RustLord96 Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Hei, holder på å bygge en PC basert på litt bruktkjøpte deler og noen nye deler. Jeg er ikke så dreven, men har bygget etpar PCer tidligere uten problemer. Det er ingen livstegn, ingen lyd/lys når jeg setter på psu, jeg har ikke så mye andre deler å hjelpe med feilsøking. Alt som er kjøpt brukt skulle være i flott stand og sjekket. PSU - corsair rm850x (kjøpt brukt av en miner, hadde vært igang siden jan18 til tidlig i sommer) HK- msi z270a pro ( kjøpt av samme som over ) CPU- i7 6700k ( kjøpt brukt ) CPUkjøler- Cyrorig H5 ultimate NY RAM- 16gb 3200mhz NY Kabinett- p400silent NY Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Dobbeltsjekk at av/på -bryter på PSU står i riktig stilling. Veldig lett å overse. Lenke til kommentar
RustLord96 Skrevet 15. november 2018 Forfatter Del Skrevet 15. november 2018 Dobbeltsjekk at av/på -bryter på PSU står i riktig stilling. Veldig lett å overse. Ja det har jeg sjekket, samt trippelsjekket at powerswitch etc er riktig på hovedkort. Er det noen måte å sjekke psu på uten å ha ekstra hovedkort etc? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Hvis det er ingen strøm i noen av komponentene ved oppstart, mistenker jeg: - PSU - Hovedkort - CPU Sikker på at alt det fysiske er tilkoblet? Ingen bøyde pinner i CPU? Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Som Cipher her sier så kan det godt være du har bøyd pins på cpu, eller rettere sagt i socketen... Lett å overse/gjøre. Men har gjort det et par ganger; og hver gang så har jeg fått lys i hovedkort så jeg tørs tippe på psu. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Sjekk at rammen sitter ordentlig i hovedkortet og Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Koblet 24 pin og 8 pin til HK? Du kan sjekke PSU ved å jumpstarte den https://www.silverstonetek.com/downloads/QA/PSU/PSU-Paper%20Clip-EN.pdf Det beste for sånn feilsøking er å bygge opp maskinen på utsiden av kabinettet. Bare legg hovedkortet på noe papp eller noe Fjern alle harddisker/ssd'er Sett kjøler oppå CPU (trenger ikke skru den fast) Holder med 1 ram-stick Benytt integrert grafikk der man har det Koble 24 pin og 8 pin til HK Reset BIOS og start opp maskinen ved å legge et skrujern mellom de to pinnene på power switch header. Får du POST på skjermen da har du gjort noe feil under bygging. Glemt noen standoffs under HK kanskje, eller kjøler kortslutter mot HK (det kan skje). Endret 15. november 2018 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå