pesenツ Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Hei! Jeg byttet nettopp ut mitt gtx 970 kort og erstattet det med et rtx 2070 kort. Pcen funket alltid helt fint med gamle kortet, men etter jeg byttet til det nye krasjer jeg plutselig i spill. Jeg finner ikke årsaken til dette. Har ikke endre overklokken på ram eller cpu etter jeg byttet skjermkort. I7 4790k 4.7ghz 0.018 volt offset Gigabyte Rtx 2070 OC 1740 mhz 16 gb ddr3 1600mhz klokket til 2200mhz 1.550 volt https://www.userbenchmark.com/UserRun/12125706 Windows blir bare stuck på at den samler inn feilinformasjon og jeg må starte pcen på nytt manuelt Noen som har forslag til fiks? Lagt til bilder av hovedskjerm til venstre og sekunder til høyre når jeg krasjer. Endret 15. november 2018 av pesenツ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 PSU? Er tempraturen for høy? Somregel er vel en av tilfellene problemet hvis ikke prøv nyere bios på hovedkortet. har du flere stasjonære prøv skjermkortet på en annen pc. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) 1: Ta 2070 ut av maskinen og sett det inn på nytt, det kan sitte dårlig. 2: Bruk DDU til å fjerne alle drivere og installer de på nytt. https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html Endret 15. november 2018 av Nwader Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 15. november 2018 Forfatter Del Skrevet 15. november 2018 PSU? Er tempraturen for høy? Somregel er vel en av tilfellene problemet hvis ikke prøv nyere bios på hovedkortet. har du flere stasjonære prøv skjermkortet på en annen pc. Alle tempraturene er normale og har en EVGA 850 G2 så det burde ikke være noe problem Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Fjern overklokken og påse at PCIe FSB er nøyaktig til 100 eller 99,9 og ikke et desimal over 100. Ganske vanlig at grafikk kort med factory overklokk ikke tåler forhøyet pci ref clock Test pånytt «uten» oc. 0x0000124 hardware error , indikerer at ditt system har detektere et «uncorrectable hardware error». Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Kjør hci memtest! Banner på at det er ustabilt minne Du merker det først nå pga mye kraftigere gpu som belaster cpu/ram mye mer Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Restart til safemode og kjør DDU for å fjerne skjermkortdrivere. Restart til normal mode og reinstaller skjermkortdrivere fra nvidia. Hjelper det? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) har vært en del problemer med 20xx serien og endel som gamers nexus har funnet ut er at noen er skjerm relatert eller driver relatert. https://www.youtube.com/watch?v=A4g5CZCaWXo Endret 15. november 2018 av Lugmeister Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Jeg fjernet alt av overklokk på ram og cpu, det ser ut til at det funker bra så langt. Belaster et kraftigere skjermkort andre komponenter betydelig høyere enn et svakere skjermkort? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Jeg fjernet alt av overklokk på ram og cpu, det ser ut til at det funker bra så langt. Belaster et kraftigere skjermkort andre komponenter betydelig høyere enn et svakere skjermkort? Ja, sålenge du får høyere fps Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Jeg fjernet alt av overklokk på ram og cpu, det ser ut til at det funker bra så langt. Belaster et kraftigere skjermkort andre komponenter betydelig høyere enn et svakere skjermkort? Hva lå PCIe frequency (BCLK) på med «din overklokking» aktiv ?Klokkes denne (BCLK, base ref frekvens) isteden for med multiplier (cpu) og dividere (minne) overklokker du alle PCI enheter i en PC inklusive skjermkort . Røre på pci bus frekvens har alltid vært en dårlig metode å overklokke . Derfor kjøper man K prosessorer som har åpen multiplier. Endret 16. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå