Gå til innhold

Seats første elektriske doning er sparkesykkel

Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har skjønt er Ninebot i det øvre pris- og kvalitets-sjiktet. Jeg har vært på utkikk etter noe slikt å ta med i bagasjerommet på ferien, men jeg synes prisen er for stiv til å kjøpe inn til hele familien. Ser man på billigere varianter mangler de noen ganger sammenleggbarheten og blir dermed helt uaktuelle å ta med på bilferie. Konklusjonen ble i hvert fall tidlig i sommer at jeg drøyer kjøpet og venter på noe bedre/billigere. Hvis dere vet om noen rimelige sammenleggbare med ok kvalitet så setter jeg pris på tips.

(I tillegg til disse må-kravene er det en del bør- eller kjekt å ha-krav som god rekkevidde, god ergonomi, ok ladehastighet, lys foran og bak, norsk lovlighet, lite problemer etc)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg håper den har elektrisk brems, helst regenerativ selvfølgelig. Men uansett at den ikke baserer seg på standard "tråkke-på-bakskjermen"-brems.

Siden den er basert på ES2, har den sikkert regenererende el-brems i forhjulet. Bakbremsen er imidlertid bare av typen tråkk på bakskjermen. Her liker jeg bedre løsningen på Xiaomi m365, som har skivebrems bak, i tillegg til el-brems foran.

Jeg stusser litt på topphastighet på 25km/t, som vel er for fort i forhold til norske/eus regler for disse kjøretøyene. Sånn sett hadde det gitt mer mening om Seat hadde basert sin scooter på lillebror Ninebot es1, som har 20 km/t som topphastighet (uten ekstrabatteri). ES1 mangler imidlertid støtdemper bak og bak-/bremselys.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt på topphastighet på 25km/t, som vel er for fort i forhold til norske/eus regler for disse kjøretøyene. Sånn sett hadde det gitt mer mening om Seat hadde basert sin scooter på lillebror Ninebot es1, som har 20 km/t som topphastighet (uten ekstrabatteri). ES1 mangler imidlertid støtdemper bak og bak-/bremselys.

Hvorfor ES1? Topphastighet er jo noe man begrenser kunstig via firmware.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ES1? Topphastighet er jo noe man begrenser kunstig via firmware.

Sant nok, det er kanskje et mer relevant spørsmål hvorfor de ikke har valgt å begrense den til 20 km/t. Det er mulig 25km/t er innenfor det som er lovlig i Spania, som jo er hjemmemarkedet for Seat. Det var fryktelig mange Xiaomi M365, som også klarer 25km/t, å se da jeg var i Barcelona i sommer i alle fall.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...