Betroz Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Har foressten RM750x nok EPS til et ASUS MAXIMUS CODE Z390? Hvis ikke, hvilke PSUer bør jeg se etter på tilbud? Ville da tro det, spessielt om du velger V2 (2018) modellen. Mye for pengene i denne. Klart skal du virkelig ha kvalitet, så er Seasonic Prime Titanium 850W enda bedre, men prisen er vel det dobbelte også... Ser forresten at Proshop har 1000W versonen til omtrent samme pris her. Har du byttet hovedkort? Asus kort har jo best BIOS da. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Gjør ikke noe at den ikke står på kompabilitetslista til Gigabyte? Gjør ingen ting. Alt g.skill funker bestandig, fordi de jobber tett med hk produsentene. Oppdatert bios er lurt ja. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Ville da tro det, spessielt om du velger V2 (2018) modellen. Mye for pengene i denne. Klart skal du virkelig ha kvalitet, så er Seasonic Prime Titanium 850W enda bedre, men prisen er vel det dobbelte også... Ser forresten at Proshop har 1000W versonen til omtrent samme pris her. Har du byttet hovedkort? Asus kort har jo best BIOS da. Nja, vurderer Maximus XI Code ja, bedre BIOS som du sier, og skal være greit for 9900k når jeg har lest på det. Eneste er at jeg leste en plass at Code krever 2 EPS, mens RM750x bare har 1 EPS, derfor jeg lurer. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Eneste er at jeg leste en plass at Code krever 2 EPS, mens RM750x bare har 1 EPS, derfor jeg lurer. Må innrømme at jeg har ikke lest alle specs om RM750x, bare omtaler om den fra ulike steder. Selv har jeg AX serien til Corsair og de har funket bra. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Ble en EVGA G3, den har to sånne EPS/ATX12V-utganger. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Nja, vurderer Maximus XI Code ja, bedre BIOS som du sier, og skal være greit for 9900k når jeg har lest på det. Eneste er at jeg leste en plass at Code krever 2 EPS, mens RM750x bare har 1 EPS, derfor jeg lurer. Hva er EPS? Har selv XI Code og er rimmelig fornøyd! Benytter det med en SeasonicFocus+ 750w samt 9700k Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Ikke sikker altså, men på hovedkortet er det en 24-pin strømtilkobling, og en 8-pin og en 4-pin. Den 8-pin og 4-pin er EPS/ATX12V slik jeg har forstått, og mange av PSUene har bare én 8-pin (som kan splittes til to 4-pin), så da hadde jeg kun fått kobla i 24-pin og 8-pin, og ikke den siste 4-pin.. Gjør vel ikke så mye i praksis (er supportert ifg. manualen til XI Code), men er sikkert greit med tanke på OC kanskje. Fint å høre at du er fornøyd! Er rimelig sikker på at jeg skal kjøpe det hovedkortet, ja. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Ahh!Da er jeg med Min Seasonic Focus+ har hvertfall 8pins + 4pins til CPUDen fungerer fint uten denne 4pins, men da bør du ikke overklokke!Har selv overklokktet min i7-9700k til 5.04 med AI overclock direkte fra bios. Dønn stabilt enda i alle spill Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Nice, ganske imponerende klokk.. Håper jeg også får til litt OC, selv om jeg har null erfaring med det fra før. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Nice, ganske imponerende klokk.. Håper jeg også får til litt OC, selv om jeg har null erfaring med det fra før. Ja, var igrunnen det! Jeg aner ingenting selv..trykket på en knapp i bios jeg =) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Beste er manuell OC dere. DIsse auto greiene til hovedkorta for overklokking setter som regel mye høyere volt enn nødvendig. Endret 20. november 2018 av Betroz 1 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Nå er forøvrig alt bestilt. Satser på at jeg får til å få RAM på riktig MHz, og kanskje får til litt overclock på CPU.Det er vel gode ressurser her på forumet for å fikse både RAM og overclock. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Trodde du skulle vente til Black Friday jeg. Bare 1 dag til Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Prismatch! Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Prismatch! Tja du får gavekort, spørsmålet er om man kan kjøpe noe og returnere det og få pengene tilbake? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 De trekker fra differansen til prismatchen om du leverer det tilbake Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 Ble litt spart på prismatch i dag, så builden ender vel rundt 30k til slutt. Får se hva jeg får gjort med det der Komplett-gavekortet jeg får, kan vel sikkert ikke brukes på å betale Komplett Mastercard.. Får kjøpe meg noe nytt på Komplett. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 gavekortene må benyttes på nye ting.. Jeg kjøpte nye vifter, veggfeste til skjerm + hovedkort og PSU var det feil med så dette ble levert tilbake på åpent kjøp og kjøpt på ny med gavekort =)Sparte en god del alt i alt, men kjipt å vente lenge med å kunne bruke pcen pga feil med varer 1 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 28. november 2018 Forfatter Del Skrevet 28. november 2018 De er på en måte overklokket fra fabrikken. Du må flashe til nyeste BIOS som jeg nevnte på da. Dessuten så setter BIOS dem på default 2133 Mhz. Hvis ikke "XMP profile" funker med de, så må du tweake ting selv. Ønsker du mest mulig "plug & play", så er faktisk 3200 Mhz brikker bedre. Der setter du bare XMP profile og ting funker. Fra 3600 Mhz og oppover, så kan det hende du må øke volt her og der. RAM volt, System Agent Voltage (VCCSA) og VCCIO volt. Hva skal jeg gjøre når XMP gjør at PCn ikke booter og uten XMP er jeg stuck med 2000mhz? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Hva skal jeg gjøre når XMP gjør at PCn ikke booter og uten XMP er jeg stuck med 2000mhz? Flashet du BIOS til nyeste? Booter ikke maskina, så hold inne clear cmos. Noen nye Asus hovedkort har en egen liten knapp på hovedkortet som lar det boote med innstillinger som funker. Selv jeg må ta til manualen med nye kort, så kan anbefale deg den Endret 28. november 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå