nonx Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) Såå. Etter at Mate 10 Pro tok kvelden, bestemte jeg meg for å erstatte den med en rimeligere og mindre mobil. Landet på Nokia 7.1. Android One og (mindre) størrelse er et stort pluss her, og med relativt grei omtale av kamera, byggekvalitet, hurtiglading inkludert virker denne som en grei pakke. 3790,- på Elkjøp. Bruker gamle Honor 8 i mellomtiden, og fått nok av treghet og konstant lading. Så begynner å lure på om Nokia 7.1 vil holde for meg. Batteritiden på Mate 10 pro var et stort pluss. Så nå vurderer jeg å legge i litt mer og gå for 6T, eller enda litt og bare gå for Mate 20 pro. Mate 20 pro har Emui som jeg egentlig ikke hadde tenkt meg på nytt. På 6T bekymrer fingeravtrykkleseren meg, leser om en del treghet. Det er HVER GANG du skal sjekke telefonen liksom. Og det er en litt vanskelig prisklasse. Gå for noe billigere som kan være relativ greit i forhold til 6T mtp pris, eller gå litt opp i pris for en toppmodell. Egentlig vil jeg vel ha en Pixel, men 3 blir for dyr nå, og 2 er ikke kjempefin. 2XL kaaan gå, men så landet jeg på Nokia 7.1 også pga størrelsen. Alle disse er jo egentlig for store sånn sett. Og mangler ren Android. Bortsett fra Nokia 7.1. Tilbake til start... Pixel 2 er også eneste jeg ikke kan få på avbetaling, så den utgår litt der pr. akkurat nå. Alt av input tas imot med takk. Anyone? Edit: vanskelig å rangere ønskede funksjoner, men tenker at følgende er viktig: - kamera (er her Pixel 2 har kommet med i vurderingen) - god batteritid - én lading pr. dag (hver morgen) er ideelt, men ikke noe absolutt must. Da til "normal" bruk, null spilling og noe video, lite pushmeldinger, mye Spotify, radio og surfing/skjerm på. Har nå en Honor 8 som tappes fort i standby, men den er kanskje ikke sammenligningsgrunnlag for noe som helst... - størrelse. Ønsker egenlig en mindre telefon enn toppmodellene, Nokia 7.1 funker bra til enhåndsbruk. Men selvsagt ikke hvis det betyr for store kompromiss på ovennevnte. Er lite kjent med Nokia, men ser for meg(?) at Android One evt. Pie/Adaptive Battery sparer batteriet greit. Fort gjort å få toppmodell-angst, når det finnes telefoner med enorm batterikapasitet, og tro at det blir nødvendig å alltid gå for det største beistet. Endret 10. november 2018 av nonx Lenke til kommentar
bbios Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Du e ik avhengig av fingeravtrykk lesern, kan bruke face unlock å.. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Pixel 2 XL er en meget god telefon. Du må nesten sette opp en liste over hva du vil ha i en telefon. Batteri, kamera, software osv Lenke til kommentar
nonx Skrevet 10. november 2018 Forfatter Del Skrevet 10. november 2018 Takk for svar. Face unlock, selvfølgelig, og den er kjapp hører jeg. Sliter med å prioritere viktigste funksjoner, men en liten edit i ts er lagt til nå. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Må innrømme at jeg har dårlig oversikt over mindre telefoner, med unntak av Pixel 2 of Sonys Compact XZ2. Men virker ut som du har begynt å lene deg mot ren Android, eller der omkring. Vanskelig å få i pose og sekk når det gjelder størrelse-batteri-ytelse. Du kan vurdere Compact XZ2. Den er håndterbar og ganske greit kamera. Den har også en relativ ren Android. Pixel 2 XL har fantastisk kamera, og har i mine øyne et bra design, og har ganske god fremoverrettet lyd. Batteri er ganske bra. Pixel 2 har god lyd og like fantastisk kamera, men kan virke litt gammeldags. Ok batteri. Men disse kan nok ikke kjøpes med abonnement nei. OnePlus er meget god på det meste. Akkurat nå er ikke kamera på høyde med de aller beste, men det kan komme oppdateringer snart som forbedrer dette. Lenke til kommentar
nonx Skrevet 10. november 2018 Forfatter Del Skrevet 10. november 2018 Har hatt flere Sony Compacts tidligere faktisk, og vært fornøyd med de. Hadde jeg glemt. Litt kjedelig design på de pr. nå kanskje, men jeg skal sjekke ut specs og ta den med i vurderingen. Takk for påminnelsen! Stock Android er ikke noe absolutt must, men er ikke spesielt glad i Samsungs, eller for den saks skyld, Huaweis skins. Tenker Oneplus og Sony er bedre der. Takk også for input på Pixel 2 XL, den kan fremdeles være akuell. Da har jeg litt mer info å ta med i betraktningen Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Hva med ny mate 10 pro til 3333,-? Lenke til kommentar
nonx Skrevet 10. november 2018 Forfatter Del Skrevet 10. november 2018 Takk for tipset, jeg så den! Ikke like spennende med det samme om igjen, men sikkert veldig fornuftig Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Har bare brukt min 6T siden i morges, men fingeravtrykkleseren er ikke noe å bekymre seg for. Den fungerer ganske bra.Og dessuten blir den sjelden brukt til å låse opp telefonen, da faceunlock fikser det bare man trykker på powerknappen eller dobbeltapper på skjermen. Du får vel og en Xiaomi Mi 8 til sånn 3400kr eller noe på banggood (Tariff unsurance dekker tollregningen)Det er og meget mye telefon for pengene med knallbra hardware. Var det selvforskyldt at din Mate 10 pro tok kvelden? om ikke så har du vel fortsatt garanti på den som vil dekke ny telefon. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 SÅnn om du vil ha ren Android er vel Oneplus eneste valget utenom PIxel eller Nokia. Den er ikke ren ren, men ganske så nærme. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 SÅnn om du vil ha ren Android er vel Oneplus eneste valget utenom PIxel eller Nokia. Den er ikke ren ren, men ganske så nærme. Bedre enn ren. Ren Android med flere instillinger og bedre respons. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Bedre enn ren. Ren Android med flere instillinger og bedre respons. Jeg ville ikke være så skråsikker så bra du kom så jeg kunne være enig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå