Gjest Slettet+891348974 Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Dere kommer med en påstand om at forsikringsselskaper kan måtte betale tross at staten er selvassurandør, men utover å gjenta påstanden i overskriften gir ikke artikkelen noen begrunnelse for eller innsikt i hvorfor. Hele artikkelen fremstår som innholds og meningsløs. Enig. Det interressante her er at TU framstår som mer tabloid enn noen gang. Videre at de i det hele tatt lar seg diktere til å sitrere noe så dumt som "fremstillingen er fragmentert" når det overhodet ikke er snakk om at de lydloggene som er framlagt er utdrag, og at andre skippere som var i området har bekreftet framstilllingen som gikk over sambandet. Spekulativ klikkgenerator er hva dette er. hele artikkelen bør slettes da den ikke inneholder noe nytt av substans rundt forsikringen. Slett arbeid Lenke til kommentar
toreae Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Neida det går helt fint det, du bare trenger noen kilometer klar bane først. Det er vel den totale massen i bevegelse som er problemet? Det er jo dimensjoner på tankskip. Også lastes de jo til bremmen. Når de først har fått fremdrift så tar det tid å redusere farten eller stoppe opp, selv om de slår i bakk. Og litt av problemet er jo at massen gjør at de trenger litt fart for å kunne klare å styre skuta, rundt 5 knop har jeg hørt. Men selv i "styrefart" så jobber jo massen mot rorutslaget så det trengs mye plass for å snu, noe det ikke var rom i den trange fjorden og annen trafikk i tillegg. Så det er bare å la det stå til med full fart framover, og akselere? Jeg nevnte forøvrig ikke stoppe, jeg nevnte redusere farten. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg blir satt ut når jeg til stadighet leser at fregatten ikke var forsikret. Mener TU at det er mulig å forsikre krigsmateriell i et vanlig forsikringsselskap??? Staten er alltid, og av naturlige grunner, SELVASSURANDØR fordi det ikke er mulig å forsikre krigsutstyr på andre måter! 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Så det er bare å la det stå til med full fart framover, og akselere? Jeg nevnte forøvrig ikke stoppe, jeg nevnte redusere farten. Hvordan kan du påstå at de ikke slakket av? Har ikke sett noe slik informasjon. Om du har må du gjerne dele. Tar tid før man merker på farten at man har slakket av, siden det er så mye moment bak det. Endret 15. november 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
toreae Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Hvordan kan du påstå at de ikke slakket av? Har ikke sett noe slik informasjon. Om du har må du gjerne dele. Tar tid før man merker på farten at man har slakket av, siden det er så mye moment bak det. Kan du være så snill å LESE innlegg #9!!!!!! Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Kan du være så snill å LESE innlegg #9!!!!!! Ja så hva var poenget med og spekulere? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Ja så hva var poenget med og spekulere? Kan du være så snill å LESE innlegg #9 en gang til!!!!!! Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Så det er bare å la det stå til med full fart framover, og akselere? Jeg nevnte forøvrig ikke stoppe, jeg nevnte redusere farten. Svarte på dette... Ikke inlegg 9. Var da veldig vanskelig for deg.. Han sier ikke at skipet skal ha full fart fremover hvor er det du får det fra? Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Det viktigste er at ingen av de 123 unge menneskene ombord mistet livet eller ble alvorlig skadet. Tapet av skipet er ikke verdens undergang. Vi bygget opp igjen Finnmark etter krigen,da snakker vi mye kostnader og jobb. Prøv å filosofere litt over hvor mange,og hvor mange store skip som ble senket over hele verden fra 1939 og til 1945,både sivile og ikke minst krigsskip. Prøv å gå inn på Wikipedia og se hvor mange krigsskip fra de alierte og Japan som ble senket med enorme tap av liv i 42-43 i Ironbottom Sound som ligger mellom øyene Savo,Florida og Guadalcanal i Salomonøyene i Stillehavet. 47 krigsskip senket bare på det lille område på 1 år.. Vi må ikke overdramatisere om vi mister 1 krigsskip i fredstid hvor t.o.m hele besetningen overlevde. Det blir ingenting i forhold til alle de grusomheter sjøfolk fra hele verden opplevde under hele 2 verdenskrig. For ikke å snakke om tapene av skip og sjøfolk i angrepet på Pearl Harbour f.eks. Fra 40-45 omkom det 5000 norske sjøfolk fra marinen og handelsflåten til sammen og 500 norske skip sank til havets bunn. Kansje litt å tenke på i dag når vi var uheldig og mistet ett skip og var svært heldig å ikke miste ett eineste menneske. Under hele andre verdenskrig ble det senket 23 093 stk skip med hundretusener omkomne sjøfolk. Det setter ting i litt perspektiv når vi snakker om KNM Helge Ingstad.. Det setter også ting litt i perspektiv hvor jævlig krigføring er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå