genetic line Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) Hei! Jeg trenger hjelp til å åpne noen porter for å kunne spille en "Private Match" på Halo 2: Project Cartographer. Jeg har lett litt og under FAQ'en står det hvordan dette skal gjøres. The host needs to port forward ports 2000-2009 TCP/UDP to their computer. Visit portforward.com for more assistance. The base port can be changed in the halo2configX.ini file. Port range = base port + 9 Host also needs to verify that halo2.exe is allowed through all firewalls and that all inbound and outbound connects are allowed for the executable. After port forwarding, the host needs to select "Create a new game" at the top of the NETWORK Server list Players should now be able to join the custom game. Currently, there is no way to invite or block people from joining. Once all players have joined, the host can close the lobby through the quick options menu. Men jeg er helt blank på dette og lurer på om noen kan forklare hvordan jeg gjør dette ? Ruter: D-Link DWR 923Telenor Endret 12. november 2018 av genetic line Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Visit portforward.com for more assistance. Har du prøvd det som står over? Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Ja,jeg har det programmet og har prøvd flere ganger, men PortCheck'en sier bare at det er et problem med portinga, eller at UDP pakka ikke kom fram. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Ja,jeg har det programmet og har prøvd flere ganger, men PortCheck'en sier bare at det er et problem med portinga, eller at UDP pakka ikke kom fram. Følg oppskriften manuelt. Er nok ganske lik denne her: https://portforward.com/d-link/dwr-921/ Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Jeg tenkte ikke på programmet. Jeg siktet til om du har fulgt steg-for-steg anvisningen til din spesifikke router. Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Jeg tenkte ikke på programmet. Jeg siktet til om du har fulgt steg-for-steg anvisningen til din spesifikke router. Ok. Men nå har jeg prøvd å følge anvisningen steg for steg og gjort alt som står der. Jeg har kontakta de og fått de til å legge til min ruter i systemet. Etter jeg kontakta de, har jeg prøvd ulike metoder og med ulike brannmurer deaktivert. De sa at det kunne være at Telenor måtte gjøre noe på sin side for at det skulle gå an å åpne portene. Hva gjør jeg nå? Inne på telenor.no finnes en egen seksjon om portåpning på andre rutere, men ikke min. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 win+r -> cmd -> ipconfig -> lim inn resultatet her Så går du på http://ipconfig.io/ og kopierer IP-adressen og limer inn her. Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 13. november 2018 Forfatter Del Skrevet 13. november 2018 win+r -> cmd -> ipconfig -> lim inn resultatet her Så går du på http://ipconfig.io/ og kopierer IP-adressen og limer inn her. Windows IP Configuration Ethernet adapter Ethernet: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Wireless LAN adapter Lokal tilkobling* 2: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Wireless LAN adapter Lokal tilkobling* 5: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Wireless LAN adapter Wi-Fi: Connection-specific DNS Suffix . : Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1951:9431:31cf:1544%11 IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.50 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Ethernet adapter Bluetooth-nettverkstilkobling: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : Resultat fra ipconfig.io: 77.16.213.71 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Ok. Da åpner du denne siden: http://192.168.1.1 (eventuelt https://192.168.1.1 om den første ikke fungerer). Kan du ta screenshots av "port forward" siden (aner ikke hva den har som navn på den ruteren du har), og "status"-siden som viser ekstern IP-adresse, og legge de ut her? Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 13. november 2018 Forfatter Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Ok. Da åpner du denne siden: http://192.168.1.1 (eventuelt https://192.168.1.1 om den første ikke fungerer). Kan du ta screenshots av "port forward" siden (aner ikke hva den har som navn på den ruteren du har), og "status"-siden som viser ekstern IP-adresse, og legge de ut her? Endret 13. november 2018 av genetic line Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Du må endre APN til "internet.public". Er inne i innstillingene på ruteren ett eller annet sted. Endre, restarte ruteren test med din nye IP. Si ifra hvordan det gikk. Om det ikke gikk, ta et nytt screenshot av status og last opp her. Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 13. november 2018 Forfatter Del Skrevet 13. november 2018 Du må endre APN til "internet.public". Er inne i innstillingene på ruteren ett eller annet sted. Endre, restarte ruteren test med din nye IP. Si ifra hvordan det gikk. Om det ikke gikk, ta et nytt screenshot av status og last opp her. Er det her jeg skal endre det til "internet.public" ? Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 14. november 2018 Forfatter Del Skrevet 14. november 2018 Jepp, under APN der. Nå endra IP adressen seg, hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Flott, da har du fått public IP helt inn på ruteren din, i motsetning til det du hadde tidligere. Nå må du legge til port forwarding på ruteren din. Basert på "port forwarding"-skjermbildet ditt ligger det ingenting inne nå. Trykk på "add" der, og fyll inn noe sånt som: Service: Halo 2 IP address: <IP-adressen til din maskin> (det som tidligere var 192.168.1.50, vist i ipconfig-kommandoen) Port: 2000-2009 TCP og UDP. spørs på hvor fleksibel ruteren din er, i worst case må du legge til 10 portåpninger for TCP og 10 for UDP manuelt - litt pirkete. Om du har andre valg der så ta screenshot av de :-) Lenke til kommentar
genetic line Skrevet 14. november 2018 Forfatter Del Skrevet 14. november 2018 Flott, da har du fått public IP helt inn på ruteren din, i motsetning til det du hadde tidligere. Nå må du legge til port forwarding på ruteren din. Basert på "port forwarding"-skjermbildet ditt ligger det ingenting inne nå. Trykk på "add" der, og fyll inn noe sånt som: Service: Halo 2 IP address: <IP-adressen til din maskin> (det som tidligere var 192.168.1.50, vist i ipconfig-kommandoen) Port: 2000-2009 TCP og UDP. spørs på hvor fleksibel ruteren din er, i worst case må du legge til 10 portåpninger for TCP og 10 for UDP manuelt - litt pirkete. Om du har andre valg der så ta screenshot av de :-) Åpna portene vie PFConfig. Nå funker det!! Tusen Takk!! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Åpna portene vie PFConfig. Nå funker det!! Tusen Takk!! Så bra. Kos deg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå