RaymondK Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 I mine øyne er det å velge hvitevarer noe utfordrende da det ikke er så mye annet en "basis spesifikasjoner" man kan lese seg til. Hadde vært fint om dere som har investert i komfyr de senere år kan komme med erfaringer og vurderinger rundt netopp sitt produkt? Ser du på prisjakt.no er det nesten ingen produkter som har brukeranmeldelser. Jeg for min del ønsker meg en komfyr som ikke lager lyd! Verste jeg vet er denne pipingen når man trykker på noe! Vil heller ikke ha en der man må trykke 7 ganger for å sette plata på "7". Pyrolyse, god isolasjon og keramisk topp er et must! Noen forslag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Høres ut som det motsatte av induksjon komfyr. Har ikke veldig god erfaringer men vet ribbefett ofte når man steker kan ødlegge induksjon platetoppene siden fettet setter seg fast. Men kanskje ikke så bra å anbefale AEG brukt? Gram komfyr CM55050 kanskje passe dine behov? Men har ikke mye erfaringer med den. Men varmluft vil uansett støye så det er ikke å ungå. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/komfyr/C92IPX8/smeg-classic-komfyr-c92ipx8 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Mitt beste tips er å laste ned bruksanvisningen. Der står det mye mer informasjon enn noe annet sted. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/komfyr/C92IPX8/smeg-classic-komfyr-c92ipx8 Denne bråker (induksjon)! Jeg vil heller ikke anbefale min komfyr, som dessverre har induksjon og vifteovn. Den siste støyer og er ingen vits i å ha, og induksjonsplater svir maten; risengrynsgrynsgrøt er bare å glemme. Hva med denne til 3000? Om du ikke insisterer på på å få betale 2 eller 3 ganger så mye, da. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Hvis induksjon bråker under bruk (summelyd eller lignende), så bruker du dårlig steke-/kokekar. Svir du maten, så bruker du for høy varme. Det er naturlig for varmluftovner å lage lyd. At du ikke kan lage mat, er din egen feil. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 (endret) https://www.whiteaway.no/hverdagen/post/derfor-lager-induksjonstoppen-din-klikke-og-tikkelyder/ Når butikken sier at ovnene lager lyder, så er det nok sånn. Induksjonstopper har flere normale driftslyder, som du ikke blir kvitt. Endret 11. november 2018 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Finnes det komfyrer med pyrolyse og keramisk topp? Trodde alle de hadde induksjon Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Komfyrvakt er en billig investering som burde vær oblatorisk - kjøpes som regel seperat ifra komfyren om du ikke har en ifra før av. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Komfyrvakt er obligatorisk. Ved bygging av nye kjøkken. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Moderatormelding Ryddet bort 5 innlegg pga. persondiskusjon. Kommentering av moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Komfyrvakt er en billig investering som burde vær oblatorisk - kjøpes som regel seperat ifra komfyren om du ikke har en ifra før av.Det er desverre obligatorisk. De er foreløpig så trasige at jeg er overrasket noe slikt finner vei inn i regelverk og folks hus. Var rimelig skeptisk før jeg ble tvunget til å kjøpe. Ble en av de mest "populære". Gikk ikke lenge før hele huset uler, og matlaging har blitt et mareritt. Stadige alarmer og konstant trykking og uling. Flere sikkerhetsanordninger som hindrer deg i å fjerne eller omgå den. vedfyrt platetopp blir fort en midlertidig løsning xd. Noe gaffatape over sensor er sannsynligvis bedre. Problemet er selvsagt at sensitivitet av sikkerhetsårsaker ikke kan justeres lavt nok for å ta hensyn til stor og kraftig platetopp med store stekepanner. Som om daglige varsler fra både bil og smarthus om temperaturer under 3 grader, vannsensorer om fukt i fuktig kjeller oV.. Ja, bare for å toppe det, selv den automatiske suppe-vispen gikk nesten tom for strøm, og ga ut en konstant hyling, som om det stod på liv og død. (var ikke i bruk en gang) poenget er altså at en skulle tro at alarmer og sikkerhet har tatt så overhånd at deres tiltenkte funksjon har blitt helt borte. Endret 12. april 2019 av Andrull 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå