Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

TV og Internett via fiber

Anbefalte innlegg

Sliter big time med TV og Internett via fiber.

Jeg har en router i hovedetasjen med 4 porter som i dag brukes til 3 tv'er i hovedetasje og en TV i kjellerleilighet. I kjeller ønsker jeg også å kunne få internett (trådløst) for leieboer. Har vært på Elkjøp og blitt anbefalt en router som skulle gjøre jobben til kr 599. Kom glad og fornøyd hjem og koblet kabelen som går fra hovedetasje og ned i kjeller i routeren og fikk wifi. Men når jeg strakk kabel fra den nye routeren og inn i TV i kjelleren så var det ingen TV signal. Gikk tilbake til Elkjøp og ble anbefalt en dobbel så dyr router som skulle gjøre jobben, men nei...samme resultat. Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør feil eller om dette i det hele tatt er mulig? Venter i stooor spenning på gode løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV og internett sendes vel enten over egene dedikerte porter eller via VLAN. Antar derfor at den ruteren du monterte inn i nettverket enten ikke hadde TV signalene i utgangspunktet eller sperret for disse.

Hvilken leverandør er det som leverer signalene?

Lenke til kommentar

Dropp forslaga til Jokerjævel, de gir ikke mening her.

Dette har med den nye ruteren å gjøre, og at innstillingene på den må tilpasses TV-løsningen til NextGenTel.

Vet ingenting om løsningen til NextGenTel, så vet ikke hvilke innstillinger på du må endre på, men tipper det er lurt å prøve med samme som hos Telenor Fiber. Tror det er info om det på forumet her en plass.

Om du ikke føler for å rote med innstillingene på ruteren kan du prøve å ha en enkel svitsj mellom ruteren i hovedetasjen og ruteren i utleiedelen, og koble TV-boksen til den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...