Gå til innhold

Ny gaming-PC - 9900k, RTX2080

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du bestemt deg?

Nja, tror den siste builden jeg posta (men med det minnet du foreslo) blir best mulig grunnlag. Så tar jeg det med meg inn i Black Friday-hysteriet, og ser om delene eller tilsvarende kommer på tilbud tenker jeg. :) Typ om Asus sin ROG Z390 kommer på tilbud så kan jeg ta det over Gigabyte, annet minne hvis det kommer på tilbud osv.

Det dyreste kabinettet så penest ut, og når jeg leste reviews var det bare lovord.. så da er det sikkert bra grunnlag når jeg skal prøve å bygge. :)

Tusen takk for hjelp!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at du vet dette, men hvis du bestiller delene fra mange ulike nettbutikker, så blir det en del frakt å betale da.

Edit : Hvis du vil handle det meste hos Komplett og ikke vil vente til Proshop får inn de G.Skill 3600C15 brikkene, så har Komplett disse da : G.Skill Trident Z RGB DDR4 16GB. På lager nå, og de koster litt mer, men er raskere. (bedre binnet)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Gratulerer da  :)

Bare å spørre om du lurer på noe.

Tusen takk! Du har vært utrolig bra hjelp. :)

Regner med at du vet dette, men hvis du bestiller delene fra mange ulike nettbutikker, så blir det en del frakt å betale da.

Edit : Hvis du vil handle det meste hos Komplett og ikke vil vente til Proshop får inn de G.Skill 3600C15 brikkene, så har Komplett disse da : G.Skill Trident Z RGB DDR4 16GB. På lager nå, og de koster litt mer, men er raskere. (bedre binnet)

Men de minnebrikkene er ikke på QVL for hverken ASUS- eller Gigabyte-hovedkortet.. Gjør det ingenting?

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men de minnebrikkene er ikke på QVL for hverken ASUS- eller Gigabyte-hovedkortet.. Gjør det ingenting?

De er på en måte overklokket fra fabrikken. Du må flashe til nyeste BIOS som jeg nevnte på da. Dessuten så setter BIOS dem på default 2133 Mhz. Hvis ikke "XMP profile" funker med de, så må du tweake ting selv.

Ønsker du mest mulig "plug & play", så er faktisk 3200 Mhz brikker bedre. Der setter du bare XMP profile og ting funker. Fra 3600 Mhz og oppover, så kan det hende du må øke volt her og der. RAM volt, System Agent Voltage (VCCSA) og VCCIO volt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Skjønner. Så da kan jeg egentlig kjøpe vilkårlig >3200mhz med bra CL (og Samsung die), så lenge jeg får til å volte skikkelig (med hjelp av deg og diskusjon.no sannsynligvis :D)?

Ikke helt sånn jeg mente. Hvis du ikke bryr deg så mye om extra ytelse, og du vil ha plug & play, så er noen billigere 3200 Mhz greie. Om du bryr deg om ytelse, så velger du et av de raskere kitta til G.Skill, men da trenger du nok å tweake mer selv. Noe som egentlig ikke er så vanskelig.

9900K liker rask RAM, så det er ikke bortkastet med gode RAM brikker. Det bare krever litt mer av deg til tweaking for å få ting der de skal være og stabilt :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler G.Skill fordi de bruker så å si bare Samsung B-die og er bra. Ikke heng deg for mye opp i den QVL lista. Hovedkortet du har valgt er et entusiast kort som støtter mer enn de billig korta. Bare ikke få panikk om RAM brikkene ikke booter på 4266 Mhz den første gangen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker at AIO i front blåser inn, så to oppe bakerst som blåser ut, og den allerede monterte bak som blåser ut, eller?

Den løsningen vil gi lavest CPU temp, men litt høyere GPU temp. Setter du AIO i topp, så blir det motsatt. Siden du skal ha 9900K, så ville jeg nok gått for den løsningen med AIO i front. Har du masse tid kan du prøve begge deler... :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...