Redaksjonen. Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Ny havarirapport.– Et mikrolett gyrokopter er lite egnet for flygning i vind i fjellterreng Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Her er det snakk om en autogyro. "Gyrokopter" er et tulleord. En autogyro kan minne om et helikopter, men fungerer ganske annerledes. https://no.wikipedia.org/wiki/Autogyro 3 Lenke til kommentar
n.v.t. Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Skal du fly mikrofly, er denne flytypen likevel det tryggeste, ser det ut som. Særlig m.h.t. vindkast og turbulens. Endret 14. november 2018 av n.v.t. 1 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 de fleste ulykker med mikrofly skyldes jo menneskelig feil . mikroflyging er en flott og tildels nyttig sport med rimelig lav risiko tross mange ulykker . en autogyro tåler mer vind enn et fly - men vekta gir lite vindtoleranse så man må bare holde seg unna risikosituasjoner som fks uvær og bygeskyer . man bør vurdere en egen vektklasse for minifly i norge for å tillate tyngre maskiner som tåler værforholda våre bedre og gir en tryggere maskin med bedre sikkerhet . med en vektgrense på fks 500 kg ville man fått en mye tryggere maskin og man kunne påby sikkerhetsbur rundt cockpit , airbager og redningsskjerm - det ville redusere antallet fatale ulykker drastisk . i norge burde vi satse mer på amfibiefly for å øke sikkerhet og bruksverdi . med en vektgrense på 500 kg ville man kunne bygge trygge og praktiske gyrokopter med amfibieflottører . et amfibiegyrokopter kunne erstatte bil og båtturer for mange ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå