MrLuni Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Ser det ligger klipp på youtube, men er det mulig å få hele filmen i 60fps på et vis? Evt andre actionfilmer i 60fps? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) Nei, såfremt ikke filmen er laget for youtube. Hvis det ligger klipp av "Avengers" på youtube, så er den fake. De har brukt "frame blending" osv. for at det skal se "60 fps" ut. Endret 12. november 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Vell da vil jeg se mer av "frame blending" Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Vell da vil jeg se mer av "frame blending" Enig broder. Folk sier 60fps film ser fake ut. Jeg sier det ser amazing ut. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Tror nok det kan bli litt slitsomt å se en hel actionfilm i 60fps. Men jeg har lyst å se actionsenene. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Enig broder. Folk sier 60fps film ser fake ut. Jeg sier det ser amazing ut. Såvidt meg bekjent så er det kun Hobbiten som er blitt vist/laget i noe høyere enn industristandarden på 24fps per i dag. Så når jeg sier "fake" så referer jeg til at de som lager disse klippene på youtube jukser og legger til flere frames enn hva det er i filmen opprinnelig, for at det skal se ut som det er 60 fps. Jeg har ikke sett Hobbiten i 48fps, men klippene over som er jukset med, gjør meg kvalm, bokstavelig talt. Sikkert bedre om filmen faktisk var laget i 60fps. Så med mindre dere har sett spillefilmer i 60fps som er laget for youtube, altså ikke kinofilmer, så skjønner jeg ikke helt hvilke filmer dere mener dere har sett i ekte 60 fps? 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Jeg har helt sikkert ikke sett spillefilmer i "ekte 60fps" Men jeg har likevell lyst å se det, selv om det er fake. Regner med du ikke blir kvalm selv om jeg ser det xD Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Det kommer nok i fremtiden tenker jeg, det eksperimenteres med det allerede i dag. Nei, jeg blir nok ikke kvalm nei Det var den faktiske videoen jeg ble kvalm av, ikke 60 fps konseptet i seg selv. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) som nevn ovenfor så er det kun hobbiten som er vist med 48 bilder i sekunder på kino. Er ikke alle kinoene heller som har mulighet til å vise filmer med High framerate neste film i high framerate blir muligens Alita: Battle angel https://www.filmweb.no/film/article1310348.ece Endret 13. november 2018 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå