Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Ta på deg brillene, hvor hevder jeg at det ikke er noe vits å selge i Norge? Det jeg hevdet, er at det ikke noe særlig poeng i produsere millioner av biler, når markedet ikke er der. GM derimot solgte 9 600 000 biler i 2017 ? du sier det indirekte med å antyde at det ikke er noe poeng i å produsere flere biler, men bilene selges ikke i Norge.. Du snakker i mot deg selv, du prvøer å komme med poenger som ikke henger på grep. Norge er ett pittelite marked av Tesla, <10% sist år og laangt mindre i år(pga model 3). Igjen, prøv i det minste. 3 Lenke til kommentar
Darup Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Du snakker jo i mot deg selv. I det ene øyeblikket er kun markedet i Norge, i det andre er det ikke vits å selge i Norge. Ønsker dere ikke å bli tatt litt seriøst engang? Ta på deg brillene, hvor hevder jeg at det ikke er noe vits å selge i Norge? Det jeg hevdet, er at det ikke noe særlig poeng i produsere millioner av biler, når markedet ikke er der. De produserte 100000 biler i 2017. 200000 i 2018? Med snittpris på 50k dollar (gjetting) så blir det en omsetning på 10 000 000 000 dollar. Helt utrolig bitte lite er vel ikke markedet... GM derimot solgte 9 600 000 biler i 2017 ? Tesla har en eksponentiell vekst. Det er det firmaet som produserer flest el-biler .De tjener gode penger på bilene og verdien på selskapet passerte nylig BMW. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Vet noen hvordan man aktiverer og justerer cruise control på denne kontra en Leaf?Man vipper ned girvelgeren en gang for å aktivere CC/ACC. (To ganger for autopilot.) Så kan man justere hastighet med scrollehjulene på rattet eller på touchskjermen. Aner ikke hvordan det gjøres på en Leaf. Ta på deg brillene, hvor hevder jeg at det ikke er noe vits å selge i Norge? Det jeg hevdet, er at det ikke noe særlig poeng i produsere millioner av biler, når markedet ikke er der. Så klart er det etterspørsel Tesla sliter med... Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor 1 Lenke til kommentar
Mirsad Dedic Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Eksteriøret er meget fin bortsett fra bagasjerommet som skulle vært som på model s. Det ville gitt en mye større bagasjerom. Interiøret liker jeg ikke i det hele tatt. Ser ganske kjedelig ut rett og slett. 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Man vipper ned girvelgeren en gang for å aktivere CC/ACC. (To ganger for autopilot.) Så kan man justere hastighet med scrollehjulene på rattet eller på touchskjermen. Aner ikke hvordan det gjøres på en Leaf. Takk for svar. Ikke ulikt Leaf og lett tilgjengelig som jeg liker Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Å fy f så klein en bil 2 Lenke til kommentar
Orangutango Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Hvorfor har flåten av Tesla-taxier i Trondheim blitt halvert siste året ? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) At en halv million mennesker betalte inn 1000 dollar (NOK 10.000) i depositum på Model 3 i årene 2016-2017 Kan du dokumentere de tallene på noe som helst vis, annet enn at Elon har sagt det? du sier det indirekte med å antyde at det ikke er noe poeng i å produsere flere biler, men bilene selges ikke i Norge.. Du snakker i mot deg selv, du prvøer å komme med poenger som ikke henger på grep. Norge er ett pittelite marked av Tesla, <10% sist år og laangt mindre i år(pga model 3). Igjen, prøv i det minste. Nei, jeg sier det ikke indirekte, dersom du leser det jeg skriver, så sier jeg det ikke i det hele tatt, jeg sier noe helt annet, men det klarer du tydeligvis ikke å forstå. Et land som har 0.2% av verdens biler, utgjør 8.2% av Tesla sitt marked, som kun beviser mitt poeng. Utover Norge så finnes det knapt marked for Tesla