Tor C Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Tja. - To kontingenter i internasjonale operasjoner - Kursrekken opp til troppssjef i HV - Sjefskurset ved FHS Det gir ham mer militær erfaring og utdanning enn de siste tre forsvarsministrene i UK og Frankrike - til sammen. Det er nå ikke så ille, selv om man alltids kunne ønsket seg en pensjonert yrkesoffiser med krigsskole og stabsskole. Du har helt rett, jeg tenkte på Ine Marie Søreide. Jeg vet jo egentlig svært godt at Frank Bakke Jensen er nåværende forsvarsminister. Her var det to tanker som ikke klarte å koples sammen i hodet. Jeg legger meg dønn flat, for Bakke Jensen er faktisk en av de få politikere som har en viss kunnskap og erfaring på feltet han arbeider i. Jeg redigerer innlegget mitt ASAP. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Så du vil over på et teknokrati? Den beste fagpersonen styrer området? Nei, men at man velger personer som faktisk har et snev av kunnskap om det de skal forvalte. Folk som har minst kunnskap om et felt er som regel de som er minst villige til å lytte til råd fra fagfolk, og har minst evne til å forstå hvilke fagfolk man bør lytte til og ikke. Dette har man tydelig sett både ved innføring av siste årenes nye regler for ferdsel på sjøen, og ikke minst Bengt Høies totalt blottet for dokumentasjon da han innførte disse nye fargene på tobakksprodukter. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Vet at denne udugeligheten er helt vanlig i norge og europa ellers. Men hadde faktisk større håp for Japan. Hørt om utslippsulykken i Fukushima Daiichi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå