steinjarle Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Åpner for at andre bilmerker også kan bruke Supercharger-nettverket.Europa-modellen av Tesla Model 3 bytter ladekontakt Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Håper virkelig ikke at åpner for andre, det er travelt nok på de fleste ladeplassene til Tesla. Med model 3 i mixen, tror jeg de har nok med egne biler. 4 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Håper virkelig ikke at åpner for andre, det er travelt nok på de fleste ladeplassene til Tesla. Med model 3 i mixen, tror jeg de har nok med egne biler. Med ordet gratis ute av mixen tipper jeg det ikke kommer til å øke på enormt mye når rekkeviddene også etter hvert øker enda mer. Hvis jeg kan kjøre 50 mil eller mer så ville jeg ha behov for å lade på en slik stasjon en gang annenhvert år. 9 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Bra trekk. Er lite lurt å benytte en kontakt som det er dårlig støtte for. Samtidig er de nok også veldig interessert å finne et større marked for inntekter. 5 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 RIP Chaedmo? Så lenge alle de asiatiske og foreløpig mestselgende elbilene fortsetter å bruke CHAdeMO standarden vil det nok ta lang tid før denne dør ut. Lenke til kommentar
xyz01 Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Så lenge alle de asiatiske og foreløpig mestselgende elbilene fortsetter å bruke CHAdeMO standarden vil det nok ta lang tid før denne dør ut. Nå er det vel bare Nissan igjen? Hyundai bruker CCS og Kias nyeste bruker også CCS. 3 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 En av fordelene med Tesla er et dedikert tilgjengelig ladenettverk. Dersom dette faller bort er også Tesla mindre interessant som neste el-bil. 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Nå er det vel bare Nissan igjen? Hyundai bruker CCS og Kias nyeste bruker også CCS. Det var jeg ikke klar over, da stiller ting seg litt annerledes. 3 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Chademo er nok litt "dødt" i Europa og vestilge delen, tror at den over tid vil dø ut. Eneste fordelen med Chademo nå i forhold til CSS er "vehicle to grid" (V2G), det å kunne levere strøm tilbake til nettet. Ergo f.eks å gi strøm til huset ditt ved strømbrudd eller selge strøm på høy pris og lade på lav pris etc. V2G vil nok støttes av CSS etterhvert også regner jeg med + at idag er det ikke noe stort utbredt bruk av det. Teslabjørn har en youtube video hvor han besøker noe energi selskap i Danmark (københavn mener jeg å huske) hvor de driver å tester å slik med V2G. Så det at Tesla M3 får CSS + at de kanskje åpner Supercharger nettet for andre CSS biler synes jeg er positivt. Som nevnt de fleste biler har god rekkevidde i forhold til normal bruk og de fleste lader ikke så mye på hritglading. Har selv en Ioniq siden Juni og har brukt hurtiglading 4 ganger selv, kona har vel 1 eller 2 ganger. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Det betyr ikke at andre biler kan lades hos Tesla. Det betyr ikke noe mer enn at Tesla forholder seg til den ladestandarden vi har i hele Europa.Tesla har siden dag 1 vært åpne på at andre bilprodusenter skal få kjøpe seg inn til ladenettverket deres. Lenke til kommentar
Andros Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Da går det mot køståing for modell 3, dessverre.. 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 En av fordelene med Tesla er et dedikert tilgjengelig ladenettverk. Dersom dette faller bort er også Tesla mindre interessant som neste el-bil. Spiller det noen rolle om det er dedikert så lenge det er tilgjengelig? Om noen andre kjøper seg inn i samme nettverk vil Tesla få høyere inntekter på det som igjen betyr mer penger til å bygge ut flere og større ladesteder. Bedre flatedekning og mindre sjanse for kø med andre ord. Eller er det tanken om å måtte stå og lade ved siden av f.eks en Kia som er problematisk? 4 Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Det betyr ikke at andre biler kan lades hos Tesla. Det betyr ikke noe mer enn at Tesla forholder seg til den ladestandarden vi har i hele Europa. Tesla har siden dag 1 vært åpne på at andre bilprodusenter skal få kjøpe seg inn til ladenettverket deres. Andre bilprodusenter skal få kjøpe seg inn på ladenettverket, men de skal ikke få lade bilene sine? Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Andre bilprodusenter skal få kjøpe seg inn på ladenettverket, men de skal ikke få lade bilene sine? Hvis bilprodusenten inngår avtale med Tesla og betaler for det, kan bilene av det merket bruke Tesla sine ladestasjoner. Foreløpig har ingen inngått slike avtaler. 1 Lenke til kommentar
Mirsad Dedic Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Andre bilprodusenter skal få kjøpe seg inn på ladenettverket, men de skal ikke få lade bilene sine? Hvis bilprodusenten inngår avtale med Tesla og betaler for det, kan bilene av det merket bruke Tesla sine ladestasjoner. Foreløpig har ingen inngått slike avtaler. Har du lest teksten i det hele tatt?? Tesla direktør sier selv at ombyggingen av superchargere settes i gang om relativt kort tid så ja det betyr at andre vil være i stand å lade på tesla sine superchargere og ja det blir ikke gratis men så er det ikke gratis for nye tesla kunder heller så det skal ikke være noe problemer med dette. Du betaler, du lader, simple 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Har du lest teksten i det hele tatt?? Tesla direktør sier selv at ombyggingen av superchargere settes i gang om relativt kort tid så ja det betyr at andre vil være i stand å lade på tesla sine superchargere og ja det blir ikke gratis men så er det ikke gratis for nye tesla kunder heller så det skal ikke være noe problemer med dette. Du betaler, du lader, simple Jeg tror det er du som ikke har lest teksten? "– Vi er definitivt åpne for diskusjoner med andre bilprodusenter om å gi dem tilgang til Supercharger-nettverket. Kapasitet er en driver for vår investering. Først nye ruter, nye markeder og så kapasitet, sier Bennett til Auto Express. Han sier de har vært i kontakt med mange, men at det ikke har endt i noen konklusjon så langt. " Det er mao. mer enn den fysiske pluggen som må være i orden, bilprodusenten må også inngå avtale med Tesla om å betale for deler av nettet. Tesla bruker ikke millarder av kroner for å selge strøm til kostpris til eiere av elbiler fra andre produsenter. Det ville vært økonomisk selvmord. Endret 15. november 2018 av Jens Kr. Kirkebø 3 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Andre bilprodusenter skal få kjøpe seg inn på ladenettverket, men de skal ikke få lade bilene sine? Hvis bilprodusenten inngår avtale med Tesla og betaler for det, kan bilene av det merket bruke Tesla sine ladestasjoner. Foreløpig har ingen inngått slike avtaler. Har du lest teksten i det hele tatt?? Tesla direktør sier selv at ombyggingen av superchargere settes i gang om relativt kort tid så ja det betyr at andre vil være i stand å lade på tesla sine superchargere og ja det blir ikke gratis men så er det ikke gratis for nye tesla kunder heller så det skal ikke være noe problemer med dette. Du betaler, du lader, simple Det er ikke bare å plugge seg på en ladestasjon, spesielt ikke Tesla sine. Det må skje en digital handshake mellom ladestasjon og bil. Skjer ikke dette vil ikke bilen få lade. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Synd Tesla ikke åpner for betallading fra enkeltkunder - Det er mange av oss som har kjøpt andre biler som gjerne betaler for å lade hos Tesla selv om bilprodusenten ikke er villig til å bidra. 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Det er normalt sett flere lademuligheter rett ved Teslas SuC fra andre tilbydere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå