AfterGlow Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Den store Windows 10-oppdateringen ble stanset fordi den slettet filer – Microsoft ruller den nå ut igjen og lover endringer Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Hva med å gi brukere mer kontroll over Windows Update...? I Windows 7 kunne man skjule/ignorere oppdateringer man ikke ville ha installert. Det blir jo vanskelig nå som Microsoft baker inn alle oppdateringer inn i èn pakke. 3 Lenke til kommentar
Flueworks Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Gleder meg skikkelig til denne versjonen. Det blir første versjon med PTY støtte. https://blogs.msdn.microsoft.com/commandline/2018/08/02/windows-command-line-introducing-the-windows-pseudo-console-conpty/ Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Skulle ikke forundret meg at om 2 minutter så komme det tweets i fra Trump, om at dette må det være russerne som står bak. Russerne har infiltrert Microsoft også nå? Fa*n altså artikkelskribent, er det så sjukt vanskelig å nevne hvilken KB dette nå gjelder da? ER jo f*en meg ikke så enkelt å holde styr på alle disse uregjerlige oppdateringene av 2018 heller. Er jeg blitt forsøkskaninmat / forsøksrotte for Microsoft nå da, helt ufrivillig? Denne oppdateringen står å ivrer som en ivrig hund på min maskin i disse dager. Er jeg en av de tidlige eksperimentutrullede kandidatene som er plukket ut? Endret 14. november 2018 av G Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Fa*n altså artikkelskribent, er det så sjukt vanskelig å nevne hvilken KB dette nå gjelder da? ER jo f*en meg ikke så enkelt å holde styr på alle disse uregjerlige oppdateringene av 2018 heller. Jeg la den inn sent i går kveld. Den jeg fikk, het KB4467708. Nå har jeg build 17763.134. Eneste nyhet foreløpig er at LibreOffice har sluttet å virke. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Kjører 1809 her. Installert: 05.10.2018. Os build: 17763.55 Win update: 19.10.2018 Endret 14. november 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Synes forresten disse bruker folderne er unødvendig kompliserte. Har prøvd å flytte dem til en annen disk, men applikasjonene ser ut til å drite tynt i det. Noe jeg har missforstått? Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 1) De fjerner ikke og endrer på oppstart / standard prgrammer (tok ikke engang vekk Classic Start Menu) !!! Bra! 2) Tittel-baren i Firefox er messed-up igjen (feil farger på knappene oppe i hjørnet (hvit bakgunn blant annet) Ellers gikk det uvanlig mye bedre (mindre å rydde opp etterpå) en det pleier. Fortsett sånn! Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 OK. Problem detected. Etter første omstart fnner den bare min skjerm nummer to (som står står i DVI porten). Ikke hovedskjermen (som står i DisplayPort). Nvidia skjermkort. Hvis jeg booter i safe mode DA finner den hovedskjermen (som står i DisplayPort). Er det noe tull med den nye versjonen og Nvidia driverne (hvorfor er det alltid noe med skjermdrivere)? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Normalt må jeg installere nvidia på nytt etter en win update. Derfor jeg blokkere win update Jeg har kontroll og bestemmer når jeg vil kjøre win update Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Hva med å gi brukere mer kontroll over Windows Update...? I Windows 7 kunne man skjule/ignorere oppdateringer man ikke ville ha installert. Det blir jo vanskelig nå som Microsoft baker inn alle oppdateringer inn i èn pakke. Om man gjør det så risikerer man at masse brukere sitter med versjoner som er "End of Life" og dermed en sikkerhetsrisiko i seg selv. Windows 10 Home og Pro kjører på 18 mnd lifecycles nå. versjon 1703 var EoL 9.okt 2018 Kilde: https://support.microsoft.com/nb-no/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Er ikke enig, er muligheten å kjøre selv jeg savner. Nå må jeg selv blokkere win update via ett annet program. Til normale brukerer nå merket de ikke forskjell mellom w7 og w10 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Synes forresten disse bruker folderne er unødvendig kompliserte. Har prøvd å flytte dem til en annen disk, men applikasjonene ser ut til å drite tynt i det. Noe jeg har missforstått? Det er jo avhengig av at applikasjonene du tenker på bruker lagringsstedene, og ikke er hardcodet til foldere som c:\brukere\bruker\Dokumenter f.eks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå