Axzter Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 (endret) MB: msi z68a gd65 CPU: i7 2600kHei, fikk nettop tak i et nytt graffikkort. Gtx 770. Prøvde å installere det men fikk en B2 error, som jeg fant ut var grunnet at BIOs versjonen på HK mitt ikke støtter GTX7** og høyere. Så jeg måtte oppdatere BIOs til en versjon med ME8.Søkte litt på nettet om det skulle fungere med en i7 2600k, og det skulle gå fint. Så jeg formaterte en usb disk til fat32, som jeg fint kunne starte pcen med. Fant den også i BIOs, når jeg sjekka om det ble recognized.Lasta ned AMI BIOs v25.8 (p.80) og kjørte .exe'n fra driven.Installen i Windows gikk gjennom uten feil, og pcen prompta at den skulle restarte. Det gjorde den, men før jeg kommer til bios post stopper det, på en blank skjerm med en B4 error nede i høyre hjørne. Dette er en USB hotplug error såvidt jeg har forstått.Som jeg ikke kommer meg forbi. Jeg har prøvd å fjerne alle andre usb-devices.Og prøver jeg å starte pcen uten usb sticken in får jeg meldingen "Warning!!! Please insert usb..." Sekundet jeg plugger inn usb sticken får jeg en b4 error igjen.Hva kan jeg gjøre nå? Er det usb sticken min som er problemet? Prøve å skaffe en annen usb drive å installere bios filene på den? Evt. Er det for seint nå i prosessen å fjerne cmos batteriet eller shorte bios factory reset? Edit: I figured it out myself. Borrowed a 2gig stick from my neighbour. Seems like the mobo did not recognize the one i had (16gig). Copied the files from my 16gig to the 2gig and the install went through without problems. Endret 12. november 2018 av Axzter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå