ermj Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har en gammel hd liggende (hvem har ikke det?) og det hadde vært greit å kunne bruke den som en ekstern disk. Jeg vet at det selges hd kabinetter, men det koster jo ca 600 kr. Det jeg tenker er at det må da gå an å lage/kjøpe en overgang så jeg kan koble den rett i usb porten og mekke en strømkabel? Er det noen som har prøvd eller har gode råd til hvordan jeg skal kunne gjøre det ? Eller lar det seg ikke gjøre? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Går nok ikke. Du må ha noe hardware i den eksterne disken som gjør at den gjenkjennes som akkurat det, ellers har du bare en fancy kopling som ikke funker. Om du finner en USB-IDE overgang er en helt annen historie. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Finnes IDE->USB overganger? Isåfall, hvor får man tak i dem? Lenke til kommentar
woid Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 de finner du i slike kabinetter til 600 kr (: tror ikke det er selve kabinettet som koster, men strømforsyningen og usb/firewire->ide kontrolleren. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Du kjøper et ekstern kabinett, som kan holde på en IDE enhet. Denne kobles til med USB2.0, samma prinsippet som fungerer på alle eksterne disker. Dessverre så koster slike kabinett ofte opp mot 500 + frak. Du finner det i de fleste webshop'er, her er f.eks en fra Komplett. Endret 19. desember 2003 av JoKr Lenke til kommentar
barton Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Du ønsker deg en slik en --> http://www.goodway.com.tw/en/product3.asp?...d=113&typeid=18 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Må nesten fnyse litt. Har akkurat skaffet meg et USB2/Firewire kabinett selv, for 3.5" disker. Bare å sette inn en helt vanlig disk, f.eks. en 160GB, skru på strømmen på kabinettet, og plugge til USB2. Hastigheten ligger i praksis på maksimum 5-7MB/s. Merker meg at High-Speed USB2 mode tydeligvis er igang, for her brennes det av 30-37% CPU ressurser under filkopiering/heftig bruk (dette på en dual MP2200 maskin hvor last blir fordelt på hver CPU, 30% her tilsvarer 60% på en single CPU maskin). Forsøker så Firewire, og får en dobling i hastighet, med ~5% CPU usage Også responsen er langt raskere USB2 480Mbps? -ahem- Lenke til kommentar
ermj Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Noen butikker som har denne ? goodway Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har hatt overføring på 20-30 mb/s med usb2... oh well.. kan hende jeg husker feil... (var image filer på 700mb osv) Lenke til kommentar
CIder Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Noen butikker som har denne ?goodway En slik en har jeg aldri sett før... Sånn trenger jo jeg også... Lenke til kommentar
ermj Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Har noen sett denne i en norsk webshop ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Du kan jo ta ein IDE kabel da, kutte plastikken mellom ledningene og legge den ut eit hull i kabinettet om du har det. Ei hylse, eller tape på IDE kabelen på utedelen og du har ekstern IDE disk Lenke til kommentar
rwu Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har noen sett denne i en norsk webshop ? fin den, men hvordan får du strøm til disken? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 bruk s-ata, my lettere en alskens overganger, plus at det er mye raskere. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 12volt, hmm bilbatteri evt en ac adaptor med en molex kontakt fiffig koblet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå