Gå til innhold

Iphone 7 - død høyttaler, død mikrofon og grå høyttaler ikon

Hosse

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en brukt Iphone 7 128 GB som plutselig i helgen blitt ødelagt. Høyttaleren for øre er helt tyst. Mikrofonen virker ikke lenger. Ikonet på skjermen for å bruke høyttaler er går og ikke brukbar lenger.

Etter mye googling, så ser det ut til at dette er et problem som er rimelig vanlig på 6S og 7. Problemet kan være rundt selge Audio IC kretsen. Denne må sannsynligvis loddes. Vet ikke om dette er problemet? Noen andre tips?

Var innom Conmodo idag på en "diagnose". De koblet opp den og etter 10 sekunder sa de at det var noe galt med hovedkortet. Så pass har jeg skjønt selv også. Det eneste de kunne anbefale var å kjøpe en ny telefon av de. De kunne altså ikke reparere.

Er det noen her som kjenner til et verksted som virkelig kan fikse telefoner og ikke bare bytte deler? Helst i Oslo / Akershus området.

Telefonen er over 1 år og derfor ikke under Apple garanti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at du har 5-års reklamasjonsrett på telefonen hvis denne er kjøpt i Norge.

Ja, og på apples sine nettsider står det at i hht forbrukerkjøpsloven, så kan de dekke enkelte ting i år nr 2 også. 

Når jeg leverte den på Conmodo idag, så sa de at det ikke var noen vits å prøve seg på Apple da den var litt kantstøtt. Da ville vi bare få den i retur og Apple nekter å ta saken.

Lenke til kommentar

Ja, og på apples sine nettsider står det at i hht forbrukerkjøpsloven, så kan de dekke enkelte ting i år nr 2 også. 

Når jeg leverte den på Conmodo idag, så sa de at det ikke var noen vits å prøve seg på Apple da den var litt kantstøtt. Da ville vi bare få den i retur og Apple nekter å ta saken.

Klart de sier. De vil jo heller selge deg en ny telefon.

Bare du kjør på med reklamasjon og ikke gi deg.

Måtte selv reklamere en gang på en iPhone 5. Apple sendte ny "swap"-telefon uten noe plunder. Da var det en knapp som ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...