Vaniman Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) KrF ønsker å øke skatter og avgifter med 10 milliarder kroner i sitt alternative statsbudsjett. De er visst et sosialistisk parti, med eller uten Hareide. Hvordan kommer regjeringsforhandlingene til å gå? Det blir vel Frp som gir etter og blir taperne som vanlig... Høyre og Venstre har jo for lengst gitt etter for sosialisme. Endret 9. november 2018 av Vaniman Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Hvordan kommer regjeringsforhandlingene til å gå? Det blir vel Frp som gir etter og blir taperne som vanlig... Høyre og Venstre har jo for lengst gitt etter for sosialisme. ... og FrP omfavnet sosialismen etter dolkesjø Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Høyre og Venstre har jo for lengst gitt etter for sosialisme. Skulle det være en negativt? 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Skulle det være en negativt? https://no.wikipedia.org/wiki/Venezuela 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) Venezuelas undergang har ingenting med sosialisme å gjøre, men alt med idiotisk forvaltning av naturressurser. Oljefond? Pft, vi gir alle billig bensin i stedet. Uansett - hvis KRF skulle bli et sosialistisk parti hadde det vært på sin plass. Jeg er ikke veldig bibellærd, men jeg har lest nok til å være ganske sikker på at Jesus ikke hadde stemt på dem i dag. Endret 9. november 2018 av Isbilen 5 Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) https://no.wikipedia.org/wiki/Venezuela Det Isbilen skriver over er korrekt. Neste gang kan du forresten legge ut som kilden du fant i tråden, og ikke bare legge ut en lenke. Edit: Skrivefeil. Endret 10. november 2018 av minigrill 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Venezuelas undergang har ingenting med sosialisme å gjøre, men alt med idiotisk forvaltning av naturressurser. Oljefond? Pft, vi gir alle billig bensin i stedet. Deres undergang er forårsaket av at befolkningen fikk billig drivstoff? Jeg følger ikke helt med. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Venezuelas undergang har ingenting med sosialisme å gjøre, men alt med idiotisk forvaltning av naturressurser. Oljefond? Pft, vi gir alle billig bensin i stedet. Uansett - hvis KRF skulle bli et sosialistisk parti hadde det vært på sin plass. Jeg er ikke veldig bibellærd, men jeg har lest nok til å være ganske sikker på at Jesus ikke hadde stemt på dem i dag. Med andre ord sosialister som kjørte landet i grøfta med sosialismen sin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Med andre ord sosialister som kjørte landet i grøfta med sosialismen sin.Det er fullt mulig å kjøre et land i grøfta uansett hvilket politiske ståsted styresmaktene har. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Det er fullt mulig å kjøre et land i grøfta uansett hvilket politiske ståsted styresmaktene har. Det er helt umulig å kjøre et land i grøfta uten noen sosialistisk politikk. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Det er fullt mulig å kjøre et land i grøfta uansett hvilket politiske ståsted styresmaktene har. Det er ikke riktig. For å kunne kjøre et land i grøften så må man ha full kontroll over samfunnet, og det har man i sosialisme og i facisme. I et kapitalistisk sytem kan du skade økonomien, men du kan ikke få et fullstendig kollaps, fordi folk vil alltid finne måter å handle med hverandre. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Det er ikke riktig. For å kunne kjøre et land i grøften så må man ha full kontroll over samfunnet, og det har man i sosialisme og i facisme. I et kapitalistisk sytem kan du skade økonomien, men du kan ikke få et fullstendig kollaps, fordi folk vil alltid finne måter å handle med hverandre. Les min påstand igjen kanskje? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Les min påstand igjen kanskje? Jeg siterer ikke deg, og din påstand er irrelevant for mitt innlegg. Hva er det du egentlig vil frem til? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 Jeg siterer ikke deg, og din påstand er irrelevant for mitt innlegg. Hva er det du egentlig vil frem til? beklager, jeg burde ha lest ditt innlegg igjen. omtrent samme poenget. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Det er fullt mulig å kjøre et land i grøfta uansett hvilket politiske ståsted styresmaktene har. Sosialister er bare flinkere enn andre til å ødelegge. Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Er du egentlig helt sikker på at det er tilfellet, eller er det andre grunner til at det virker slik for deg? 1 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Sosialister er bare flinkere enn andre til å ødelegge. Kvifor bor du her til lands då? Landet vårt er sosialistisk frå rota av og er som resultat eit av dei landa med høgast likskapsgrad og levestandard i verda. Morosamt å lesa all drittslenginga om sosialisme frå betrevitarar som ikkje skjønar kva omgrepet eigentleg inneber eller kor innvikla statsdanning er. Gå på skulen fyrr du seier noko meir tankelaust. Endret 13. november 2018 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Kvifor bor du her til lands då? Landet vårt er sosialistisk frå rota av og er som resultat eit av dei landa med høgast likskapsgrad og levestandard i verda. Morosamt å lesa all drittslenginga om sosialisme frå betrevitarar som ikkje skjønar kva omgrepet eigentleg inneber eller kor innvikla statsdanning er. Gå på skulen fyrr du seier noko meir tankelaust. Om du hadde følgt med på skolen, så hadde du visst at Norge er en blandingsøkonomi, ikke en sosialistisk økonomi. Det er også mange land som er mer økonomisk venstrevridd enn Norge, f.eks. Frankrike. Har Frankrike bedre likhetsgrad og levestandard enn Norge? Endret 13. november 2018 av Camlon Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Har han hevdet det da? Blir det ikke litt ufint å putte meninger på folk? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Har han hevdet det da? Blir det ikke litt ufint å putte meninger på folk? Han skriver "Landet vårt er sosialistisk frå rota av og er som resultat eit av dei landa med høgast likskapsgrad og levestandard i verda." Med samme logikk så bør land som er mer sosialistiske enn Norge ha høyere likhetsgrad og levestandard. Ellers så er det ikke en resultat av sosialistisk politikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå