Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reklamasjon på bruktbil?

andjoha

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette stedet å spørre om sånt men, kanskje noen har vært borti det samme så jeg før vel prøve..

For å gjøre historien veldig kort:

Kjøpte en 2år gammel vw golf for 4 mnd'er siden fra bruktbilforhandler, garantien var på 3mnd'er..

Nå forleden mistet bilen plutselig motorkraft, hadde den inne hos vw for en sjekk og de fortalte meg det var slangen til turboen som var gåen(eller noe, har egentlig ikke peiling på sånt selv)

Men så nevner dama på vw til meg i det jeg skal gå, "husk at du har 5års reklamasjonsrett da"

Jeg trodde ikke dette gjaldt ved bruktbilkjøp?? er litt forvirra nå.. noen som sitter inne med noe kunskap om temaet og har lyst dele litt kanskje? :blush: eller i det minste kan bekrefte / avkrefte dette?

Endret av andjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 5års reklamasjonsrett, men den retten gjelder bare du som kjøper bilen første gang. Det er det samme som med tv'er. Dersom jeg kjøper den, og gir den til deg, kan ikke du reklamere. Men det går som oftest iorden likevel, fordi ingen tjener på å være vanskelige. Med bil er det verre. En slange er jo også en slitedel, som ikke er ment å vare vesentlig lengre enn 5år, derfor dekkes den ikke.

Du har 3mnd garanti på biler kjøpt brukt, og det dekker stort sett bare motor og drivverk. Ingen slitedeler.

Tror nok du bare må regne med å punge ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...