btpe Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei, jeg har en Compaq Armada m700 hvor jeg mangler hard-disk. Tok den med i en PC-sjappe, men de 2,5" diskene de hadde for laptops passet ikke. Det ser ut til at : - enten er Compaq laptop disker spesielle/proprietære - eller så trengs en slags kabel/adapter-boks for å benytte en standard 2,5" disk på denne maskinen. Fysisk størrelse ser ut til å stemme ca på tvers , men pinout/kabling er helt ulik. Noen som vet , og/eller gjerne hvor evt slike kan skaffes. Ønsker en rimelig (og dermed gjerne liten i kapasitet) HD i denne maskinen. Jeg fikk en prisantyning på Compaq "original" HD på 1800+moms for en 20Gb - grøss . mvh btp.-) Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 tror det finns to typer den gamle som er 12.5mm tykk og den nye som er 9.5mm tykk tror du må ha den på 12.5mm søk på forskjellige bruktmarked så finner du sikkert noen som skal selge en Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 På min Compaq satt harddisken i en plastikkasse. Denne var bare å skru av og sette på den disken jeg ville bruke (20GB->40GB). Har også oppgradert en Comapq Presario (type veldig gammel) og der gikk også disken rett inn. Lenke til kommentar
btpe Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Takker for svar sååå langt Slik jeg tolker dette, mangler jeg altå den "plastkassen" eller skuffen som en standard 2,5" disk skal settes inn i for å passe i en Compaq. Korrekt ? Hvor får jeg fatt i en slik - med eller uten disk ? Har sett på qxl og lagt inn annonse her på hardware.no. mvh btp.-) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Plastkassen får du nok tak i ved å ta kontakt med HP. De har jo det meste av reservedeler. Sannsynligvis så kan vel også inforcare skaffe denne plastskuffen, siden de er en av reperatørene til compaq. Det er vel bare å ta en kjapp telefon? Ellers ville jeg tro at du aldri får kjøpt den brukt (altså plastkassa), da må du være så heldig å få tak i en defekt armada av noe slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå