envio Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Hei. Jeg har nylig fått overta min fars gode og gamle B&W-gulvhøytallere + sub + harman kardon-forsterker. Ca 10 år gammelt. Er veldig interessert i å få koble disse opp mot wifi-nettverket, eventuelt PCen, så jeg kan bruke strømme til lydanlegget fra telefonen og ipad trådløst. Pga. utformingen av rommet det skal stå i, så blir det vanskelig å skjule tjukke monsterkabler.Føler meg veldig utdatert på dette området idag. Vet det finns en connect:amp fra Sonos, men den sender kun 55w per kanal og det blir vel i minste laget. Er det noen som har noen anbefalinger? Høytallerne er B&W DM604 S3. Suben er ASW 650. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Først, dette kan være gode høyttalere, om de får leke med rett forsterker. Om HKen der er den rette vet jeg ikke, du må bare høre og evt fininnstille. Ikke vær redd for å stikke på nærmeste butikk og låne med et alternativ hjem. Det er nyttig. Om du vil beholde og bruke hele pakken ville jeg sett på en ren streamer, f.eks Bluesound Node 2 (evt ny utgave Node 2i). Kan fås brukt mellom 2 og 3000. Kobles til forsterker både analogt og digitalt, alt etter hva du opplever gir best lyd. Bluesounden kan styres med alt fra mobil og nettbrett til pcer. De har fått et veldig bra og responsivt brukergrensesnitt nå. Selv når jeg scroller gjennom NAS med rundt 30000 låter er det ingen heng eller venting. Album art er også med, i tillegg til standard tagging. Kommer også i en Powernode, som da er inkl forsterker. Du får selvsagt billigere streamere også, men du risikerer fort mer treghet, dårligere oversikt og irritasjon. Har prøvd en del som blir lett frustrerende. Sonos blir nok også bra. Og Pioneer har endelig fått dreisen på sine streamere. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Pop kommer med gode forslag. Subsidiært kan Chromecast audio kobles til eksisterende anlegg.Selv har jeg NAD D3020 som forsterker til datamaskinen (med B&W CM5). V1 har en USB-inngang som gjør at en datamaskin ser på forsterkeren som en DAC. Jeg har ikke testet V2 men den er helt sikkert bra den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå