Redaksjonen. Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 En avgjørelse i Stortinget kan sørge for at ventelistene på elbiler blir kortere Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Dette forklarer hvorfor europeiske bilimportører har fått elbiler selv om kundene ikke etterspør dem like mye som nordmenn gjør. Bilprodusentene var forpliktet til å selge et visst antall nullutslippsbiler i EU for at snittet av utslipp blir lavt nok. Samme problem som compliance cars i USA. 7 Lenke til kommentar
bharald Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Da kan det være lov å håpe at vi får bli med i EU på denne måten også. Bedre leveransetid og bedre priser? Det er en del elbilister som vurderer å privatimportere nybil fra Sverige for å slippe særnorsk kø og avanse. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) Da kan det være lov å håpe at vi får bli med i EU på denne måten også. Bedre leveransetid og bedre priser? Det er en del elbilister som vurderer å privatimportere nybil fra Sverige for å slippe særnorsk kø og avanse. Det kan være lov å håpe at Norge slipper alle påtvungne EU-regler, og/men kan fritt bli med på de reglene vi mener er fornuftige. Om det blir mindre CO2 i EU, - eller i Norge, spiller jo ingen rolle for verden, bortsett fra at det viser det politiske idiotiet/spillet. Endret 9. november 2018 av Fri diskusjon og kunnskap 3 Lenke til kommentar
0AAVKDA1 Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 ...og for å forberede seg på EU kravene, burde bilprodusentene produsert alle elbiler som "remmer og tøyler" kan bære og selv startet prosessen med å frikoble seg fra den destruktive koblingen til petroleumsnæringen. Paradigmeskiftet fra fosilfremdrift til elektrisk fremdrift ligger allerede bak oss og bilprodusenter som ikke har fått dette med seg er de første til å erfare sine "Kodakøyeblikk"! 5 Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Dette forklarer hvorfor europeiske bilimportører har fått elbiler selv om kundene ikke etterspør dem like mye som nordmenn gjør. Bilprodusentene var forpliktet til å selge et visst antall nullutslippsbiler i EU for at snittet av utslipp blir lavt nok. Samme problem som compliance cars i USA. Intet nytt der 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 (endret) Et spleiselag med andre ord, så når den game dieselpurka spyr ut skadelig utslipp så gjør elbilene sine minimale utslipp at utslippet fra dieselpurka ikke er fullt så farlig siden de snille elbilene tar på seg litt av ansvaret, på papiret vel og merke Litt som strømmen her i Norge, vi betaler miljøavgift fra utslippfarlige kraftverk i utlandet selv om strømmen vi bruker her på berget er bortimot 100% utslippsfri og 100% fornybar. Endret 11. november 2018 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Et spleiselag med andre ord, så når den game dieselpurka spyr ut skadelig utslipp så gjør elbilene sine minimale utslipp at utslippet fra dieselpurka ikke er fullt så farlig siden de snille elbilene tar på seg litt av ansvaret, på papiret vel og merke Her er det vel heller slik at brukere, kjøpere og eiere av konvensjonelle biler er så snille at de betaler for andres anskaffelse av elbiler og andre kjøretøy uten utslipp ved bruk. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Dieselbiler bør bare forbyes med en gang. Alle vet de slipper ut flere tusen proisent mer enn oppgitt. og bruker de disse tallene til grunn for utregning av bot til bilprodusent. er alle bilprodusenter konkurs. Så slutt og lyge om utslipp og begynn og lage ordentlige elbiler som rekker 1000km og kan dra en henger. så blir vi kvitt fosildritten en gang for alle. Bedre luft og billigere vedlikehold til alle. 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Dette forklarer hvorfor europeiske bilimportører har fått elbiler selv om kundene ikke etterspør dem like mye som nordmenn gjør. Bilprodusentene var forpliktet til å selge et visst antall nullutslippsbiler i EU for at snittet av utslipp blir lavt nok. Samme problem som compliance cars i USA. Ja de registreres en dag i EU før de selges som bruktimport til Norge. Storstilt svindel av EU med andre ord. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Dieselbiler bør bare forbyes med en gang. Alle vet de slipper ut flere tusen proisent mer enn oppgitt. og bruker de disse tallene til grunn for utregning av bot til bilprodusent. er alle bilprodusenter konkurs. Så slutt og lyge om utslipp og begynn og lage ordentlige elbiler som rekker 1000km og kan dra en henger. så blir vi kvitt fosildritten en gang for alle. Bedre luft og billigere vedlikehold til alle. Det var da voldsomt, hva med å opptre med et hint av saklighet i det minste? 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Da kan det være lov å håpe at vi får bli med i EU på denne måten også. Bedre leveransetid og bedre priser? Det er en del elbilister som vurderer å privatimportere nybil fra Sverige for å slippe særnorsk kø og avanse. Det kan være lov å håpe at Norge slipper alle påtvungne EU-regler, og/men kan fritt bli med på de reglene vi mener er fornuftige. Om det blir mindre CO2 i EU, - eller i Norge, spiller jo ingen rolle for verden, bortsett fra at det viser det politiske idiotiet/spillet. Det er jo det vi gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå