Sight Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) Hei. Kjøpte i mars en VW Golf (førstereg 2012). Denne ble kjøpt hos forhandler med 2 år carprotect garanti (24 mnd/120000 km). Automatgir. Har nå gått cirka 80.000 kilometer. Jeg kjører veldig pent og bilen brukes stort sett til og fra jobb, mye køkjøring. Nå har det oppstått 2 problemer: 1. Når jeg svinger eller kjører i ujevnt terreng/fartshumper så kommer en "knirkelyd". Virker som lyden kommer fra understell. Lyden er veldig lik knirkelyden en kontorstol lager hvis den er noe slitt. 2. Når jeg aksellerer fra lav hastighet til typ 30-40 km/t, så "lugger" bilen. Den hopper liksom opp i fart og det føles som noe med giringen ikke er helt rett. Jeg vet ikke så mye om biler og garantisaker osv, men er dette noe som burde blitt dekket av det? Jeg har ikke snakket med forhandler lenger, siden jeg har så lite kunnskap. Vil ikke gå inn og bli rundsnakket av selgeren. Håper noen her kan hjelpe meg litt med info edit: skrivefeil Endret 9. november 2018 av Sight Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Knirkelydene kan være noe så enkelt som gummiforinger til f.eks. stabilistatorstaget/tversstag. Fikses enkelt med litt lithiumfett eller silikonfett eller ligende. Men ikke oljebasert fett! Det kan spise opp gummien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå