Gå til innhold

Snart kan du spille Fortnite på Xbox med mus og tastatur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare la alle spille mot alle sånn som i dag? Når det åpnes for mus og tastatur på xboxen, så kan man jo selv velge både på pc og konsoll.

Tipper at crossplatform blir mer på input nå enn hvilke enhet man sitter med.

Dvs at M&K spiller mot hverandre uavhengig om de er på PC eller Xbox, mens kontrollbrukere spiller mot hverandre, uavhengig om de er på PC, Xbox eller Switch. Så har vi de touch-brukerene da.

Blir bra dette :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

- Hva med "Xim"?

Det er jo cross platform...

Det håper jeg blir uaktuelt for de fleste når man får native støtte for M&K. Og for de som absolutt vil bruke det og MÅ spille mot kontroll-brukere så håper jeg at dette blir mulig å detektere og hive dem over i M&K lobby :-P
Lenke til kommentar

- Hva med "Xim"?

Det håper jeg blir uaktuelt for de fleste når man får native støtte for M&K.

Og for de som absolutt vil bruke det og MÅ spille mot kontroll-brukere så håper jeg at dette blir mulig å detektere og hive dem over i M&K lobby. :-P

- Personlig så skjønner jeg ikke problemet...

Noen spiller godt med "Pad", og andre suger med "Pad".

Akkurat som noen spiller godt med "Mus og Tastatur", og andre suger med "Mus og Tastatur".

Ladder-systemet bør ikke rangeres etter hvilken type "Kontroller" man bruker, men heller etter hvor godt man spiller.

Uansett hvilket spill det er snakk om.

Når jeg tenker meg om så må jeg si at jeg synes det hele er lettere ironisk.

Fordi dette er et problem bare på "Konsoller".

Lenke til kommentar

- Hva med "Xim"?

Og for de som absolutt vil bruke det og MÅ spille mot kontroll-brukere så håper jeg at dette blir mulig å detektere og hive dem over i M&K lobby. :-P

Akkurat som noen spiller godt med "Mus og Tastatur", og andre suger med "Mus og Tastatur".

Ladder-systemet bør ikke rangeres etter hvilken type "Kontroller" man bruker, men heller etter hvor godt man spiller.

Blir litt som å kjøre rally mot Petter Solberg, så låner du bilen hans mens han tar en Lada.

Konkurranse er best med like forutsetninger.

Lenke til kommentar

- Hva med "Xim"?

Blir litt som å kjøre rally mot Petter Solberg, så låner du bilen hans mens han tar en Lada.

Konkurranse er best med like forutsetninger.

- Det er ikke størrelsen på hammeren som er viktig, men hvordan man bruker den.

Rally-analogien din er et godt eksempel på akkurat det.

Apropos, rally...

"Ratt-sett" vs "Tastatur" vs "Pad"

Ved første øyekast så tenker folk flest at dem som bruker "Ratt-sett" er de som alltid vinner.

Men det er ikke det som er tilfellet.

Har selv vunnet med "Tastatur" mot en som brukte "Ratt-sett".

Men ved "Ratt-sett" vs "Ratt-sett" så kommer det an på hvem som sitter bak rattet.

Valg av "Kontroller" er en vanesak, men kan også ha noe med motorikk å gjøre.

Lenke til kommentar

Apropos, rally...

Ved første øyekast så tenker folk flest at dem som bruker "Ratt-sett" er de som alltid vinner.

Men ved "Ratt-sett" vs "Ratt-sett" så kommer det an på hvem som sitter bak rattet.

Det er nok ikke mange "proff" spillere som bruker ratt i et Rallyspill:) Toppspillerne bruker kontroller, akuratt som CS så bruker de mus og tastatur og ikke kontroller:) 

Lenke til kommentar

Apropos, rally...

Det er nok ikke mange "proff" spillere som bruker ratt i et Rallyspill. :)
Toppspillerne bruker kontroller, akuratt som CS så bruker de mus og tastatur og ikke kontroller. :)

- Det var bare et eksempel...

Som jeg sa...:
"Valg av "Kontroller" er en vanesak, men kan også ha noe med motorikk å gjøre.".

Det bør ikke ha noe å si hvilken "Kontroller" man bruker, men heller hvor godt man gjør det i et gitt spill.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Det er sikkert kos å spille med kontroller for de som spiller det, men om du tar en kjapp kikk på de gode som streamer (Shroud feks) vs en av de beste som streamer på Mixer på Xbox, så er det ikke vanskelig å se at mus/tastatur er overlegent i FPS-spill, det er ikke til å diskutere en gang, det er umulig å bli like nøyaktig og like kjapp med kontroller som det man kan med mus/tastatur

Det er uten tvil best å la spillere få lov til å spille mot hverandre med like forutsetninger

Det er mange som har lyst til å spille med kontroller også, og det er kjempefint det, men disse spillerne ønsker ikke å bli knust hver gang av folk med mus/tastatur. Om spillutviklerne blander disse to sammen, så mister de kundene som bruker kontroller etterhvert, og det er ganske mange

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er sikkert kos å spille med kontroller for de som spiller det, men om du tar en kjapp kikk på de gode som streamer (Shroud feks) vs en av de beste som streamer på Mixer på Xbox, så er det ikke vanskelig å se at mus/tastatur er overlegent i FPS-spill, det er ikke til å diskutere en gang, det er umulig å bli like nøyaktig og like kjapp med kontroller som det man kan med mus/tastatur

Det er uten tvil best å la spillere få lov til å spille mot hverandre med like forutsetninger

Det er mange som har lyst til å spille med kontroller også, og det er kjempefint det, men disse spillerne ønsker ikke å bli knust hver gang av folk med mus/tastatur.

Om spillutviklerne blander disse to sammen, så mister de kundene som bruker kontroller etterhvert, og det er ganske mange

- Så med andre ord...

Om du og kompisene dine skal spille online.

Du foretrekker "Mus og Tastatur", den ene kompisen din foretrekker "Pad", mens den andre kompisen din foretrekker en "VR-pistol".

Men på grunn av filteret du snakker om så får dere ikke spille imot hverandre.

Det er jo ganske kjipt da.

Lenke til kommentar

For en merkelig sammenligning, hvem er det som noensinne kommer i en slik situasjon? Hva er det du snakker om?

Hvorfor ønsker du at spill skal bli urettferdige? Og hvorfor skal noen med kontroller hoppe inn i et game med Fortnite, når de allerede veit at de kommer til å tape mot spillere med mus/tastatur? Hva er morsomt med å spille når du aldri kan vinne?

Lenke til kommentar

For en merkelig sammenligning, hvem er det som noensinne kommer i en slik situasjon? Hva er det du snakker om?

Hvorfor ønsker du at spill skal bli urettferdige? Og hvorfor skal noen med kontroller hoppe inn i et game med Fortnite, når de allerede veit at de kommer til å tape mot spillere med mus/tastatur? Hva er morsomt med å spille når du aldri kan vinne?

- Hva er det som er rart med den sammenligningen?

Uansett så var det kun et eksempel.

Du er et tydelig eksempel på det jeg var inne på lengre oppe i tråden.

Det er ikke typen kontroller som automatisk avgjør utfallet av et game, uansett spill.

Uansett...

Utenfor konkuransesammenheng så er det ikke det å vinne som er viktigst, men å ha det gøy.

Så klar er det kjekt å vinne en gang i blandt...

Hva er da bedre enn å vinne ved bruk av det som du ser på som en underlegen type kontroller imot det du ser på som klart overlegen kandidat til å vinne når det kommer til type kontroller.

Er du så redd for å tape så er det verre å bli rangert feil ut i fra ferdighet enn type kontroller.

Uansett om det er "Fortnite" eller et hvilket som helst annet spill det er snakk om.

Lenke til kommentar

Mener du virkelig at man kan være like god med kontroller i et FPS-spill som med tastatur/mus?
Er det det jeg leser utifra det du sier?

- Jeg mener helhjertelig at selv om ikke "Pad" kniver om "1st place" på ranking-listene imot "Tastatur og Mus" så betyr det ikke at man nødvendigvis spiller dårlig.

Som jeg har sagt før...
Noen spiller godt med "Tastatur og Mus", mens andre suger når de spiller med "Tastatur og Mus".
På lik linje som at noen spiller godt med "Pad", mens andre suger når de spiller med "Pad".

Det samme kan sies om en hvilken som helst annen type kontroller.

På grunn av problemer med motorikken så foretrekker jeg enten "Tastatur(og Mus)" eller "Joystick".
Det er ikke dermed sagt at jeg knuser alle som bruker "Pad".

For sant å si så tror jeg at jeg blir knust uansett.
Ikke nødvendigvis fordi de andre er så gode, men heller det faktum at jeg suger.

Men det stopper meg ikke fra å ha det gøy når jeg spiller.
Jeg kommer sjeldent til å hevde meg på toppen av en ranking-liste, men det gjør meg ingenting.

Det gjør ikke saken bedre om jeg blir gruppert feil utifra evne, bare fordi jeg bruker en spesifikk type kontroller som folk har for seg at skal liksom gi meg en urettferdig fordel.

-----

Det blir som å jukse på skolen...
For den som jukser så er målet i utgangspunktet å få bedre karakterer.
Men baksiden av medaljen er at det fører til at lærerene vil sette større og strengere krav, og ha høyere forventning til deg.

Når det kommer til et visst punkt så begynner du å slite, og ikke lengre klarer å holde mål som svarer til kravene og forventningene som lærerene har satt for deg.
Det blir bare flaut...

Det samme kan sies om å bli gruppert feil i spill basert på evne.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...