite kolestrol som har en sjangs til å over leve det enorme fettinntaket.

 

Julen for meg er fri fra skolen, organisert slapping, spise masse godis og få gaver. Dette har jo ikke en døyt med jesus og kristendommen. Dette kan man også gjøre i høstferien eller i sommerferien.

 

Takk for meg. og GOD JUL eller som jeg vil si det. Fri fra skole/jobb med feit mat.

 

:xmas:

Endret av Audun B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er julen stress. Jeg hater julegaveshopping og alt det der. :no:

Får masse smågreier og gir masse smågreier. Butikkene "pynter" til jul allerede i november. De gir vel lange F@eN i den kristne delen av feiringen uansett.

 

Julen er kremmernes høytid. og burde etter min mening være avskaffet for lenge siden.

 

 

Men la meg tilføye.. for småbarnsfamilier er det søtt med litt gaver og juletre, MEN det må komme i sammenheng med julens egentlige budskap.

 

GOD JUL

Lenke til kommentar

Hei igjen dere. Skal bare rette opp en stor skrivefeil. Skrev at noen mener at jesus døde den 25. des. Og det er jo ikke rett. Det som er rett er at noen mener at han ble FØDT på den 25. des. :blush:

 

Tenkte og mente FØDT da jeg skrev at han døde. Men men hvem bryr seg. ;)

 

Skulle gjerne ha fler innlegg her gitt. Vil gjerne ha en lite innblikk av hva resten av nasjonen. Rettere sagt HW- nasjonen.

 

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

julen er :

1. sinnsykt mye stress med å finne ut hva man skal kjøpe, stå i kø, kjøpe det o.l.

2. bli kvitt maaaassse penger !

3. kjøpe utrolige mengder alkohol, og drikke det (må ha ferie etter ferien)

3. Julemat, nam nam

4. og litt sosialt samvær med venner / familie som man kanskje ikke ser så ofte (og drikke i lag me dem og :-) )

Lenke til kommentar

Hva jeg synes om Julen:

 

* Jeg liker ikke å få eller kjøpe presanger. Grunnen er ganske enkel: Man får en haug med gaver som man vanligvis IKKE blir glad over. Jeg må da seff gi dem noe, til som regel samme pris, men de blir heller ikke glad over gavene jeg gir til dem. Det er kjekt å få penger, men det gir dem meg skjeldent. Det jeg synes er at man driter i å kjøper gaver til hverandre. Mye bedre å kjøpe gaver til seg selv og ikke andre. Da får man ting man BLIR glad for :thumbup:

 

* Masse god mat å drekke (pinnekjøtt , PepsiMax ;) )

 

* Sosialt sammvær

 

* Fri fra tortur, dvs skola!

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...