steinjarle Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Apple bekrefter at Macbooken vil kunne slutte å fungere om du reparerer selv Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Nettstedet spekulerer i at diagnoseprogramvaren er en mekanisme for å sjekke at tredjepartsverksteder bruker riktige komponenter i stedet for billige kopier. Eventuelt at Apple rett og slett ønsker mer kontroll over hvordan Mac-maskiner blir reparert og hvor mye det skal koste. – Dårlig for Apple Å legge til flere hindre for å kunne reparere enhetene sine er dessuten et lite paradoks, med tanke på hvor ivrige Apple er til å snakke om miljøaspektet i alt de driver med, sist på Mac-lanseringen nå i oktober. Der ble det dratt frem at de nå bruker resirkulert aluminium og at alle produktene deres produseres med fornybar energi. – Å låse ned reparasjoner er dårlig for forbrukerne, dårlig for miljøet og dårlig for Apple, sier iFixit-sjef Kyle Wiens til The Verge. Ja det er vi helt enige, utrolig apple trenger å gjøre dette kun for å melke kunder unødvendig. Apple er desutten treg på reprasjon og har ofte lange køer bare sjekke apple verkstedet på oslo S like ved spaceword. Er jo lang kø der nesten hver dag. Og prisene på reprasjon er under hver fornuftig 3000 kr kun for å bytte skjerm + 2000 kr i arbeid. Endret 13. november 2018 av LMH1 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Spetsnaz Skrevet 13. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2018 Det heter ikke kunder når man driver på denne måten, da heter det offer. 22 Lenke til kommentar
1RY4LG71 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Apple er desutten treg på reprasjon og har ofte lange køer bare sjekke apple verkstedet på oslo S like ved spaceword Lengden på køen er ikke relevant for reparasjonstiden, de står ikke i disken og reparerer produktet mens kunden venter. Apple har ingen butikker eller verksteder i Norge. Det finnes ingen Spaceworld - som du kaller "spaceword" - inne på Oslo S eller Byporten. Endret 13. november 2018 av 1RY4LG71 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kajac Skrevet 13. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2018 Det eneste Apple gjør nå er å se hvor langt de kan strekke strikken. Dessverre er det veldig mange Apple-entusiaster som ikke ser dette, og forsvarer disse "overgrepene" fra Apple. Jeg har vært Mac-bruker i 12 år, men blir mer og mer sikker på at min neste maskin ikke blir en mac. Dette er en av etterhvert mange grunner. 11 Lenke til kommentar
Gustav 1 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Har man ingen forbrukerrettigheter? Skulle tro man måtte informere forbrukerne ved kjøpet når man har en mekanisme som gjør at macen slutter å fungere om man prøver å fikse den selv. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg vidor Skrevet 13. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2018 Apple har glemt kjerneverdiene sine, blitt supergrådige og behandler nå kundene dårlige enn noen sinne. De har blitt verre enn det de fightet mot i sin tid. Synes også tapet av Jobs har ført til en veldig ugunstig produktutvikling som er kundefientlig og ikke lengre er så sterkt fundamentert i behov og ønsker, som var viktig før. En skal være bra "cultivert" for å ikke se hvordan Apple har endret seg som selskap. 10 Lenke til kommentar
abedin Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Apple vil ha alle pengene alene, synes det er forferdelig av en så stort selskap og ikke la kundene velge reprasjon selv. Når jeg betaler 20000 kr for en datamaskin jeg eier så vil jeg ha mulighet til å gjøre hva jeg vil med den uten at Apple deaktiverer PCen for at jeg har prøvd å skifte ut et batteri. 3 Lenke til kommentar
NBT Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 apple gjør jo dette målrettet for stenge ut folk som reparere ... fordi det er tapt penger .. tapt penger de kan får in for svindle sine egne kunder ved å påstår at en reparasjon en en enkelt skjerm kontakt er så mye mer en bare det sånn de kan svindle kundene sine til ekstreme reparasjons priser eller til ny maskin som er like dyr som reparasjon ref: 4 Lenke til kommentar
FBY1NND8 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Har sagt det lenge at dette var veien trenden gikk og derfor holdt meg langt unna alt med eplelogo. 7 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Husk at apple selger i flere land enn lille Noreg. Det er høyst aktuelt problem at service senter setter inn billige kinesiske deler, istedenfor original. Nå blir det vanskelig å gjøre det. Lenke til kommentar
Discord Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Enda ett bevis på at en apple bruker ikkje eier sine egne produkter lengre. Apple er som activions hardware equal og vil ikkje bare ha nok penger, men alle pengene. Kommer aldri til å kjøpe ett apple produkt da det finnes ett uendeligt antall bedre og billigere produkter på markedet. Eneste gode produktet apple noen gang har laget er ipad, og til og med der er de forbigått. Apple er og forblir ett søppelfirma (ikkje de eneste, men klart det største og værste) 5 Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Kunne godt tenkt meg å gå tilbake til Mac, men så lenge de holder på sånn kommer jeg ikke til å kjøpe en Mac foran en Windows PC. 3 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Husk at apple selger i flere land enn lille Noreg. Det er høyst aktuelt problem at service senter setter inn billige kinesiske deler, istedenfor original. Nå blir det vanskelig å gjøre det. De har jo full kontroll over servicesenterene sine, uansett hvilke land de ligger i. Dette handler om at de skal skvise ut profitt av hvert solgte produkt. De tjener jo ingen ting på om kunden selv kan bytte ut et defekt batteri. 2 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Husk at apple selger i flere land enn lille Noreg. Det er høyst aktuelt problem at service senter setter inn billige kinesiske deler, istedenfor original. Nå blir det vanskelig å gjøre det. Joda, men det skyldes i stor grad at Apple struper tilgangen til reservedeler. Så eneste reservedeler som det er mulig å få tak i er kinesiske kopier. Det hjelper heller lite at det beskytter mot kinesiske kopier, når det også sperrer for de som bruker originaldeler. Uten mulighet for å få det verifisert hos Apple i ettertid. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 When I was hired by Apple in 2004, these "rules for success" were attached to the back of my employee badge. Words to live by. Den "Listen to the customer" er i alle fall strøket fra på de nyeste kortene og sikkert en del andre punkter. Lenke til kommentar
Ra1dMaX_InnleggNO Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) bare å Sjekke ut Luis Rossman på Youtube. Apple vil i 99% av tilfellene ikke engang reparere sine egne produkter. og genius bar har ikke engang peiling på hva dem gjør ut fra det jeg har sett og venner i USA har opplevd. En venn fra statene hadde problemer med at wi-fi'en sluttet og fungere på sin macbook air...genius bar ville skifte ut hele hovedkortet som kom til å koste over 1000 dollar...ba han om å gå til luis rossman i new york hvis han kunne for å få sjekket...viste seg at 3 pinner på wifi chippen hadde blitt erodert av vanlig luftfuktighet og fiksen var å lodde 3 nye pins ...tok 15 min å fikse og kosta ham 20 dollar Endret 13. november 2018 av Ra1dMaX_InnleggNO 3 Lenke til kommentar
Ra1dMaX_InnleggNO Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 bare å Sjekke ut Luis Rossman på Youtube. Apple vil i 99% av tilfellene ikke engang reparere sine egne produkter. Og hvis de kan reparere så skal de flå lommeboka di for jobben. Og genius bar har ikke engang peiling på hva dem gjør ut fra det jeg har sett og venner i USA har opplevd. En venn fra statene hadde problemer med at wi-fi'en sluttet og fungere på sin macbook air...genius bar ville skifte ut hele hovedkortet som kom til å koste over 1000 dollar...ba han om å gå til luis rossman i new york hvis han kunne for å få sjekket...viste seg at 3 pinner på wifi chippen hadde blitt erodert av vanlig luftfuktighet og fiksen var å lodde 3 nye pins ...tok 15 min å fikse og kosta ham 20 dollar Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 bare å Sjekke ut Luis Rossman på Youtube. Apple vil i 99% av tilfellene ikke engang reparere sine egne produkter. og genius bar har ikke engang peiling på hva dem gjør ut fra det jeg har sett og venner i USA har opplevd. En venn fra statene hadde problemer med at wi-fi'en sluttet og fungere på sin macbook air...genius bar ville skifte ut hele hovedkortet som kom til å koste over 1000 dollar...ba han om å gå til luis rossman i new york hvis han kunne for å få sjekket...viste seg at 3 pinner på wifi chippen hadde blitt erodert av vanlig luftfuktighet og fiksen var å lodde 3 nye pins ...tok 15 min å fikse og kosta ham 20 dollar ny wifi chip koster ikke stort mere en 20 dollar , jeg har byttet wifi chip på mange av mine pcer, men enig i hva du sier uansett sett mye rart foreslått av apple (og andre for den del) når det kommer til reperasjon av maskiner, som oftest er det total mangel på kunnskap. https://www.dustinhome.no/product/5011105158/wireless-ac-9260?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146327 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå