Camlon Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Du lar deg altså ikke overbevise av vitenskap, hva er da poenget med å forsøke? Jeg har allerede vist deg vitenskap hvor de studerte hjernene til transeksuelle M->K.De fant ut at de hadde mannehjerner, ikke kvinnehjerner. Du valgte da å villede leserene ved å håndplukke et sitat som handlet om noe helt annet. Hvorfor lar du deg ikke overbevise av vitenskap? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Du referer til en ufullstendig studie fra 2011 som advarer mot å bruke resultatene til spekulasjon -- mens jeg siterer en artikkel fra 2018 som forteller at hjernen til transseksuelle beviselig opererer mer som kjønnet de identifiserer som fra ung alder."we now have evidence that sexual differentiation of the brain differs in young people with GD, as they show functional brain characteristics that are typical of their desired gender."---Transseksualitet er ikke noe nytt fenomen, har fantes i alle samfunn, og toleransen for dette har vært høyere andre steder i verden, i historien, enn i vesten i dag:https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_history#Ancient_history Endret 16. november 2018 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Jeg som har blitt fortalt at der ikke er noen forskjell mellom kvinner og menns hjerne. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Du referer til en ufullstendig studie fra 2011 som advarer mot å bruke resultatene til spekulasjon -- Du må virkelig være desperat. Etter å ha kommet med et villedende sitat og blitt avslørt, så velger du å prøve igjen. Det de advarer mot handler om fellestrekk de transkjønnede hadde. Det handler ikke om konklusjonen deres at alle 24 transkjønnede M->K hadde en mannehjerne. Det er opplagt at du ikke bryr deg om hva vitenskapen sier. "In all these respects the brains of the male-to-female transexuals resembled the brains of the male control group. Likewise, the male-to-female transsexuals, like the male controls, had more asymmetric brains than the female controls. “The present study does not support the dogma that male-to-female transsexuals have atypical sex dimorphism in the brain but confirms the previously reported sex differences in structural volumes, gray, and white matter fractions,” the researchers said. In other words, the male-to-female transsexuals may have felt like women, but their brains had structural characteristics typical of men." Endret 16. november 2018 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Jeg som har blitt fortalt at der ikke er noen forskjell mellom kvinner og menns hjerne. Det man strides om er vel helst om det er funksjonelle forskjeller når det kommer til potensiale for akademiske prestasjoner, eller husarbeid -- og hvor mye av kjønnsrollene som er direkte lært, ervervet gjennom samfunnets normer passivt, eller er foretrukket utviklet handlemønster fra naturens side som kan eller bør brytes med oppdragelse, eller er absolutt utviklet handlemønster som kjønnene blir lykkeligere av å følge og ikke bør brytes med oppdragelse. Lenke til kommentar
Dana Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Huff, var dette jeg fryktet da det ble "akseptabelt" å skifte kjønn. Biologi betyr ingenting lengre. Trist at vi normaliserer denne bevegelsen som egentlig handler om mentale sykdommer og identitetskriser. Tipper disse folkene hadde fått det mye bedre ved å fått profesjonell hjelp. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Du må virkelig være desperat. Etter å ha kommet med et villedende sitat og blitt avslørt, så velger du å prøve igjen. Det de advarer mot handler om fellestrekk de transkjønnede hadde. Det handler ikke om konklusjonen deres at alle 24 transkjønnede M->K hadde en mannehjerne. Det er opplagt at du ikke bryr deg om hva vitenskapen sier. Jeg bare legger ved kilden din igjen: https://digest.bps.org.uk/2011/11/02/male-to-female-transsexuals-have-male-brains/ … Og legger ved en dypere analyse av dataene: Dataene du nevner gjelder bare heteroseksuelle transseksuelle. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3180619/ At hjernene fungerer som menn, betyr ikke at deres kjønnsidentitet er menn; Som studien jeg siterte fra 2018, så har heterofile transseksuelle aktiveringsmønstre i hjernen som tilsvarer det motsatte kjønn -- i tillegg til at det er observerbare strukturelle forskjeller mellom dem og den mannlige kontrollgruppen, fra tidlig alder. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Huff, var dette jeg fryktet da det ble "akseptabelt" å skifte kjønn. Biologi betyr ingenting lengre. Trist at vi normaliserer denne bevegelsen som egentlig handler om mentale sykdommer og identitetskriser. Tipper disse folkene hadde fått det mye bedre ved å fått profesjonell hjelp. Jeg tror også at homofobe og transofobe ville fått det bedre om de fikk hjelp mot fobiene sine. Transkjønnede får hjelp, men problemet er at de sannsynligvis har en medfødt identitet som motsatt kjønn. Vi observerer at nær 100% av CAIS XY har tiltrekning til "andre" menn, og like mange identifiserer som kvinner. https://en.wikipedia.org/wiki/Complete_androgen_insensitivity_syndrome PAIS XY er generelt sett homofile, og desto kraftigere insensitivitet mot androgene hormoner, desto større sjanse for at de har en kvinnelig identitet. Endret 16. november 2018 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Jeg bare legger ved kilden din igjen: https://digest.bps.org.uk/2011/11/02/male-to-female-transsexuals-have-male-brains/ … Og legger ved en dypere analyse av dataene: Dataene du nevner gjelder bare heteroseksuelle transseksuelle. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3180619/ Det de sier der er Hetroseksuelle transeksuelle har ulik hjerne, men det er ikke mer kvinnelig. Homofile transeksuelle har ulik hjerne, og den er mer kvinnelig. Ingen steder står det at homofile transeksuelle har en kvinnehjerne, og hetroseksuelle har opplagt ikke en kvinnehjerne. En annen ting de nevner er dette "The heterosexual transsexuals are still distinct from typical males in other ways, however, such as by manifesting “autogynephilia”—the erotic interest in or sexual arousal in response to being or seeming female." Høres det normalt ut? At hjernene fungerer som menn, betyr ikke at deres kjønnsidentitet er menn; Som studien jeg siterte fra 2018, så har heterofile transseksuelle aktiveringsmønstre i hjernen som tilsvarer det motsatte kjønn -- i tillegg til at det er observerbare strukturelle forskjeller mellom dem og den mannlige kontrollgruppen, fra tidlig alder. Leter man, så finner man noen likheter. Men som jeg nevnte tidligere, det er ikke spesielt relevant hvilken hjerne du har. Det er kroppen som bestemmer hvilket kjønn du har. Om jeg plutselig fikk en kvinnekropp, så hadde jeg levd livet som en kvinne. Jeg ville fortsatt hatt mange trekk som minner om menn, men det betyr ikke at jeg hadde følt noe behov for å bytte kjønn. Hvorfor i all verden skulle jeg dope ned kroppen min og gå under kniven bare fordi jeg føler meg litt utilpass. Det er galskap. Det finnes mange jenter som er guttete og gutter som er jentete. Om du studerte deres hjerner så vil du sikkert få samme resultat som homofile transeksuelle. Allikavel, så føler de fleste av dem null behov for å bytte kjønn. De forstår at man trenger ikke å oppføre seg som sitt biologiske kjønn. Endret 16. november 2018 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Jeg tror også at homofobe og transofobe ville fått det bedre om de fikk hjelp mot fobiene sine. Transkjønnede får hjelp, men problemet er at de sannsynligvis har en medfødt identitet som motsatt kjønn. Vi observerer at nær 100% av CAIS XY har tiltrekning til "andre" menn, og like mange identifiserer som kvinner. https://en.wikipedia.org/wiki/Complete_androgen_insensitivity_syndrome PAIS XY er generelt sett homofile, og desto kraftigere insensitivitet mot androgene hormoner, desto større sjanse for at de har en kvinnelig identitet. CAIS XY er en spesiell blanding. De er XY som har en ikke-fungerende Y. Det fører til at de får et kvinnelig utsende med noen avvik. De blir oppvokst som kvinner, og det er sannsynligvis hva de er. Uansett. så er det en veldig sjeldent sykdom. Jeg vil også nevne at kjønnsidentitet er en sosial konstruksjon. En person som bor på en øde øy ville ikke kunne identifisert seg som mann eller kvinne. En blind person kunne blitt lurt til å tro at han er et annet kjønn. Det er ikke mulig for den blinde personen å føle hvilket kjønn han er. Sosiale konstruksjoner er ikke medfødt. Endret 16. november 2018 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Jeg vil også nevne at kjønnsidentitet er en sosial konstruksjon. En person som bor på en øde øy ville ikke kunne identifisert seg som mann eller kvinne.Fordi kan ikke vil kunne snakke ett eneste ord ... ei heller ordene "mann" eller "kvinne" En blind person kunne blitt lurt til å tro at han er et annet kjønn. Det er ikke mulig for den blinde personen å føle hvilket kjønn han er. Sosiale konstruksjoner er ikke medfødt.Han kan bli lurt til å tro at ordet "mann" eller "kvinne" referer til det motsatte av hva vi andre anser at det referer til, ... vel i det minste frem til han hører at noen referer til en person med dyp røst som mann ... mao ikke spesielt lenge han kan lures. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Jeg tror også at homofobe og transofobe ville fått det bedre om de fikk hjelp mot fobiene sine. Her er en midlertidig løsning for de homofobe. En klesdrakt som får homofile til å prelle av dersom de blir for nærgående. Alternativ kan være regntøy - men det er naturligvis ikke like kuult: Dersom det ikke hjelper så godt som forventet, så kan man smøre drakten inn med glidemiddel. Da vil de få trøbbel med å få grep om deg. Blir så glatt og fin atte. Obs! glidemiddelgrepet er muligens ikke like populært i kostymeselskaper. Smitter av på sofa, stoler med mere.. Endret 16. november 2018 av G Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Fordi kan ikke vil kunne snakke ett eneste ord ... ei heller ordene "mann" eller "kvinne" Han kan bli lurt til å tro at ordet "mann" eller "kvinne" referer til det motsatte av hva vi andre anser at det referer til, ... vel i det minste frem til han hører at noen referer til en person med dyp røst som mann ... mao ikke spesielt lenge han kan lures. Nå snakker jeg om et samfunn hvor de aktivt prøver å lure en blind mann. Man hører ikke sin egen stemme riktig, og i verste fall kan man si at de har en mørk kvinnestemme. Ellers så vet man ingenting. Man kan naturligvis føle at man har noe der nede, men man får ikke følt på andre kvinner og menn. For den blinde personen så er han en kvinne, selv om han egentlig er en mann. Personen vil gjøre ting som er forventet av kvinner, fordi personen identifiserer seg som kvinne. På ingen måter kan han føle at han egentlig er en mann, fordi kjønnsidentitet er en sosial konstruksjon. Det som ikke er en sosial konstrukson er biologisk kjønn. Endret 16. november 2018 av Camlon Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Du lar deg altså ikke overbevise av vitenskap, hva er da poenget med å forsøke? Det er du som benekter at genetikk ikke har noe med kjønn å gjøre, og genetikk er så absolutt vitenskap. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 CAIS XY er en spesiell blanding. De er XY som har en ikke-fungerende Y. Det fører til at de får et kvinnelig utsende med noen avvik. De blir oppvokst som kvinner, og det er sannsynligvis hva de er. Uansett. så er det en veldig sjeldent sykdom. CAIS har faktisk et problem med et gen på X-kromosomet, ikke Y-kromosomet -- Y-kromosomet er generelt sett upåvirket og helt fungerende. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Det er du som benekter at genetikk ikke har noe med kjønn å gjøre, og genetikk er så absolutt vitenskap. Innvendige kjønnsorganer er bestemt av gener. (Testikler og sædledere vs. eggstokk og eggledere pluss livmor.) Utvendige kjønnsorganer, legning og kjønnsidentitet er bestemt av hormoner lenge før fødsel. Endret 16. november 2018 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Mye snakk om kjønn her. Trodde denne tråden handlet om alder. Dette er ganske enkelt definert som antall runder rundt solen. En ganske vag definisjon, men med mindre vedkommende har hatt en vesentlig annerledes hastighet i tid/rom enn oss andre er det nok små sjanser for å få gjennomslag for kravet, men det finnes håp fordi i tilfeller der myndighetene ikke har holdt tellingen blir antallet estimert ved hjelp av god gammeldags synsing. Siden myndighetene mener denne synsingen er god nok til å bestemme alder for de som ikke er blitt telt burde den jo også være god nok for alle andre. 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Innvendige kjønnsorganer er bestemt av gener. (Testikler og sædledere vs. eggstokk og eggledere pluss livmor.) Utvendige kjønnsorganer, legning og kjønnsidentitet er bestemt av hormoner lenge før fødsel. Ved unfanngelse vil fosteret få enten et X kromosom eller Y kromosom av faren, hvis det er ett X kromosom vil barnet bli en jente og hvis det er ett Y kromosom vil det bli en gutt (moren vil alltid bidra med ett X kromosom). Resten er ukjent, selv for vitenskapsmenn. Å i det hele tatt hevde å vite dette er ren galskap. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 (endret) Fant denne i dag. Var litt morsom Blir ekstra utfordrende om noen i tillegg forlanger å få talt alderen sin i hundeår. (skrullete mann som føler seg som om at er en hund) Endret 18. november 2018 av G 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Aldri mer voksenbillett på fly og uinnkrevbar kredittkortgjeeeeld, Oh yes! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå