Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp en Audi som starter av og til.


Anbefalte innlegg

Må skrive litt historie og hva jeg har gjort inn til nå. Dette er en Audi A4 B5 modell. Fikk den inn og det viste seg at komprisjonen gikk ned i bunnpannen. Tok av toppen og der fant jeg to brente stempler og to stygge sår i sylynderveggene. Hadde ei blokk fra en annen Audi som hvar 1,8 L. Men en annen motorkode BNE. Den som som sitter i bilen har motorkode AWT. Først vi hvar oppe med motoren ble det skiftet rådelager og stempelringervsamt honett sylindrene. Motoren ble satt inn. Når jeg endelig så meg ferdig med jobben og skulle starte den. Den gang ei. Den startet noen ganger men gikk som ei bøtte møkk. På en igjen å feilsøke. Prøvde nye coiler men det hjalp ikke. Gikk over vakumsystemet for å se at det var riktig montert, fant ikke noen feil der heller. Fikk en ide at jeg måte feilsøke. Der fikk jeg feilkoder P0371 trur jeg, det hvar i hvert fall camsensor A. Skiftet den og da startet bilen og gikk en liten stund. Prøvde å starte den igjen men den gang ei samme problemet. Skiftet veivakselsesoren til BNE motor og prøvde på nytt. Bilen startet men og gikk helt normalt. Stoppet den og Trude problemet var løst. Kom til bake i går for å gjøre den ferdig. Men da nektet den å starte. Det høres ut som den tenner i eksosrøret. Begynte å bli tom for ideer hva det kan være. Tenkte jeg for skjekke registerreima at den satt riktig på. Der oppdaget jeg at jeg hadde bommet med ei tann. Rettet på tabben som jeg hadde gjort. Prøve å starte bilen på nytt. Den startet og jeg lot den gå til den hadde oppnår arrbeidstempratur. Nå hadde motoren en fin gange. Prøvde å stoppe den og starte den på nytt det gikk så grein. Stoppet den. Jeg gjorde noen småting i verkstedet. Men tenkte jeg for prøve å starte den på nytt før jeg går hjem. Samme elendigheten igjen det poffer i eksosen men vil ikke starte. Jeg begynner å lure på om det er noe med tenninga. Nå må jeg innrømme at jeg er ikke noe flink med elektronikken på biler. Er nok mere glad i motorer med forgassere. Men er det noen der ute som har noen ideer om hva det kan være.

Endret av Team Il Tempo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...