Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I mine øyne er det å velge hvitevarer noe utfordrende da det ikke er så mye annet en "basis spesifikasjoner" man kan lese seg til. Hadde vært fint om dere som har investert i komfyr de senere år kan komme med erfaringer og vurderinger rundt netopp sitt produkt? Ser du på prisjakt.no er det nesten ingen produkter som har brukeranmeldelser.

Jeg for min del ønsker meg en komfyr som ikke lager lyd! Verste jeg vet er denne pipingen når man trykker på noe! Vil heller ikke ha en der man må trykke 7 ganger for å sette plata på "7". Pyrolyse, god isolasjon og keramisk topp er et must! Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det motsatte av induksjon komfyr.

Har ikke veldig god erfaringer men vet ribbefett ofte når man steker kan ødlegge induksjon platetoppene siden fettet setter seg fast.

Men kanskje ikke så bra å anbefale AEG brukt?

Gram komfyr CM55050 kanskje passe dine behov?

Men har ikke mye erfaringer med den. Men varmluft vil uansett støye så det er ikke å ungå.

Lenke til kommentar

Denne bråker (induksjon)!

Jeg vil heller ikke anbefale min komfyr, som dessverre har induksjon og vifteovn. Den siste støyer og er ingen vits i å ha, og induksjonsplater svir maten; risengrynsgrynsgrøt er bare å glemme.

Hva med denne til 3000? Om du ikke insisterer på på å få betale 2 eller 3 ganger så mye, da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Komfyrvakt er en billig investering som burde vær oblatorisk - kjøpes som regel seperat ifra komfyren om du ikke har en ifra før av.

Det er desverre obligatorisk. De er foreløpig så trasige at jeg er overrasket noe slikt finner vei inn i regelverk og folks hus.

Var rimelig skeptisk før jeg ble tvunget til å kjøpe. Ble en av de mest "populære". Gikk ikke lenge før hele huset uler, og matlaging har blitt et mareritt. Stadige alarmer og konstant trykking og uling.

Flere sikkerhetsanordninger som hindrer deg i å fjerne eller omgå den. vedfyrt platetopp blir fort en midlertidig løsning xd. Noe gaffatape over sensor er sannsynligvis bedre.

Problemet er selvsagt at sensitivitet av sikkerhetsårsaker ikke kan justeres lavt nok for å ta hensyn til stor og kraftig platetopp med store stekepanner.

Som om daglige varsler fra både bil og smarthus om temperaturer under 3 grader, vannsensorer om fukt i fuktig kjeller oV..

Ja, bare for å toppe det, selv den automatiske suppe-vispen gikk nesten tom for strøm, og ga ut en konstant hyling, som om det stod på liv og død. (var ikke i bruk en gang)

poenget er altså at en skulle tro at alarmer og sikkerhet har tatt så overhånd at deres tiltenkte funksjon har blitt helt borte.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...