Gå til innhold

Snart kan du endre juridisk alder

coffeee

Anbefalte innlegg

Du referer til en ufullstendig studie fra 2011 som advarer mot å bruke resultatene til spekulasjon -- mens jeg siterer en artikkel fra 2018 som forteller at hjernen til transseksuelle beviselig opererer mer som kjønnet de identifiserer som fra ung alder.

"we now have evidence that sexual differentiation of the brain differs in young people with GD, as they show functional brain characteristics that are typical of their desired gender."

---

Transseksualitet er ikke noe nytt fenomen, har fantes i alle samfunn, og toleransen for dette har vært høyere andre steder i verden, i historien, enn i vesten i dag:

https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_history#Ancient_history

Det meste som foregår av slike prosesser i menneskets kropp har vel egentlig foregått i titalls tusner av år. Veldig lite er "nytt" men det betyr ikke at dagens "diagnostikk" nødvendigvis alltid har et bedre vitenskapelig grunnlag. Det er en overflod av sterke meningsytringer basert på egne overbevisninger i dag som presenteres som fakta.

At hjernen beviselig operer mer som et annet kjønn betyr ikke at vi forstår årsaken eller om det er et resultat av noe vi ennå ikke forstår. Det blir litt det samme som å påvise at en del av hjernen er mer aktiv hos menn som bedriver vold mot kvinner og dreper kvinner i eget hjem. Det betyr ikke at denne oppførselen nødvendigvis er "naturlig" bare fordi man kan se hvordan hjernen opererer hos disse. I mange av disse tilfellene har man vitenskapelig bevist at gjentatte små traumer mot hodet skaper en tilstand i hjernen som igjen leder til denne personlighetsforstyrrelsen og volden som resultat. Riktignok ble dette avdekket å være forårsaket av en patologisk endring, men forstår vi hjernen og kjemiske så godt i dag at vi mener vi kan se alt? Man beskriver heller ikke noe som patologisk før man oppdager det. I dette tilfellet tok det over 50 år.

Jeg sier ikke at dette er det samme men jeg har ikke sett noe som forklarer hele saken.  Når det er sagt så bryr det meg ikke om en hvit amerikansk macho stereotyp ønsker å leve som en mørkhudet egyptisk magedanserinne, men det betyr ikke at jeg støtter at vedkommende skal få kjønnsoperasjon sponset av skattemidler og kunne kreve er annet kjønn i pass ol. For min del må folk gjerne ha sine egne overbevisninger så lenge det ikke påtvinges andre, eks. religion.

Jeg vet selv at mange spesialister fortsatt famler i stor grad innenfor mange fagområder. Standardsvaret når man ikke forstår noe er som regel fornektelse av en klients tilstand fremfor å innrømme at man ikke har nødvendig kompetanse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en del ting man som menneske må være over en viss alder for å kunne gjennomføre. F.eks stemme ved valg, sertifikat på moped, bil osv. Samt en del andre ting i samfunnet baserer seg på alder beregnet fra fødsel, som nevnt tidligere i tråden om alderspensjon.

Stemme ved valg er fair enough, men burde alderspensjon basere seg på oppnådd alder, eller hadde det vært mer fornuftig å basere seg på hvor mye/lenge man har betalt inn og evt den enkeltes helse?

-k

Lenke til kommentar

Det er mange i dag som ikke vil leve lenger enn 50-70 og hvor dette gjerne er relatert til yrkesbelastninger/overbelastninger gjennom mange års i herdig arbeid for sin arbeidsgiver, sine kolleger, seg selv, sin familie men også felleskapet via skattebidraget. Disse sponser igjen mange andres 40-50 år lengre levetid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sinnsyk er et upresist begrep som er helt akseptabelt for en lekmann å bruke.. Kjønn er overhode ikke upresist og er på Norsk det samme som både "sex" og "gender".. Og er som så egentlig mer presist enn på Engelsk da det ikke kun har sammenheng med kjønnsorgan som ordet egentlig indikerer men også biologisk og gentisk kjønn.

At folk nå forsøker å ødelegge begrepet kjønn, grunnet et sykelig ønske om å la mennesker med alvorlige psykiske lidelser endre samfunnet, etter deres ønsker, er meget uheldig. Tydeligvis er det mange på forumet her som allerede er forvirret og ikke klarer å forholde seg til realiteten men lar seg dra med i en fantasiverden hvor ting ikke henger sammen med virkeligheten.

Som så ser vi allerede skadevirkningene av det hele, og det er nok ikke lenge til folk med statlig støtte kan "endre alder" og drive med alderssvindel.

Man ER en alder, og man ER et kjønn. Det kan ikke endres.

Ordet sinnsyk er omtrent like politisk korrekt som ordet neger. Om du vil bruke ordet er opp til deg, men det er mange som vil bli støtt av det. Hvorfor du mener at ord og uttrykk blir mer presise av å inkludere flere momenter er for meg uforståelig. Er "meieriprodukt" et mer presist ord enn "ost"? Jeg forstår at du har din egen oppfatning om at alle skal deles inn i kjønn på en bestemt måte og at alle som er uenig med deg er løgnere og svindlere i din egen boble av objektiv sannhet. Kromosomer er jo en relativt ny oppdagelse. Du er derfor også en av de som prøver også å endre samfunnet.  Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med å plutselig begynne å dele inn folk etter kromosomene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ordet sinnsyk er omtrent like politisk korrekt som ordet neger. Om du vil bruke ordet er opp til deg, men det er mange som vil bli støtt av det. Hvorfor du mener at ord og uttrykk blir mer presise av å inkludere flere momenter er for meg uforståelig. Er "meieriprodukt" et mer presist ord enn "ost"? Jeg forstår at du har din egen oppfatning om at alle skal deles inn i kjønn på en bestemt måte og at alle som er uenig med deg er løgnere og svindlere i din egen boble av objektiv sannhet. Kromosomer er jo en relativt ny oppdagelse. Du er derfor også en av de som prøver også å endre samfunnet.  Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med å plutselig begynne å dele inn folk etter kromosomene?

Neger er da ikke politisk ukorrekt? Jeg bruker ordet neger, det er ikke unormalt på Norsk det.. Det er ikke ment uhøflig eller noe slikt, det et bare et beskrivende ord.. Som "hvite folk" f.eks.. Han er "hvit", eller han er "neger".. Helt normalt..

At folk er så oversensititve nå til dags at vi til og med må nedre språket vårt for å tilfredstille alle og enhver som overreagerer på alt, det er uheldig.. I USA har det gått så langt at man kaller Amerikanske negere for "Afrikanske Amerikanere".. Jeg anser det som langt mer uhøflig.. Da dømmer man folk på utseende og anerkjenner ikke engang deres nasjonalitet og opphav og kaller dem for noe de ikke er, Afrikanere..

Nei, det handler ikke om mine meninger eller mine ønsker, det handler om realiteten. Realiteten er at det finnes to kjønn og de er absolutte og kan ALLTID måles. De er rett og slett totalt binære, selv i sykdommelige avvik som "hermafroditter". Det finnes ikke noe å diskutere engang, kjønn er 100%.

Folk som later som de er et annet kjønn og fremstiller seg som et annet kjønn enn det de er for samfunnet, de er selvfølgelig løgnere. Hvis de i tillegg misbruker dette eller får folk til å faktisk tro at de er det andre kjønnet, så er de jo også svindlere/bedragere.

Du kan diskutere deg både grønn og rød, men det finnes bare to kjønn, og man kan IKKE endre kjønn. Man kan kle seg ut, vansire sitt kjønnsorgan og bruke diverse medisiner, men det endrer ikke kjønnet man er. Man bedrar ikke bare andre, men også seg selv.

Jeg prøver ikke å endre samfunnet, det er alle idiotene med vrangforestillinger som forsøker å endre samfunnet, og det er jo selve kjernen i problemstillingen.

Lenke til kommentar

Hvis du har en fysisk eller psykisk egenskap som gjør at du gjerne vil kalles hun eller han eller hen eller ung så kan jeg godt prøve å respektere det, det koster meg lite.

Stemmer, det koster deg bare realiteten og det å leve seg inn i andre sine vrangforestillinger. Lykke til med snillismen. Snillismen vil over tid gjøre alle sine medlemmer til sinnsyke.

Så får heller realistene klage over virkeligheten og hvordan samfunnet beveger seg i feil retning, heller enn i ingen retning, og iallefall helst ikke i bedre retning, for det vil ikke snillistene, de sinnyke og de med vranforestillinger tillate. For alle som ikke er sinnsyke, de er jo slemme rasister, x-ofober og y-ofober osv.

Lenke til kommentar

...Okay.

Først og fremst, lider alle som kaller Jamie Lee Curtis dame eller jente av vrangforestillinger?

Noe av det første jeg skrev til deg var at dette er en myte.

Greit nok at du aldri svarte meg, men du har heller ikke giddet å dobbeltsjekke det?

Når du googlet dette ser du at det er en såkalt urban legend.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neger er da ikke politisk ukorrekt? Jeg bruker ordet neger, det er ikke unormalt på Norsk det.. Det er ikke ment uhøflig eller noe slikt, det et bare et beskrivende ord.. Som "hvite folk" f.eks.. Han er "hvit", eller han er "neger".. Helt normalt..

Akkurat ordet neger kan jeg støtte at ikke alltid blir rasistisk. Ikke i fra meg ihvertfall. Men der vil en nok møte veldig forskjellige folk som synes nesten alle slags ord som kan være uakseptable, da er uakseptable.

Man behøver egentlig en kategori som "mørkere i huden". Da ikke alle som er mørke i huden er negere av rase, så kan "mørk i huden" være nødvendig for å beskrive en gruppe. Man merker fort om noen mener det rasistisk eller ikke. men man kan jo selvsagt være noe i tvil en og annen gang. Jeg bruker aldri ordet nigger, for det er rasistisk (period (eng.).

Det blir jo litt uspesifikkt å beskrive alle mørke som utlendinger, da mange av dem er nordmenn. Og til slutt så blir de ikke innvandrere lengre heller. Det behøver ikke å være slik at absolutt alle skal mene at man må være 5 generasjoner og hvit i huden for å tilhøre nordmenn. Det er en rasistisk måte å te seg på det. Og det går ikke an å bortforklare som morsomheter.

Men jeg syntes det var vesentlig å bemerke at begrepet sinnsyk, om enn aldri så mye fristende kan omtale en ustabil person som en kan risikere myrder noen, enten dette da skjer i psykose elns. f.eks.

Endret av G
Lenke til kommentar

Noe av det første jeg skrev til deg var at dette er en myte.

Greit nok at du aldri svarte meg, men du har heller ikke giddet å dobbeltsjekke det?

Når du googlet dette ser du at det er en såkalt urban legend.

Så.

Du vet ikke kjønnet hennes heller?

Har du noen kilder som kan bekrefte at hun er XX?

Det finnes betydelig mye mer feminine tilfeller av AIS som har stått frem, men som ville vært ubekreftede tilfeller om de ikke stod frem -- som nettopp Eden Atwood.

Vil du kalle Eden Atwood kvinne?

eden-atwood-roger-howarth-1993loving-bow

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er et bittelite fåtall babyer som blir født med et udefinert kjønn, og det er greit. Men at samfunnet skal la deg velge kjønn selv når man vokser opp er å gi etter for sinnslidelser som heller bør behandles. Vi har 2 kjønn fra naturens side (med unntak av misdannelser), og om du er mann eller kvinne så er det ikke fritt frem å velge etterpå. Om du ikke trives som det kjønnet du har så er det ditt problem, ikke la det gå utover alle andre ved å prøve å redefinere lover, og innføre 500 forskjellige pronomen som du skal plage alle til å bruke, hvis ikke begår de hatkriminalitet?

Hva blir det neste? At folk som identifiserer seg som et kjøleskap skal få lov å kreve å stå på utstilling på elkjøp?

Skal vi begynne å la psykotiske pasienter få lov å endre lover også isteden for behandling så nærmer vi oss slutten på et sivilisert samfunn. Verden blir galere og galere.

Og når det kommer til alder så er jo det vesentlig mindre viktig enn kjønn. Hvorfor er det så søkt for de som synes man skal få velge kjønn å spørre om man bør få velge alder også?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva blir det neste? At folk som identifiserer seg som et kjøleskap skal få lov å kreve å stå på utstilling på elkjøp?

Skal vi begynne å la psykotiske pasienter få lov å endre lover også isteden for behandling så nærmer vi oss slutten på et sivilisert samfunn. Verden blir galere og galere.

Det er mange som er så hjernevasket i politisk korrekthet at de nok ville ha sagt at det er ok. Alt i toleransens navn, også endring av samfunnet til det ugjenkjennelige. Om det går utover alle andre sine rettigheter har ingen betydning, for det viktigste er jo å tilfredstille minoriteter.

Hva som er fornuftig for samfunnet og hvordan vi kan gjøre samfunnet bedre er irrelevant så lenge ALLE får det som de vil. Det er tross alt individets og egoismens tidsalder. Da er det tydeligvis slik at folk mener fellesskapet kan dra til helvete.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Dominans av politisk korrekthet og frykt for såre tær er det farligste som finnes, stopper all fremgang og skaper i verste fall undergang.

At man mener at neger, negro osv. er rasitisk er på grensen til mentalt tilbakestående. Dette er faktisk verre enn at vi ikke skal tillate julefeiring i skolen av hensyn til andre religioner.

"Borrowed from Spanish and Portuguese negro (“black”), from Latin nigrum, masculine accusative case of niger (“black”), of uncertain origin[1], but possibly from Proto-Indo-European *nókʷts (“night”).[2]"

Hva med Nigeria og Niger? Skal disse nå få nye navn pga. libtards?

"Never Underestimate The Power Of Stupid People In Large Groups."

https://fasab.wordpress.com/2013/10/09/never-underestimate-the-power-of-stupid-people-in-large-groups/

https://www.imdb.com/title/tt0387808/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror du på legning, eller tror du at alle menn egentlig liker kvinner og at alle kvinner egentlig liker menn..?

...

Og poenget er at systemet tar feil, uansett hvilke kriterier som legges til grunn.
Systemet kan tilpasse seg menneskene og minimere lidelse, eller det kan være firkantet og skape lidelse.

Mennesker med alvorlig disassosiasjonslidelser eller som ikke engang identifiserer som mennesker er enda færre enn transkjønnede, så det er et enda mindre problem.

...

Påstår dere at vi ikke har kjønnsidentitet -- ikke har en medfødt forståelse av hvem vi skal etterligne for å bli gode eksemplarer av vårt kjønn, akkurat som vi har en medfødt forståelse av hvem vi skal forsøke å parre oss med når den tid kommer..?

eller påstår dere at kjønnsidentitet er lært -- og ikke medfødt..?

Lenke til kommentar

Tror du på legning, eller tror du at alle menn egentlig liker kvinner og at alle kvinner egentlig liker menn..?

Systemet kan tilpasse seg menneskene og minimere lidelse

Selvfølgelig tror jeg på legning, selv om vi egentlig er programmert til å like det motsatte kjønn så finnes det helt klart folk med annen legning. Men det betyr ikke at legning kan sammenlignes med kjønn.

Det er først om en homofil hadde krevd å bli identifisert som kvinne, eller intetkjønn jeg hadde hatt problemer med det.

Man lindrer ikke lidelse ved å fortelle disse folkene at det er OK å lemleste seg selv, eller at alt blir bedre om man får inn lover som sier at de må omtales som "They, Hir, Ze osv", ellers kan man straffes.

Tingen er at selvmordsraten blant folk som har lemlestende inngrep fortsatt er høy etter ingrepet, noe som indikerer at denne mentale lidelsen må behandles på en helt annen måte enn å la de gjennomføre slik galskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar

At folk er så oversensititve nå til dags at vi til og med må nedre språket vårt for å tilfredstille alle og enhver som overreagerer på alt, det er uheldig.. I USA har det gått så langt at man kaller Amerikanske negere for "Afrikanske Amerikanere".. Jeg anser det som langt mer uhøflig.. Da dømmer man folk på utseende og anerkjenner ikke engang deres nasjonalitet og opphav og kaller dem for noe de ikke er, Afrikanere..

Jeg er personlig av den oppfatning at intensjonen bak ordvalget er viktigere enn ordvalget i seg selv og jeg vil tvile på intensjonene når en person blir kalt neger av noen som vet personen heter Leif.

Du kan diskutere deg både grønn og rød, men det finnes bare to kjønn, og man kan IKKE endre kjønn. Man kan kle seg ut, vansire sitt kjønnsorgan og bruke diverse medisiner, men det endrer ikke kjønnet man er. Man bedrar ikke bare andre, men også seg selv.

Jeg prøver ikke å endre samfunnet, det er alle idiotene med vrangforestillinger som forsøker å endre samfunnet, og det er jo selve kjernen i problemstillingen.

Du snakker om realiteter, men realitetene er jo at det stadig blir byttet juridisk kjønn. Siden du prøver å endre på dette prøver du jo å endre samfunnet.

eller påstår dere at kjønnsidentitet er lært -- og ikke medfødt..?

Jeg mener kjønnsidentitet absolutt er lært. Kanskje det gjør noe med kjønnsidentiteten hvis man blir lært at dette er prototypen på en mann:

Arnold-Opener-760x984.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle hva man identifiserer seg selv som?

Hadde jeg vært på vei hjem fra byen med en kvinne, så er det ikke nødvendigvis fullt så viktig hvordan hu så på seg selv som har identifisert seg opp gjennom tidene, men hvilket kjønn hun biologisk er. Og om det ikke er kvinne, så ville det vært et stort problem.

Og når det kommer til det rent juridiske visse steder, så er det greit å faktisk benytte ditt biologiske kjønn. Hvordan du føler deg den dagen, det året eller milleniumet som har noe å si, men hva du ble født som. Å lage en stor sak på politistasjonen er heøt unødvendig. Eller faktisk gå til det steget å endre det "logistikkmessig" .

Og så kan du eller føle deg akkurat som du vil, og bli behandlet som den du føler deg som i vennegjengen min. Samme med alder såklart. Jeg har ikke problem å være venn eller respektere at noen føler seg yngre/eldre eller annerledes.

Men å benekte fakta, eller lure folk, det blir veldig idiotisk. Måtte det være en 16-åring som oppfører seg som en 30 åring, men som ikke kan kjøpe øl. Kjipt, ja, men sånn er det.

Det er snakk om å respektere en verden hvor det er heltnødvendig for flere prosesser å ha et logisk system og regler. Er også en del av det å respektere andre.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...