Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blinklys på VW har problemer

Vw golf mk4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skjer dette av seg selv, eller når du skal bruke blinklyset?

Jeg hadde tilsvarende problem når jeg skiftet til LED-pærer på side-blinklyset (WY5W). VAG CAN-BUS systemet er /#%¤B!! [sterk sensur] når det kommer til LED-pærer. Uansett pære, så fikk jeg 6 blink, hverken mer eller mindre. Fikk nye 6 blink ved å slå av og på blinklyset igjen.

Løsningen for meg var å sette på ekstra motstander. Jeg trengte 2x 3,2 Watt motstander på hver side, og nå fungerer det som det skal.

Lenke til kommentar

Kan det være så enkelt som at den har komfortblinking som gir 3 blink til siden når du bare gir en liten impuls med bryteren og blinker mer først når bryteren vippes helt over?

Dersom kun første trinn (komfortblinking) funker kan det være selve bryteren som er defekt også. Er det likt til venstre og høyre? Funker alt fint ved bruk av varselblink?

Lenke til kommentar

PaladinNO, men på så gammel bil som Golf 4 så er det vel ikke canbus :)

Jeg kjenner ikke Golf 4, så jeg vet ikke. Det var derfor jeg spurte om blinkingen skjer av selv eller om noe ble gjort, som f.eks. et LED-pære skifte.

Et kjapt Google-søk nå forteller om CAN-BUS fra Golf V, mens Golf IV har K-Line (whatever that is).

Siden problemet synes å skje av seg selv og sporadisk, så kan det være en jordingsfeil noe sted (.f.eks. et rustent koblingspunkt), da det kan få hva som helst til å skje med lysene. Men dette er utenfor mitt kompetanseområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...