Gå til innhold

Ny gaming-PC - 9900k, RTX2080

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få til raskere RAM hastighet, så prøv dette :

RAM volt = 1.45

VCCSA = 1.25v (System Agent Voltage)

VCCIO = 1.25v

Sett RAM manuelt til 4266 Mhz eller hva du kjøpte.

Før jeg tester med disse valuene, det er safe settings? RAM blir ikke degraded over tid med å kjøre disse 24/7?

Lenke til kommentar

Før jeg tester med disse valuene, det er safe settings? RAM blir ikke degraded over tid med å kjøre disse 24/7?

DDR4 skal tåle opp til 1.5v. Disse verdiene har jeg fått av Nizzen her på forumet. Selv kjører jeg 1.4v på RAM. Det går an å drepe CPU med for høye verdier for VCCSA og VCCIO, men da snakker vi over 1.3v og over tid. Er ting stabilt for deg med lavere volt, så bør du gå for det. Prøv verdiene og se om du får kjørt noen tester, så kan du gradvis senke dem (eller øke litt).

Lenke til kommentar

Hm, satt de settingsa men PCn boota ikke; ikke om jeg skrudde ned til 4000mhz heller..

EDIT: PCen boota på XMP-profil når jeg satt frequency til 3866.. Kanskje jeg skal tweake litt mer, prøve få opp frequency eller ned latency.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

EDIT: PCen boota på XMP-profil når jeg satt frequency til 3866.. Kanskje jeg skal tweake litt mer, prøve få opp frequency eller ned latency.

Nizzen har sagt før at det kan lønne seg å sette først f.eks 3200 Mhz, så 3600, 4000... Har noe med "DRAM training" eller hva det heter. Du finner nok ut av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...