sine biler. Det er ikke noe poeng å produsere flere biler, når de ikke får solgt de. For å forsøke med mindre teskje : dersom Tesla produserte en milliard biler i året, hvor skulle de selge de, det er ingen som vil ha de? Tesla har en eksponentiell vekst. Det er det firmaet som produserer flest el-biler .De tjener gode penger på bilene og verdien på selskapet passerte nylig BMW. Tygg litt på det, Tesla, som så langt har produsert rundt 300 000 biler siden oppstarten i 2003, og nå spytter ut 100 000 biler i året, er verdt mer enn BMW, som bare i fjor solgte 2.5 millioner biler? Endret 14. november 2018 av adeneo Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Kan du dokumentere de tallene på noe som helst vis, annet enn at Elon har sagt det? Nei, jeg sier det ikke indirekte, dersom du leser det jeg skriver, så sier jeg det ikke i det hele tatt, jeg sier noe helt annet, men det klarer du tydeligvis ikke å forstå. Et land som har 0.2% av verdens biler, utgjør 8.2% av Tesla sitt marked, som kun beviser mitt poeng. Utover Norge så finnes det knapt marked for Tesla sine biler. Det er ikke noe poeng å produsere flere biler, når de ikke får solgt de. For å forsøke med mindre teskje : dersom Tesla produserte en milliard biler i året, hvor skulle de selge de, det er ingen som vil ha de? Tygg litt på det, Tesla, som så langt har produsert rundt 300 000 biler siden oppstarten i 2003, og nå spytter ut 100 000 biler i året, er verdt mer enn BMW, som bare i fjor solgte 2.5 millioner biler? Går det an å bli mer lost, tesla peoduserer stadig flere biler og selger stadig mer. Alt du kjemper om å få frem faller, gi opp. Milliarder av biler? Hva om VW lagde 838477382837478382858383848 milliarder biler??? De hadde aldri fått solgt de, ALDRI! Lol 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Tygg litt på det, Tesla, som så langt har produsert rundt 300 000 biler siden oppstarten i 2003, og nå spytter ut 100 000 biler i året, er verdt mer enn BMW, som bare i fjor solgte 2.5 millioner biler?Tesla produserer nå 300-350.000 biler per år. Og de er mer verdt enn BMW fordi de har balletak på fremtidens bilteknologi, de vokser med noen titalls prosent i året og tjener bra med penger. BMW vokser lite til ingenting, og har ca alle sine investeringer i fossilbilteknologi. Foreløpig tjener de fortsatt penger, men det vil endre seg. Endret 14. november 2018 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Tesla produserer nå 300-350.000 biler per år. Og de er mer verdt enn BMW fordi de har balletak på fremtidens bilteknologi, de vokser med noen titalls prosent i året og tjener bra med penger. BMW vokser lite til ingenting, og har ca alle sine investeringer i fossilbilteknologi. Foreløpig tjener de fortsatt penger, men det vil endre seg. De er også milevis forran på teknologi, jeg har vært på innovasjons avdelingen til bmw I Regensburg, der var det ikke mye å skryte av. Dessverre. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Går det an å bli mer lost, tesla peoduserer stadig flere biler og selger stadig mer. Alt du kjemper om å få frem faller, gi opp. Jeg vet ikke hva problemet ditt er, men jeg svarer altså på : Analyser viser at den sannsynligvis vil koste omkring $28.000 å produsere. Da tjener Tesla $7000 per bil. Så hvorfor i alle dager har den ikke blitt produsert i hopetall allerede når den er så lukrativ? Det er rett og slett ikke noe poeng å produsere flere biler, når ingen kjøper de! Poenget er jo at dersom Tesla tjener fett per bil, hvorfor produserer de ikke flere biler, å tjener mer penger. Problemet, og årsaken til at de ikke gjør det, er jo fordi de ikke får solgt så mange biler, det er rett og slett ikke nok kunder. Nå har man riktignok forhåndssolgt en hel del biler, og sliter med å produsere disse, men dersom Tesla