Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EU-kontroll + biltilsynet

amelbye

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en gammel porsche som har vært herjet mye med før jeg overtok den. Den er på skilter men burde ærlig talt ikke hatt det når jeg kjøpte den. Jeg har jobbet mye med den, og nå bør den være klar til visning. Siste frist for EU-kontroll er slutten av måneden.

Jeg har byttet kanaler, motor, girkasse, coilovers og mye mer siden forrige EU. Jeg har fått time for EU og 4hjulskontroll den 23., og kommer da til å få mangel på at høydejusterbart understell og oppgraderte bremser ikke står i vognkort, så må jeg til biltilsynet.

Kan jeg bestille hos biltilsynet med én gang? Eller kommer de til å bli hysteriske og begjære bilen avskiltet umiddelbart hvis jeg forteller dem at jeg har et senkesett på bilen, har bestilt 4hjulskontroll den 23. og vil ha en time hos dem så fort som mulig i etterkant?

Kommer biltilsynet til å henge seg opp i ting som EU-kontrollen har godtatt? Bilen har stålomsupunnede bremserør foran og bak. Sånt passerer kanskje EU, kanskje ikke...

Et annet spørsmål er om feil hjulvinkler gir 3'erfeil på EU? Jeg har litt vel mye negativ camber rundt hele, og alt for mye toe out bak. Det er symmetrisk, så bilen kjører i rett linje og føles ikke farlig, men den er satt opp helt feil. Hvis ikke så kan jeg ta EUkontrollen i morgen, og få lista over alt som er galt, hvilket er en fordel mtp å få bestilt og levert deler i tide...

Endret av amelbye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...