Albrighton Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Hei! Jeg skal selge leiligheten jeg har i et borettslag der de bruker forkjøpsrett. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte henge opp et papir med info om at leiligheten skal selges. Men, jeg har ikke peiling på hva som skal stå i papiret. Skal jeg bare skrive adressa og nummer på leiligheten eller må jeg ha med info om leiligheten som f.eks kvm, antall rom osv? Setter pris på seriøse og ordentlig svar På forhånd tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Har ditt burettslag eigne vedtekter som omtalar ein slik praksis? Det å henge opp lappar om at du skal selge er ikkje vanlig praksis, og lukter lang veg noke som ein eigenrådig styreformann har funnet på sjølv. Brukar du meklar så trykker ein gjerne opp annonser i A4 størrelse som er profesjonelt utforma og som eignar seg for å henge opp i oppgangen. Du skal ikkje gå ut fortidleg med at du skal legge ut leiligheita for sal, då risikerer du berre å bli lurt til å takke ja til skambud frå naboar som kun er ute etter å presse ned prisen for å sjølv kunne få leiligheita billig på forkjøpsretten. Dersom du skal selge utan bruk av meklar og skal ordne alt sjølv, så burde holde lenge å skrive f.eks: To roms leiligheit i tredje etasje legges ut for sal den 1 desember 2018, kontakt Hansen eigendomsmekling for detaljar". I burettslaget så burde dei fleste vite om korleis dei forskjellige leiligheitene er (om dei i det heile tatt er forskjellige). Det vanlige er at dei som bur i burettslag og som vurderar å benytte forkjøpsretten for å bytte leiligheit internt i burettslaget sjølv fyller med på boligannonsene. Eg meiner at det burde holde, du har nok liten interesse å drive aktiv markedsføring i eige burettslag så hald deg på minimumsnivået, og bruk gjerne meklaren til å vurdere både om påbudet er eit rimelig krav som burettslaget kan kreve, og kva som eventuelt skal stå der. Dersom du brukar eigendomsmeklar så skal du unngå å være kontaktperson som snakkar med interesserte, har du ein meklar så skal all kommunikasjon, spørsmål og eventuelle bud må gå via meklaren. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Når jeg har sett info om dette, så er det styret som informerer. Regnet med at det var for å sørge for at det ble korrekt. Kan ikke se hvorfor du skal stå ansvarlig for dette selv så lenge du sier fra til styret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå