ray001 Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Har sett flere SpyderX kalibratorer på finn. De skal være ok. Denne er en Spyder 3, og ikke X - https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116091118 Den er vel for gammel og dårlig? Lenke til kommentar
RebeccaS Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Denne er en Spyder 3, og ikke X - https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116091118 Den er vel for gammel og dårlig? Er helt sikkert mer enn bra nok til hjemmebruk og litt til. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Kan man kalibrere PJ og lerret og med denne Spyder ? Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Når det kommer til kalibrering, så bør det gjøres med målinger på den individuelle skjermen for å bli perfekt, fordi alle LCD panel er litt forskjellige. Hold øye med finn for der selges det stadig vekk brukt kalibreringsutstyr for noen hundrelapper. Takk for input. Jeg frykter dog likevel at det ikke løser problemet med et litt "slapt" og utydelig bilde? Fargene er i og for seg helt ok. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det jeg ser, men det føles som om jeg ser på en VHS-tape og ikke en dvd, om du skjønner. Oppløsningen skal stemme, men det ser likevel litt lavoppløst ut og nesten grøtete til tider. Merk: kun med bevegelse på bildet. Står alt i ro, ser det meget bra ut. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Nå har jeg fått testet skjermen en ukes tid, og jeg vet ikke om det er jeg som har vent meg til det nye panelet eller om det har forandret seg, men jeg syns det fungerer bedre nå enn det gjorde i starten.Krystallklart er det nok ikke, men det fungerer helt greit.Veldig lite backlight bleed fant jeg også ut i går, veldig jevne farger. 1 Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Komplett kjører denne på kampanje til 4995,- ut 30.november eller så langt lageret rekker. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Noen flere som har testet denne? Fikk den til 4000,- og jeg knallfornøyd! Leser om flere som får klokket disse til 120hz. Skal få testet selv snart. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 12. november 2019 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) Testet den med 120hz idag, det gikk ikke. Bildet bare flimret etterpå. Edit: 110hz funker foreløpig. Endret 12. november 2019 av iknutis Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Samme her. 115 flimret også. Fornøyd med 110hz. Sålangt veldig fornøyd med skjermen. ? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. november 2019 Forfatter Del Skrevet 13. november 2019 Merker dere forskell? Man bryter jo garantien. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 PgUp skrev (På 13.11.2019 den 19.16): Merker dere forskell? Man bryter jo garantien. Gjør man det? Skal ikke skryte på meg at jeg merker noen stor forskjell, dessverre. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 30. november 2019 Del Skrevet 30. november 2019 On 10/14/2019 at 1:07 AM, ray001 said: Kan man kalibrere PJ og lerret og med denne Spyder ? Kort sagt: nei. Da må man ha en som leser verdier over en større flate. Det får du ikke gjort med en som er lagd for å ha direkte kontakt med skjerm: da vil man blokkere for lyset fra projektoren, og i praksis ikke måle noe som helst annet enn svart. Se på X-rite i1 Pro; den kan brukes både til direkte kontakt på skjerm og til projektor/lerret. Jeg har en tilsvarende selv som jeg har brukt i rundt 10 år, veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå