Gå til innhold

p4 2.6 800 klokkings Problem!

Framerate

Anbefalte innlegg

Har en p4 2.6 800 prosessor med vanelig vifte kjøler å har tengt å klokke den litt. ;)

Hvor mye er det forsvarlig å klokke denne prosessoren?

Stille på volten? :scared:

Bruker dere noen programmer eller er det bare bios som gjelder?

:xmas:

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigg.

Klarer det samme med Boxed kjøler'n, klarer 3.49 med Zalman CU7000 som jeg bruker nå, men velger å holde støynivået nede og rusle avsted på 3.25GHz :)

Jeg har satt volt til 1.55 (over 1.525 standard). Volt over 1.7 er ikke å anbefale. Rent praktisk, med en standard kjøler vil du neppe ha noen glede av å gå over 1.55-1.6 siden varmeutviklingen da vil begynne å balle på seg hurtigere.

Endret av Dollar
Lenke til kommentar
[quote name='Dollar' date='18/12/2003 : 19:24'] Sigg.

Klarer det samme med Boxed kjøler'n, klarer 3.49 med Zalman CU7000 som jeg bruker nå, men velger å holde støynivået nede og rusle avsted på 3.25GHz :)

Jeg har satt volt til 1.55 (over 1.525 standard). Volt over 1.7 er ikke å anbefale. Rent praktisk, med en standard kjøler vil du neppe ha noen glede av å gå over 1.55-1.6 siden varmeutviklingen da vil begynne å balle på seg hurtigere. [/quote]
Hva er cpu tempen din?med den orginale vifta på og klokka til 3,25?og hva er den med den med Zalman CU7000??
Lenke til kommentar
Testa å overklokke til 2990 mhz da ville ikke windows starte på vanelig måte :no: så jeg stillte prosessoren tilbake igjen :ermm:

Hva skjedde gjorde jeg noe galt? kunne trenge litt hjelp her nå ja

Stillte du FSB bare rett opp slik at den kjørte på 2990MHz med en gang, eller klokka du litt etter litt?

Lenke til kommentar
rett opp med en gang. Burde kansje ha tatt litt etter litt :yes: men hvorfor skulle det gå galt??

Vel, CPU'en blir skrudd opp i ett "sjokk" på en måte, du må ta det steg for steg. Still opp 5FSB om gangen, test den litt i windows, så stiller du 5 til. Sjekk også tempen når du klokker! ;)

Lenke til kommentar

Kanskje en fordel og sjekke hvor mye rammen tåler å klokkes,det er ofte den som stopper overklokkingen.

En annen ting som bør gjøres er å låse agp-pci på 66\33.

Og jeg setter prosessoren fra 3.0 til 3.6 uten at den får "sjokk",så jeg har mer tro på at det er rammen eller agp-pci som stopper deg.

Hvilke rambrikker bruker du?

Endret av Trinity
Lenke til kommentar
Jeg har min på 2.9 ghz, den pleier å ligge på rundt 23C når den ikke gjør noe, på load går den opp til ca 33-35 C, hadde den på 3.2 en stund, gikk nesten aldri over 40. Med standard vifte! :D

og hva er temperaturen i rommet da ?

Kanskje maskinen står i vinduskarmen ? eller på verandaen ? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...