Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

BSU eller sekundærbolig

0OKS9QH0

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har tips eller råd til denne problemstillingen:

Jeg eier idag en leilighet alene. Samboeren min skal kjøpe seg inn i den nå snart. På BSU har jeg ca 350000 kr. Er det en god ide å cashe inn BSU i det lånet jeg har idag for så å få dette ut når min samboer kjøper seg inn. Disse midlene kan jo da brukes til å kjøpe en leilighet i et nybygg der man trenger 10% av kjøpesum når kontrakten skrives. På den måten kan man bruke BSU til å kjøpe sekundærbolig. Det andre alternativet er å beholde BSU for så å bruke dette til neste bolig som kjøpes. 

Pro & Cons?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett eiendomsmarkedet i det siste? Hvis du er heldig går du i null i investeringen (kanskje). Med bolig følger felleskostnader og forsikringer, så det er ingen gratis investering. Man har dokumentavgift i forkant av transaksjonen og meglerhonorar i etterkant når man selger. På toppen av det hele har man vedlikeholdskostnader. 

Med BSU har du ihvertfall over 3% garantert rente uten risiko. Med Trump på den ene siden av atlanteren og Jinping i Kina som kriger om økonomisk herredømme, og en britisk øy som er på full fart ut av EU uten en bombesikker avtale er det noe usikkerheter i den finansielle verden. 

I det norske farvannet lurer regjeringsbytte, økte rentekostnader og økende antall uføretrygdede, samt en fallende handelsstand. 

Jeg hadde vurdert å ikke plassere hele formuen i én kurv

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...