Gå til innhold

Kia har stengt muligheten til å reservere e-Niro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sier vel litt om evnen etablerte brangsjer har til å omstille seg. De må dyttes baklengs inn i fremtiden.

 

Toyota og Mazda har vel ikke elbiler enda. WV gruppen begynner så smått nå. De holder igjen hengerfeste.

 

Ære være Nissan. De kom faktisk med en elbil i 2010 som ikke var en sardinboks på hjul. Og satset.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det sier vel litt om evnen etablerte brangsjer har til å omstille seg. De må dyttes baklengs inn i fremtiden.

 

Toyota og Mazda har vel ikke elbiler enda. WV gruppen begynner så smått nå. De holder igjen hengerfeste.

 

Ære være Nissan. De kom faktisk med en elbil i 2010 som ikke var en sardinboks på hjul. Og satset.

 

Som så mange andre markeder, omveldes bilmarkedet av disruptive innovasjon. Det er bra, men er redd for at de største aktørene får et "free-pass" iom. at dem er "too big to fail" for landene dem opererer i. Bilbransjen er pill råtten, og i en ideel verden kunne vi begynt på nytt igjen eller i det minste - begynt med blanke ark. Istedenfor ser vi at dem til stadighet forsøker å forsinke overgangen fordi dem mangler motivasjon og omstillingsevne.

For en som nå studere master innenfor IT / ledelse / omstilling, er det på samme tid artig å se alle disse skolebok eksemplene på ekstremt dårlig styring.

Lenke til kommentar

 

Det sier vel litt om evnen etablerte brangsjer har til å omstille seg. De må dyttes baklengs inn i fremtiden.

 

Toyota og Mazda har vel ikke elbiler enda. WV gruppen begynner så smått nå. De holder igjen hengerfeste.

 

Ære være Nissan. De kom faktisk med en elbil i 2010 som ikke var en sardinboks på hjul. Og satset.

 

Som så mange andre markeder, omveldes bilmarkedet av disruptive innovasjon. Det er bra, men er redd for at de største aktørene får et "free-pass" iom. at dem er "too big to fail" for landene dem opererer i. Bilbransjen er pill råtten, og i en ideel verden kunne vi begynt på nytt igjen eller i det minste - begynt med blanke ark. Istedenfor ser vi at dem til stadighet forsøker å forsinke overgangen fordi dem mangler motivasjon og omstillingsevne.

For en som nå studere master innenfor IT / ledelse / omstilling, er det på samme tid artig å se alle disse skolebok eksemplene på ekstremt dårlig styring.

Kodak moment sikkert ikke umulig scenario på noen av dagens bilprodusenter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det sier vel litt om evnen etablerte brangsjer har til å omstille seg. De må dyttes baklengs inn i fremtiden.

 

Toyota og Mazda har vel ikke elbiler enda. WV gruppen begynner så smått nå. De holder igjen hengerfeste.

 

Ære være Nissan. De kom faktisk med en elbil i 2010 som ikke var en sardinboks på hjul. Og satset.

 

Som så mange andre markeder, omveldes bilmarkedet av disruptive innovasjon. Det er bra, men er redd for at de største aktørene får et "free-pass" iom. at dem er "too big to fail" for landene dem opererer i. Bilbransjen er pill råtten, og i en ideel verden kunne vi begynt på nytt igjen eller i det minste - begynt med blanke ark. Istedenfor ser vi at dem til stadighet forsøker å forsinke overgangen fordi dem mangler motivasjon og omstillingsevne.

For en som nå studere master innenfor IT / ledelse / omstilling, er det på samme tid artig å se alle disse skolebok eksemplene på ekstremt dårlig styring.

Kodak moment sikkert ikke umulig scenario på noen av dagens bilprodusenter

Ikke bare umulig, men det kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Grønne Alibi biler og limited ed. reklamebiler fra Hyundai og Kia, kun produsert fordi de må ihht. ett eller annet regelverk med straffetoll e.l. dersom en ikke har rene EL-modeller i porteføljen.

At et par tusen biler i året er alt de kan produsere pga. begrenset batteri tilgang, er selvsagt fullstendig idioti.

Hadde regelverket vært basert på et høyt salgsvolum av EL-biler og ikke vaporware produkt i modellutvalget, så hadde de nok plutselig kommet med flere tusen biler ekstra i året. EU bør sette krav til EL-modeller i midrange segmentet av alle produsenter, for tilgang til markedet uten solid straffetoll med leveringstid på max. 3 mnd., så hadde vel ting rørt litt på seg innen batteritech tenker jeg. Hadde Kina gjort det samme, så hadde kanskje oljeadelen sett seg nødt til å investere litt av pengebingen sin i EL-bil/batteri tech, og først da vil utviklingen rase avgårde..

Hvordan Kia/Hyundais interne prognoser på salgstallene ser ut på verdensbasis, kjenner jeg ikke til, men tipper disse tallfolka kom frem til 5-10% av fossil/hybrid tallene på samme modeller, ergo 5-10% av produksjon..

Hadde kundene organisert seg og brukt litt av makta de har til å straffe slike aktører, så hadde nok pipa fått en annen lyd, men organiserte kundegrupper er vel en utopi og pipedream imoh..

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...