Seeker Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Sliter big time med TV og Internett via fiber. Jeg har en router i hovedetasjen med 4 porter som i dag brukes til 3 tv'er i hovedetasje og en TV i kjellerleilighet. I kjeller ønsker jeg også å kunne få internett (trådløst) for leieboer. Har vært på Elkjøp og blitt anbefalt en router som skulle gjøre jobben til kr 599. Kom glad og fornøyd hjem og koblet kabelen som går fra hovedetasje og ned i kjeller i routeren og fikk wifi. Men når jeg strakk kabel fra den nye routeren og inn i TV i kjelleren så var det ingen TV signal. Gikk tilbake til Elkjøp og ble anbefalt en dobbel så dyr router som skulle gjøre jobben, men nei...samme resultat. Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør feil eller om dette i det hele tatt er mulig? Venter i stooor spenning på gode løsninger? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 TV og internett sendes vel enten over egene dedikerte porter eller via VLAN. Antar derfor at den ruteren du monterte inn i nettverket enten ikke hadde TV signalene i utgangspunktet eller sperret for disse. Hvilken leverandør er det som leverer signalene? Lenke til kommentar
Seeker Skrevet 8. november 2018 Forfatter Del Skrevet 8. november 2018 Nextgentel Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) Ring NextGenTel. De kan logge seg inn på hussentralen din og sjekke om du har nok IPer til så mye utstyr. Og om du evt har porter som ikke er aktivert for tv. Jeg vet at Homenet sine nye DRGer har to porter dedikert til trådløstnett, og to som er dedikert til TV.. Endret 8. november 2018 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Dropp forslaga til Jokerjævel, de gir ikke mening her. Dette har med den nye ruteren å gjøre, og at innstillingene på den må tilpasses TV-løsningen til NextGenTel. Vet ingenting om løsningen til NextGenTel, så vet ikke hvilke innstillinger på du må endre på, men tipper det er lurt å prøve med samme som hos Telenor Fiber. Tror det er info om det på forumet her en plass. Om du ikke føler for å rote med innstillingene på ruteren kan du prøve å ha en enkel svitsj mellom ruteren i hovedetasjen og ruteren i utleiedelen, og koble TV-boksen til den Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 F.eks noe slikt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1653859&page=2 Lenke til kommentar
Seeker Skrevet 9. november 2018 Forfatter Del Skrevet 9. november 2018 Jeg klinket på en switch og vipps....det løste seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå