Gå til innhold

Silent Viking kjøler viser ikke RPM i Bios

Anbefalte innlegg

Jeg har en silent viking kjøler og et msi kt266pro2-RU hovedkort og bios'en finner ikke cpu-viften. Når jeg starter den opp sier den at "cpu-fan is not running" eller noe sånt. Dette går imidlertid an å deaktivere i bios. Men den viser ikke antall RPM på vifta. Er det noe jeg kan gjøre for å få dette til? Jeg har nyeste versjon av bios.

håper på svar

svindel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe du kan leve med. BIOS'en kan fortsatt stenge ned hvis temperaturen blir for høy.

Hvis kjølribben faller av (som er det eneste virkelig kritiske), hjelper det lite om CPU-vifta går eller ikke.

Lenke til kommentar

Kortet klarer ikke å detektere viftehastighet under 2500 RPM, i følge MSI. Vikingen går på ca. 2000, og derfor tror HK at viften ikke går.

Disable viftedeteksjon i BIOS og nøy deg med temperaturovervåkning.

Lenke til kommentar

Vil bare ha sagt dette (selvom det kanskje ikke er helt relevant i saken..)

Jeg har et Chieftec 340w powersupply som jeg har koblet til mitt KT7A-RAID hovedkort (for å se rpm'en). I BIOS står det bare 0 rpm. Blei litt misfornøyd. Men jeg fikk MotherBoard Monitor 5 til å vise rpm'en til chieftec'en! Og jeg har sett avlesninger på alt fra 1500 til noe over 2000 rpm (reagerer på tempen). Den fungerer altså fint!

- Skjønner ikke hvorfor BIOSen min

ikke gidder å vise rotasjonshastigheten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...