Gå til innhold

Bytte likt HK

PoleCat

Anbefalte innlegg

Skal bytte mitt Abit NF7-S v2.0 med et kort av eksakt samme type.

Lurer på om Windows kommer til å merke noe som helst av dette, tenker på drivere jeg har installert.

Annet jeg bør vite?

Har lest at det er en del problemer/emner rundt bytte av ULIKE hovedkort, men fant lite info rundt bytte av samme type hk.

Grunnen til bytte er at det ene festet til CPU-kjøler er knekkt og det andre er nokså ødelagt. Det gamle skal brukes i en annen maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det samme med nf7-s, og det var ikke noe problem, selvom jeg hadde oppgradert biosen på den gamle. Eneste tingen jeg er litt ufornøyd med er at jeg ikke kan klokke på langt nær så bra lenger... PC'en blir mye fortere ustabil, og den klarer ikke prime95 når den er klokket langt mindre en den klarte helt fint før... Litt off-topic kanskje, men det tyder iallefall på at ingen hovedkort er helt identiske selv om det er samme modell.

Lenke til kommentar

Da var byttet utført, og det gikk forsåvidt greit det.

Eneste problemet var at maskinen låste seg i oppstart på jakt etter ide-enheter. Koblet fra IDE2, og boot gikk som vanlig. Prøvde med bios-flash, hjalp lite.

Byttet IDE-kabel, og problemet løste seg.

Etter _grundig_ fjerning av gammel og påføring av ny goop (AS5) + en ekstra Papst vifte, sank cpu-tempen med 6-7ºc. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...