produserte en million biler i året, så ville de jo aldri få solgt disse bilene, det er rett og slett ikke nok interesserte kunder. Det spiller jo liten rolle om man produserer haugevis av biler, med gode marginer, når kundene ikke finnes. Jeg kan ikke fatte at dette er så vanskelig å forstå, det burde være forståelig for selv en femåring? Endret 14. november 2018 av adeneo 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg vet ikke hva problemet ditt er, men jeg svarer altså på : Og nå drar du helt tilbake til start, hva pokker. Skal vi starte på ny? Poenget er jo at dersom Tesla tjener fett per bil, hvorfor produserer de ikke flere biler, å tjener mer penger.Problemet, og årsaken til at de ikke gjør det, er jo fordi de ikke får solgt så mange biler, det er rett og slett ikke nok kunder. Tesla produserer stadig flere biler og tjener mer penger. Så nei, du tar feil. Her også. Nå har man riktignok forhåndssolgt en hel del biler, og sliter med å produsere disse, men dersom Tesla produserte en million biler i året, så ville de jo aldri få solgt disse bilene, det er rett og slett ikke nok interesserte kunder. som sagt, flere ganger nå. Jo, det er marked for at de kan produsere flere biler. Som du over her mener det ikke er. Hvor mange, det er en annen sak. Det spiller jo liten rolle om man produserer haugevis av biler, med gode marginer, når kundene ikke finnes. Jeg kan ikke fatte at dette er så vanskelig å forstå, det burde være forståelig for selv en femåring? Det er vanskelig å forstå, for det stemmer ikke for det du diskuterer. Logikken er dog helt forståelig, den stemmer bare ikke. nok engang. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Tesla produserer nå 300-350.000 biler per år. 103 000 biler i fjor, og 160 000'ish så langt i år, er ikke 350 000 biler i året, men det er mulig de klarer det innen dette året er omme? Og de er mer verdt enn BMW fordi de har balletak på fremtidens bilteknologi, de vokser med noen titalls prosent i året og tjener bra med penger. Nei, de er verdt mer enn BMW fordi selskapet er grovt over-evaluert. Det er knapt noe teknologi i en Tesla som er særlig spesiell. De store bilprodusentene har neppe problemer med å lage konkurrerende biler, men det krever at det er et stort nok marked for elbiler. Per i dag er markedet ikke stort nok, men nisjeprodusenter som Jaguar ser jo ikke ut til å ha særlig store problemer med å lage en bil som er langt penere enn en Tesla, og omtrent like bra. BMW vokser lite til ingenting, og har ca alle sine investeringer i fossilbilteknologi. Foreløpig tjener de fortsatt penger, men det vil endre seg. Årsaken til at de satser på fossilbiler er fordi det er det som selger. Dersom BMW ikke hadde solgt all de bilene de produserte i fjor, så ville de sikkert forsøkt å lage andre biler. Jeg ser nå at jeg til og med har brukt feil tall, BMW solgte 2 090 000 biler i fjor, en økning på over 4%. Nå har jo BMW elbiler også, salget på disse er oppadgående, med 80 000 solgte i fjor, men det er fremdeles nisjebiler, eller kanskje mer riktig "nissebiler" for nordboere med subsidiering. Og nå drar du helt tilbake til start, hva pokker. Skal vi starte på ny? Enten så vil du ikke forstå, eller så er du så uintelligent at du faktisk ikke forstår hva jeg skriver? Jeg bare gir opp, lykke til videre, jeg har dessverre ikke mindre teskje ! Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Enten så vil du ikke forstå, eller så er du så uintelligent at du faktisk ikke forstår hva jeg skriver? Jeg bare gir opp, lykke til videre, jeg har dessverre ikke mindre teskje ! Jeg forstår helt fint, du tar feil. Det er ikke verre enn det. Hva du synes om min intelligens er helt urelevant. På papiret er den godt over gjennomsnittet, om du lurte. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg forstår helt fint, du tar feil. Det er ikke verre enn det. Hva du synes om min intelligens er helt urelevant. På papiret er den godt over gjennomsnittet, om du lurte. Hva tar jeg feil om? For meg er det ikke irrelevant, for meg er det i høyeste grad relevant, ettersom det er lite poeng å diskutere med personer som ikke klarer å følge den enkleste tråd, selv ikke når jeg setter sitatene i sammenheng for å vise hva det svares på? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Hva tar jeg feil om? For meg er det ikke irrelevant, for meg er det i høyeste grad relevant, ettersom det er lite poeng å diskutere med personer som ikke klarer å følge den enkleste tråd, selv ikke når jeg setter sitatene i sammenheng for å vise hva det svares på? Hva snakker du om, jeg svarer deg jo linje for linje. Du mener jeg må ha det inn med t-skje, men du bør vell heller se på deg selv? Du mener Tesla ikke lager flere biler for det ikke er flere kunder, jeg mener dette er feil for de lager stadig flere biler og har flere kunder. Dette kan en fint bevise med tall, om du ønsker det? Men, du vet det nok selv så det er nok ikke noe poeng. Var det forstålig nå, eller? Trodde forøvrig du hadde gidd deg... Endret 14. november 2018 av Salvesen. 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Blir sikkert en kjempefin vinterbil. Som Model S eller X kanskje? Designet og utviklet i hui og hast Å? Tesla har snakket om den siden 2008. Men litt krisemaksimering bør ikke hindres av fakta, så bare fortsett. Den lille testingen som er gjort har stort sett foregått i solfylte California Er det dette vi skal kalle kriseminimering? Minimeringskrise? Det er solgt titalls tusen Model 3, så ut over vanlig testing så har de ganske mange biler som er kjørt reelt over tid nå. Og som kjent består USA bare av California, og det finnes ingen stater der det er kaldt på vinteren. Vanlig Teslahater-kunnskap det. Satt sammen av ufaglærte i et telt på parkeringsplassen. Ufaglærte? Kilde? Hva har telt eller ikke med saken å gjøre? Sølepytter og litt regn får bilen til å lekke og deler løsner Kilde? Temperaturforskjeller som gjør skjermen inoperativ og får glasstak og frontrute til å sprekke Kilde? Kuldegrader fryser fast dørhåndtak og de rammeløse vinduene. Ja, for det skjer jo ikke med noen andre biler. Bare å kjøpe aksjer i Hertz og Falken bilredning. Bare å krisemaksimere litt? Hvorfor har flåten av Tesla-taxier i Trondheim blitt halvert siste året ? Har den? Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor 4 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Er så usikker altså, jeg har lyst på ny bil til sommeren og skal da ha el fordi det rett og slett er meget gunstig.Har lyst på SUV, men det finnes jo ikke noe i markedet som jeg egentlig vil ha. Altså Model X virker jo grei, men etter å ha hengt på diverse model x forum så er det jo så mye feil med den bilen der, at det ikke frister å kjøpe. Lysten å vente på neste generasjon. e-tron virker også spennende men der har jeg ikke bil før i 2020 sikkert.Vurderer faktisk Model 3, og beholde stor bilen vi har nå og erstatte golfen Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Poenget er jo at dersom Tesla tjener fett per bil, hvorfor produserer de ikke flere biler, å tjener mer penger. De jobber jo med å øke produksjonen. Det er det de har fokusert på hittil. De kan jo ikke bare helt magisk øke produksjonen fra 0 500.000 over natten heller. Det koster penger å øke produksjonen. Er det så forferdelig vanskelig å skjønne? Problemet, og årsaken til at de ikke gjør det, er jo fordi de ikke får solgt så mange biler, det er rett og slett ikke nok kunder. De får solgt hver eneste bil de produserer, og det kommer stadig nye kunder. Endret 14. november 2018 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå