steinjarle Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Volkswagen skal jobbe med råbillig elbil – og planlegger storproduksjon Lenke til kommentar
Odins Lille Gnager Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Det er jo dette vi behøver. En billigere bil med høyere rekkevidde. Få ned ladetiden til 3-5 minutter nå så vi kan sammenligne det med bensin/diesel- så kjøper jeg lekebil jeg også! 2 Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Det er jo dette vi behøver. En billigere bil med høyere rekkevidde. Få ned ladetiden til 3-5 minutter nå så vi kan sammenligne det med bensin/diesel- så kjøper jeg lekebil jeg også! Zoe Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Enda mer fantasier og vaporware fra VAG. Imens lanserer de en svær kassebil med 35 kwh batteri til 630 tusen. Kom igjen da. 9 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Det er jo dette vi behøver. En billigere bil med høyere rekkevidde. Få ned ladetiden til 3-5 minutter nå så vi kan sammenligne det med bensin/diesel- så kjøper jeg lekebil jeg også! Zoe Sist jeg sjekket var ladetiden for zoe ca. 20 ganger mer enn 3-5 minutter. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 «Nylig ble det kjent at den vil tilbys med tre batteristørrelser, hvor den minste modellen skal ha en WLTP-rekkevidde på rundt 330 kilometer, mens mellommodellen skal ligge rundt 450 kilometer. Hvor stort batteri og rekkevidde toppmodellen skal ha er foreløpig ikke avklart, sa Volkswagens Christian Senger til Auto Express i september» https://www.volkswagen.no/no/elbil/nye-elbiler-som-kommer/id-selvkjorende-elbil.html «Inntil 600km» Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) Skal bli godt mer færre av de nye VW-bilene på veiene. Gammel boble og 13-vindus folkevogn er fremdeles storhetsdagene, virker som de har dratt det litt tilbake dit. Dagens VW-portefølje er kun biler. Samt noen elektrifiseringer derav. Det er til forskjell fra forbrenningsbil ganske enkelt å lage en el-bil, veldig få deler, og batteriet er det som koster. Batteriproduksjon har de ikke i storskala enda. Sett at produksjonen nesten besittes av andre. Hvis de skal har ~330 kilometer minimum WLTP så kommer andre dem i forkjøpet med rekkevidde folk flest trenger. Ikke mye vits i å dra rundt på stor batteripakke hvis man ikke kjører mer enn 50 km på én dag. Altså for å gjøre det billig, hvilket synes å være argumentet. Ikke trenger de fleste 5 seter heller. Det er jo dette vi behøver. En billigere bil med høyere rekkevidde. Få ned ladetiden til 3-5 minutter nå så vi kan sammenligne det med bensin/diesel- så kjøper jeg lekebil jeg også!Du kjører med andre ord rundt på parkeringsplassen på bensinstasjoner? Endret 10. november 2018 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Enda mer fantasier og vaporware fra VAG. Imens lanserer de en svær kassebil med 35 kwh batteri til 630 tusen. Kom igjen da. Enig, virker som de spøker med oss. At de er pålagt å drive med utviklingen men viser folk fingen med latterlige modeller. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Sist jeg sjekket var ladetiden for zoe ca. 20 ganger mer enn 3-5 minutter. Kva skal ein med 3-5min? Folk flest kjører 35km/dagen i snitt. Det holder å ladde ca 1 gong i uka. I løpet av den tiden kan du ladde den ved butikken, kjøpesenter, jobb, hjem, osv. Skal du kjøre langt, så stopper du etter 300km (4-5 timer i bil), spiser pølse, pisser, strekker på beina. 20-30min, så kan du kjøre videre. Har du unga i bilen, så holder det å stoppe i 10min kvar 2 timer. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Kva skal ein med 3-5min? Folk flest kjører 35km/dagen i snitt. Det holder å ladde ca 1 gong i uka. I løpet av den tiden kan du ladde den ved butikken, kjøpesenter, jobb, hjem, osv. Skal du kjøre langt, så stopper du etter 300km (4-5 timer i bil), spiser pølse, pisser, strekker på beina. 20-30min, så kan du kjøre videre. Har du unga i bilen, så holder det å stoppe i 10min kvar 2 timer. Er så enig, det er helt unødig for folk flest. Tror aldri vi kommer til å se lading på 3 minutt, foruten helt ekstreme tilfeller. Det er bortkastede resurser for de aller aller fleste. 4 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) Det er jo dette vi behøver. En billigere bil med høyere rekkevidde. Få ned ladetiden til 3-5 minutter nå så vi kan sammenligne det med bensin/diesel- så kjøper jeg lekebil jeg også! Zoe Sist jeg sjekket var ladetiden for zoe ca. 20 ganger mer enn 3-5 minutter. Ladetid på 3-5 minutter er uaktuelt Om du ikke har mulighet for lading når du er hjemme eller på jobb så har du et ladeproblem... Jeg tror det er det du må skaffe deg og lade når du ikke har bruk for bilen. Endret 10. november 2018 av Limbeck Lenke til kommentar
3irik Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Kva skal ein med 3-5min? Folk flest kjører 35km/dagen i snitt. Det holder å ladde ca 1 gong i uka. I løpet av den tiden kan du ladde den ved butikken, kjøpesenter, jobb, hjem, osv. Skal du kjøre langt, så stopper du etter 300km (4-5 timer i bil), spiser pølse, pisser, strekker på beina. 20-30min, så kan du kjøre videre. Har du unga i bilen, så holder det å stoppe i 10min kvar 2 timer. Ladetid på 3-5 minutter er uaktuelt Om du ikke har mulighet for lading når du er hjemme eller på jobb så har du et ladeproblem... Jeg tror det er det du må skaffe deg og lade når du ikke har bruk for bilen. Dere argumenterer mot feil person - Jeg har aldri påstått at jeg ønsker 3-5 minutter, bare at Zoe ikke svarer på ønsket om å få den ladetiden. Poenget jeg skulle frem til var at Zoe er det helt motsatte av bil med rask ladetid - Alle den konkurrerer med har mulighet til raskere lading. Det jeg faktisk mener er at 3kW er mer enn nok effekt til hverdagslading, og 100kW er nok for det meste av hurtiglading (gitt at ikke elbiler begynner å bruke drastisk mye mer strøm per kilometer.) Lenke til kommentar
Hoffy Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Enda mer fantasier og vaporware fra VAG. Imens lanserer de en svær kassebil med 35 kwh batteri til 630 tusen. Kom igjen da. Enig, virker som de spøker med oss. At de er pålagt å drive med utviklingen men viser folk fingen med latterlige modeller. Du er klar over at de har jobbet med en helt ny platform? Denne bilen har blitt vist frem i flere anledninger og platformen har blitt testkjørt av flere modeller. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Hva så? De har verken ønske eller vilje til å produsere store mengder EVs. Tilgang på batterier er det som holder igjen de aller fleste som vil produsere. Lenke til kommentar
Odins Lille Gnager Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Du kjører med andre ord rundt på parkeringsplassen på bensinstasjoner? Nei. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Jeg ser ikke poenget ditt. Trolig for at det ikke finnes. Lenke til kommentar
Odins Lille Gnager Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Sist jeg sjekket var ladetiden for zoe ca. 20 ganger mer enn 3-5 minutter.Kva skal ein med 3-5min? Folk flest kjører 35km/dagen i snitt. Det holder å ladde ca 1 gong i uka. I løpet av den tiden kan du ladde den ved butikken, kjøpesenter, jobb, hjem, osv.Skal du kjøre langt, så stopper du etter 300km (4-5 timer i bil), spiser pølse, pisser, strekker på beina. 20-30min, så kan du kjøre videre. Har du unga i bilen, så holder det å stoppe i 10min kvar 2 timer. Med 35km rekkevidde så kan jeg med mine 3 minutters tanke-tid kjøre hver dag i to uker med bilen min. Og da slipper jeg å gå å trykke i butikker der jeg ikke har noe å gjøre likevel. Skal jeg kjøre langt (og det gjør jeg oftere enn bare 35km) så stopper jeg ikke etter 30 mil. Kanskje 50 mil for å spise en pølse eller "tømme blæra" hvis jeg føler for det. Men jeg ser ikke noe poeng i å bruke en time på det heller. Jeg klarer virkelig ikke å se noen grunn til å måtte stoppe etter 30 mil. Er virkelig elbilene så fryktelig dårlige å sitte i? Det viste jeg ikke. Men takk for at du påpeker det. Forøvrig så har jeg 31 mil til hytta. Og det kjører jeg på 3 timer blank når jeg holder fartsgrensa. Enda en feil med elbilene altså. At det tar 4-5 timer å kjøre den samme strekningen. Så bare fra det du skrev så er elbilene elendige å sitte i over litt lengre strekninger, og så bruker de 25% - 50% lengre tid på samme lengde. Er ikke mange oppegående grunner igjen da ? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Så bare fra det du skrev så er elbilene elendige å sitte i over litt lengre strekninger, og så bruker de 25% - 50% lengre tid på samme lengde. Er ikke mange oppegående grunner igjen da Det er merkelig hvordan man kan vri og vende på det folk sier til å bli noe helt annet som passer bedre med egen forutinntatthet. 8 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) Når man "bor" i bilen er det nok ikke spesiellt fornuftig med elbil nei. Med over 4-5 timer i bil pr dag uten lengre stopp kan det være fornuftig å ikke ha elbil ja, om man ser bort ifra drivstoffkostnader da så klart.. For de som bor og jobber på samme side av landet så funker det gjerne fint med elbil Endret 10. november 2018 av aklla 3 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Med 35km rekkevidde så kan jeg med mine 3 minutters tanke-tid kjøre hver dag i to uker med bilen min. Og da slipper jeg å gå å trykke i butikker der jeg ikke har noe å gjøre likevel. Skal jeg kjøre langt (og det gjør jeg oftere enn bare 35km) så stopper jeg ikke etter 30 mil. Kanskje 50 mil for å spise en pølse eller "tømme blæra" hvis jeg føler for det. Men jeg ser ikke noe poeng i å bruke en time på det heller. Jeg klarer virkelig ikke å se noen grunn til å måtte stoppe etter 30 mil. Er virkelig elbilene så fryktelig dårlige å sitte i? Det viste jeg ikke. Men takk for at du påpeker det. Forøvrig så har jeg 31 mil til hytta. Og det kjører jeg på 3 timer blank når jeg holder fartsgrensa. Enda en feil med elbilene altså. At det tar 4-5 timer å kjøre den samme strekningen. Så bare fra det du skrev så er elbilene elendige å sitte i over litt lengre strekninger, og så bruker de 25% - 50% lengre tid på samme lengde. Er ikke mange oppegående grunner igjen da Som det ble påpekt ovenfor, artig korleis du vrir på fakta. Flere elbiler som greier mer enn 300km. Så jo, du skal nok greie å komme til hytta di like raskt. Men la oss si du bruker 3 timer. Bilen greier kun 300km. Kor langt tid tar det med hurtigladder å ladde 10km? Ca 2-3min. Det er ikkje 25-50% lenger tid. Eg håper virkelig du er LITT bedre i matte enn det. Stopp etter 50mil? Med snittfart på 80km/t - mer enn 6 timer? Selv med Merc E/S-class blir det slitsomt. For å ikkje nevne at konsentrasjonen går ned (monotomt arbeid). Så ja, du utgjør fare i trafikken med slike holdninger. Ser ikkje noe poeng i diskusjon når du kverulerer og vrir på fakta uansett. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Du er klar over at de har jobbet med en helt ny platform? Denne bilen har blitt vist frem i flere anledninger og platformen har blitt testkjørt av flere modeller. Som i 2013 da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå