Gå til innhold

Snart kan du endre juridisk alder


coffeee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alder er absolutt.

Det er arbitrær satt fra fødsel, men kan lett regnes fra unnfangelse eller omtrentlig unnfangelse, til den mer presise døden.

 

Kjønn er et konstruert begrep, som varierer fra art til art.

 

Det er ikke kromosomene, da forskjellige arter har forskjellige kjønnskromosomer;

 

Fugler har ZZ for hankjønn, og ZW for hunkjønn.

Og andre arter er mer kompliserte.

 

Videre er seksualitet minst firedelt:

Kjønnsidentitet (Fysisk, hjernenestruktur)

 

Fysisk kjønn (Fysisk, genitalia)

 

Legning (Fysisk, hjernestruktur)

 

Genetisk kjønn (Fysisk, testikler eller eggstokker)

 

 

...

 

Ingen av dem er psykologiske;

Kjønnsidentitet er skapt av hjernens struktur.

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/05/22/transgender-brain-scans-promised-study-shows-structural-differences/

 

Legning er skapt av hjernens struktur.

 

Fysisk kjønn, genitalia, er skapt av kroppens tolkning av eget kjønn; basert på hormoner - ikke basert på genetisk kjønn.

 

Det er kun om man får testikler eller eggstokker som bestemmes absolutt av genetikk.

 

...

 

Og for å være 100% sikker på genetisk kjønn må man ta prøve.

Ikke alle med naturlig vagina, lys stemme, naturlig feminin personlighet, og tiltrekning til gutter er jenter.

 

Eden Atwood og Jamie Lee Curtis er genetiske menn.

 

...

 

Skal genetikk bestemme kjønn?

Genetikk pluss medfødt kjønnsorgan?

 

Hjernestrukturen?

 

...

 

Det finnes ikke noe svar alle kan være fornøyd med, og samfunnet er tjent med at mennesker får være kjønnet hjernen deres er strukturert som, om de ønsker det.

 

Ytre og indre kjønnsorganer be damned.

Du nevner to eksempler, hvor det ene er rent oppspinn. Jamie Lee Curtis er ingen «genetisk mann». Når det gjelder Eden Atwood kan man lese at hun har en svært sjelden tilstand, hun er imidlertid etter vår alminnelige definisjon utvilsomt en kvinne og det er såvidt jeg kan se ingen som hevder noe annet.

 

Dette andre du nevner er medisinske avvik som opptrer ufattelig sjeldent, og har lite med dagens kjønnsdiskusjon å gjøre, hvor helt alminnelige velskapte menn kaller seg kvinner og vinner VM i banesykling. Mulig det blir en grundigere gjennomgang av dette på et senere tidspunkt.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri forsvart barnevernet sine praksiser, og jeg kjenner lite til dine påstander om voldtektsovergripende barnevernsonkler osv.

 

Men ja, i et bedre samfunn burde vi jobbe med å gjøre barnevernet til en god organisasjon. Vi lever faktisk i det moderne Norge og kan ha et barnevern som er bedre enn det vi har per idag. GJør vi jobben riktig kan vi faktisk ha et barnevern hvor barn får lov å vokse opp under relativt gode forhold med gode oppvekstsvilkår.

 

Men det virker ikke å være en prioritet for samfunnet å forbedre barnevernet.

 

Nei, jeg mener kun det er bedre for et barn å vokse opp i barnevernet enn hos en eller flere homofile foreldre. Eller ødelagte heterofile familier selvsagt.

 

Man kan ikke bli emosjonellt nok knyttet til et barn om man ikke tar det helt til seg som ved adopsjon tror jeg. Da trumfer nok et homofilt par høyt over en hver barnehageonkel / barnehagetante i hvertfall. Og til et essensiellt poeng som du mange ganger nå har påpekt.

 

Det mangler en stabil idealfamilie (var det du kalte det for) i barnevernets barneoppdragelse. Så kommer du jo like kort.

 

Dessuten, tro det eller ei:

Så vil selv et nyfødt spedbarn gjenkjenne sin mor. Så du kan ikke uten videre separere dette barnet i fra mor (sannsynligvis kun få dager) uten at barnet begynner å utvikle alvorlige personlighetsforstyrrelser. Noe autismeaktig preging kan en kalle det for. Dette finnes det eksempler på i fra andre verdenskrig. Hvor den britiske stat sendte bekymringsmeldinger over at barn som hadde vært forskånt i fra bombingen i sentrale London, altså sendt ut på landet uten sine foreldre fikk autismeliknende preging på sin personlighet. Mens barn som bodde sammen med sin mor midt inni tjukkeste bomberommene i London, de klarte seg mye mye bedre.

 

Så ihvertfall barnevernsinstitusjoner er helt bak mål i en hver barneoppdragelse. Noen ganger blir det jo vanskelig å ikke ha korte opphold der, men det bør langt i fra være et mål at barn vokser opp i institusjoner. Da er adopsjon mye bedre (så sant det er foreldre som ikke er helt skrudd i hode). Jeg tenker som så ihvertfall at et homofilt par nok kan ha like fin omsorgsfullhet som andre mennesker. Jeg tror akkurat dette her kommer mest an på selve menneske som bor i denne personen og ikke hvilken legning som har preget denne foreldren.

Endret av G
Lenke til kommentar

Alder er absolutt.

Det er arbitrær satt fra fødsel, men kan lett regnes fra unnfangelse eller omtrentlig unnfangelse, til den mer presise døden.

 

Kjønn er et konstruert begrep, som varierer fra art til art.

 

Det er ikke kromosomene, da forskjellige arter har forskjellige kjønnskromosomer;

 

Fugler har ZZ for hankjønn, og ZW for hunkjønn.

Og andre arter er mer kompliserte.

 

Videre er seksualitet minst firedelt:

Kjønnsidentitet (Fysisk, hjernenestruktur)

 

Fysisk kjønn (Fysisk, genitalia)

 

Legning (Fysisk, hjernestruktur)

 

Genetisk kjønn (Fysisk, testikler eller eggstokker)

 

 

...

 

Ingen av dem er psykologiske;

Kjønnsidentitet er skapt av hjernens struktur.

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/05/22/transgender-brain-scans-promised-study-shows-structural-differences/

 

Legning er skapt av hjernens struktur.

 

Fysisk kjønn, genitalia, er skapt av kroppens tolkning av eget kjønn; basert på hormoner - ikke basert på genetisk kjønn.

 

Det er kun om man får testikler eller eggstokker som bestemmes absolutt av genetikk.

 

...

 

Og for å være 100% sikker på genetisk kjønn må man ta prøve.

Ikke alle med naturlig vagina, lys stemme, naturlig feminin personlighet, og tiltrekning til gutter er jenter.

 

Eden Atwood og Jamie Lee Curtis er genetiske menn.

 

...

 

Skal genetikk bestemme kjønn?

Genetikk pluss medfødt kjønnsorgan?

 

Hjernestrukturen?

 

...

 

Det finnes ikke noe svar alle kan være fornøyd med, og samfunnet er tjent med at mennesker får være kjønnet hjernen deres er strukturert som, om de ønsker det.

 

Ytre og indre kjønnsorganer be damned.

Andre arter er irrelevant, mennesket er mennesket, og for mennesket er kromosomene XX og XY. Og kjønn er ikke ett konstruert begrep, kjønn er det som biologiskt kreves for å lage ett nytt menneske.

Seksualitet er noe annet, seksualitet er hva et individ er tiltrukket av.

 

Transgenderism er en sykdom, mental sådan og det ville ikke forundre meg om du kan finne skader på hjernevev etter hormonbehandlinger (for dette er hvordan man behandler mennekser med "gender dysphoria").

 

Forøvrig kan de som promoterer LGBTQ+ ideologien ta seg en lang spasertur på en kort brygge, de har så langt ingen konstruktive innlegg i debatten. Og jeg må understreke att det er ideologien jeg snakker om, og ikke de som faktiskt er homofile, lesbiske o.l.

De kan ta med seg Google og Wikipedia i samme slengen:

 

 

Gender dysphoria (GD) is the distress a person experiences as a result of the sex and gender they were assigned at birth. In this case, the assigned sex and gender do not match the person's gender identity, and the person is transgender.

Ingen blir tildelt ett kjønn ved fødselen, en persons kjønn blir utviklet i morens mage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så ihvertfall barnevernsinstitusjoner er helt bak mål i en hver barneoppdragelse. Noen ganger blir det jo vanskelig å ikke ha korte opphold der, men det bør langt i fra være et mål at barn vokser opp i institusjoner.

 

Da er vi tilbake til diskusjonen om adopsjon som jeg refererte litt til. Idag importerer man barn fra utlandet for å adoptere selv om det finnes barn i barnevernet.

 

Som sagt, hele systemet kan forbedres, men nøkkelordet er forbedres, ikke bli verre. Samme gjelder som sagt barns generelle oppvekstvilkår i Norge, de kan forbedres, og bør iallefall ikke forverres.

Lenke til kommentar

Da er vi tilbake til diskusjonen om adopsjon som jeg refererte litt til. Idag importerer man barn fra utlandet for å adoptere selv om det finnes barn i barnevernet.

 

Som sagt, hele systemet kan forbedres, men nøkkelordet er forbedres, ikke bli verre. Samme gjelder som sagt barns generelle oppvekstvilkår i Norge, de kan forbedres, og bør iallefall ikke forverres.

 

Helt enig om det med hvor man adopterer i fra.

 

Men vil nok forbli noe uenig på hvorfor ikke hvem som helst med empati nok skal kunne bli en bra foreldre (om det så er snakk om homofile).

Lenke til kommentar

Helt enig om det med hvor man adopterer i fra.

 

Men vil nok forbli noe uenig på hvorfor ikke hvem som helst med empati nok skal kunne bli en bra foreldre (om det så er snakk om homofile).

 

Som sagt, jeg mener de fleste adopterer utfra egne egoistiske behov, ikke barnets behov. Adopsjon slik det foregår idag bør heller reduseres, prosedyrene bør være strengere og kravene flere.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg mener de fleste adopterer utfra egne egoistiske behov, ikke barnets behov. Adopsjon slik det foregår idag bør heller reduseres, prosedyrene bør være strengere og kravene flere.

 

Det er mulig du har rett på de punktene. Men homofile som tilfredstiller noen fornuftige krav burde også ha anledning til å adoptere mener jeg. Det er sikkert nok barn som behøver adopsjon i verden.

 

Er barnet noe opp i alder, så kan det til og med spørres på en "non suggestive" måte om de er ok med å vokse opp hos et homofilt par.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mulig du har rett på de punktene. Men homofile som tilfredstiller noen fornuftige krav burde også ha anledning til å adoptere mener jeg. Det er sikkert nok barn som behøver adopsjon i verden.

 

Er barnet noe opp i alder, så kan det til og med spørres på en "non suggestive" måte om de er ok med å vokse opp hos et homofilt par.

 

Vel, som sagt, jeg mener homofili bør være en automatisk grunn til diskvalifisering fra mulighet til adopsjon.

 

Adopsjon er ikke løsningen på problemer med barn i verden som lider. Det må løses på andre og mer effektive måter.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hva med de barna som finnes nå da? Du kan jo prevantivt forsøke å endre verden, men sånne tiltak tar tid, og det er jo ikke sikkert det vil funke. F.eks. ser du for deg en ett barns politikk innført i Norge da, eller?

 

Nå er jo fødselsraten i forhold til Norges befolkningsøkning negativ i fra før av. En ettbarnspolitikk ville skrudd opp behovet for betydelig mer innvandring noe helt inni-forjævlig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Andre arter er irrelevant, mennesket er mennesket, og for mennesket er kromosomene XX og XY. Og kjønn er ikke ett konstruert begrep, kjønn er det som biologiskt kreves for å lage ett nytt menneske.

Seksualitet er noe annet, seksualitet er hva et individ er tiltrukket av.

 

Transgenderism er en sykdom, mental sådan og det ville ikke forundre meg om du kan finne skader på hjernevev etter hormonbehandlinger (for dette er hvordan man behandler mennekser med "gender dysphoria").

 

Forøvrig kan de som promoterer LGBTQ+ ideologien ta seg en lang spasertur på en kort brygge, de har så langt ingen konstruktive innlegg i debatten. Og jeg må understreke att det er ideologien jeg snakker om, og ikke de som faktiskt er homofile, lesbiske o.l.

De kan ta med seg Google og Wikipedia i samme slengen:

Ingen blir tildelt ett kjønn ved fødselen, en persons kjønn blir utviklet i morens mage.

Se lenken min.

 

Akkurat som ved homofili, ser det ut som om transkjønnet sine hjerner nærmer seg den til kjønnet de identifiserer som.

 

Det er ingen sykdom;

Hjernen er "kvinnelig" som default, og forandringen til mannlig hjerne er ikke genetisk, men hormonell - og strukturen som avgjør seksuell tiltrekning er tilstede før fødselen.

 

Det samme gjelder nok også kjønnsidentitet - som lenken min på midten er inne på.

 

...

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er ingen sykdom;

Hjernen er "kvinnelig" som default, og forandringen til mannlig hjerne er ikke genetisk, men hormonell - og strukturen som avgjør seksuell tiltrekning er tilstede før fødselen.

 

Det samme gjelder nok også kjønnsidentitet - som lenken min på midten er inne på.

 

...

Nei, de har ikke en kvinnehjerne fanget i en mannekropp.

 

https://digest.bps.org.uk/2011/11/02/male-to-female-transsexuals-have-male-brains/

 

Jeg vil også nevne at hvilken hjerne man har er fullstendig irrelevant. Ser man ut som en mann, så lever man livet som mann uansett hva slags hjerne man har.

 

De som vil bytte kjønn gjør det av samme grunn noen vil bytte rase. De føler seg ikke komfortabel i sin egen gruppe. F.eks. hadde Michael Jackson en hvit hjerne, eller var han ukomfortabel med å være svart på grunn av hans personlige erfaringer?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nei, de har ikke en kvinnehjerne fanget i en mannekropp.

 

https://digest.bps.org.uk/2011/11/02/male-to-female-transsexuals-have-male-brains/

 

Jeg vil også nevne at hvilken hjerne man har er fullstendig irrelevant. Ser man ut som en mann, så lever man livet som mann uansett hva slags hjerne man har.

 

De som vil bytte kjønn gjør det av samme grunn noen vil bytte rase. De føler seg ikke komfortabel i sin egen gruppe. F.eks. hadde Michael Jackson en hvit hjerne, eller var han ukomfortabel med å være svart på grunn av hans personlige erfaringer?

Fra din egen kilde som er 7 år eldre enn min:

 

More research is needed, with larger samples and including studies of homosexual transsexuals and female-to-male transsexuals. “Any interpretation must, therefore, proceed cautiously and can at this point only be highly speculative,” the researchers said.

 

Fra min kilde, syv år senere:

 

“Although more research is needed, we now have evidence that sexual differentiation of the brain differs in young people with GD, as they show functional brain characteristics that are typical of their desired gender.

 

Og:

 

Brain activity and structure in transgender adolescents more closely resembles the typical activation patterns of their desired gender, according to findings to be presented in Barcelona, at the European Society of Endocrinology annual meeting, ECE 2018. These findings suggest that differences in brain function may occur early in development and that brain imaging may be a useful tool for earlier identification of transgenderism in young people.

 

Bedre forklaring av studien:

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180524112351.htm

 

 

Jeg minner bare lesere igjen om at den mannlige hjernen ikke er noe menn har genetisk;

Menn med CAIS (XY) -- immunitet mot effekten av testosteron, må ikke forveksles med PAIS -- har i absolutt alle kjente tilfeller kvinnelig kjønnsidentitet og "homofil" tiltrekning mot menn, i tillegg til normale kvinnelige utvendige kjønnsorganer, og normal utvikling av naturlige bryster, på toppen av et mer feminint utseende enn "normale" jenter.

CAIS blir ofte ikke oppdaget før barnløshet er et problem i "heteroseksuelle" forhold med menn.

Det mest kjente eksempelet er Eden Atwood -- og sannsynligvis mange modeller og skuespillere som er kjente fordi de er vakre.

 

(Menn med PAIS, som Hanne Gaby Odiele, og Jaimie Lee Curtis har, har et mer mannlig utseende enn hos menn med CAIS, som har vært utsatt for mindre forandring av testosteron enn vanlige kvinner har blitt. De trenger hormoner for å ikke bli androgyne i utseende, men de er også stort sett kvinner i hodet og kropp, altså homofile -- i og med at de er menn (XY))

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Se lenken min.

 

Akkurat som ved homofili, ser det ut som om transkjønnet sine hjerner nærmer seg den til kjønnet de identifiserer som.

 

Det er ingen sykdom;

Hjernen er "kvinnelig" som default, og forandringen til mannlig hjerne er ikke genetisk, men hormonell - og strukturen som avgjør seksuell tiltrekning er tilstede før fødselen.

 

Det samme gjelder nok også kjønnsidentitet - som lenken min på midten er inne på.

 

...

 

 

 

Transgenderism is the experience, or identification with, a gender different to the assigned biological sex,

Å fytte faen, igjen må jeg understreke at kjønn blir ikke utdelt ved fødslen. Nei nei og atter nei. Kjønn er noe man utvikler i morens mage og man konstaterer hvilket biologiskt kjønn det er når det blir født eller via ultralyd. Jeg kan ikke konstatere noe annet enn at forfatteren av denne artikkelen har en politisk agenda, og personer med politisk agenda er villige til å lyve for att ting skal passe denne agendaen.

 

Homofile identifierer seg ikke som kvinner, de er enten kvinner eller menn som er seksuelt tiltrukket av samme kjønn. Det vil si, det er en seksuell legning. Om denne legningen er tilstede fra fødselen av vet jeg ikke, jeg har hørt at i noen tilfeller kan (dvs, dette gjelder ikke alle tilfellene) seriøse traumer i barndommen ha noe å si, og vi vet alt for lite om dette til å konstatere noe. Ikke at dette bryr meg nevneverdig, en persons seksuallitet er deres privatsak og andre mennekser har ingen ting med den å gjøre.

 

Transgenderism er ikke en seksuell legning, det er en mental sykdom (du vil aldri greie å overbevise meg om noe annet) og 80% av tillfellene forsvinner når barnet når pubertiteten, noe som skaper et etiskt dilemma siden det kreves pubertitetsblokkere for å foreta en kjønnsskifteoperasjon.

 

Kromosoner definerer mann eller kvinne. XX og XY, hormoner derimot styrer oppførselen, feminin mann til maskulin mann og feminin kvinne til maskulin kvinne, alt etter hvor my østrogen eller testosteron en person har.

 

Forøvrig, kan du fortelle meg at denne mannen ikke er syk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra din egen kilde som er 7 år eldre enn min:

 

Fra min kilde, syv år senere:

 

Her prøver du å villede de som leser.

 

Det du siterer handler ikke om de har mannlige eller kvinnelige hjerner. Det du siterer handler om hvis det finnes noe genetisk som skiller transeksuelle og ikke-transeksuelle. Her sa studien at de fant noen forskjeller, men de trenger mer research.

 

Det var derimot ingen tvil fra studien at de ikke hadde kvinnelige hjerner.

 

"In all these respects the brains of the male-to-female transexuals resembled the brains of the male control group. Likewise, the male-to-female transsexuals, like the male controls, had more asymmetric brains than the female controls. “The present study does not support the dogma that male-to-female transsexuals have atypical sex dimorphism in the brain but confirms the previously reported sex differences in structural volumes, gray, and white matter fractions,” the researchers said. In other words, the male-to-female transsexuals may have felt like women, but their brains had structural characteristics typical of men."

 

 

Jeg minner bare lesere igjen om at den mannlige hjernen ikke er noe menn har genetisk;

 

Det er irrelvant hvordan forskjellene mellom menn og kvinner blir skapt. 

 

Det som er relevant er at det finnes forskjeller mellom kvinnehjerner og mannehjerner, og transeksuelle M->F har mannehjerner. De har ikke kvinnehjerner.

 

Det som også er relevant, er at hjerneforskjellene mellom menn og kvinner er ikke enorme. Problemet til transeksuelle er ikke at de er født med feil hjerne, problemet er at de ikke føler seg komfortabel i sin egen kropp på grunn av personlige erfaringer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

...dere leste tydeligvis ikke posten min...

 

Brain activity and structure in transgender adolescents more closely resembles the typical activation patterns of their desired gender, according to findings to be presented in Barcelona, at the European Society of Endocrinology annual meeting, ECE 2018. These findings suggest that differences in brain function may occur early in development and that brain imaging may be a useful tool for earlier identification of transgenderism in young people.

 

Akkurat som ved homofili, så kommer forskning etter hvert til å styrke bevisene for at dette er medfødte egenskaper.

Og transkjønn er ikke en sykdom eller en fetish:
https://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/transsexualism-removed-world-health-organization-s-disease-manual-n885141

...

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

...dere leste tydeligvis ikke posten min...

 

Akkurat som ved homofili, så kommer forskning etter hvert til å bevise at dette er medfødte egenskaper.

 

Og transkjønn er ikke en sykdom;

https://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/transsexualism-removed-world-health-organization-s-disease-manual-n885141

 

Om det er medfødt, delevis medfødt eller ikke er irrelevant. Mange sykdommer er medfødt.

 

Det som er relevant er at det finnes forskjeller mellom kvinnehjerner og mannehjerner, og transeksuelle M->F har mannehjerner. De har ikke kvinnehjerner.

 

Det betyr, enten så er det medfødt og de har de noe feil med hjernen som gjør at de tror de er kvinner, eller så føler de ikke seg komfortabel i sin egen gruppe på grunn av personlige erfaringer. I mange tilfeller ligger det andre mer seriøse problemer bak deres ønske om å bytte kjønn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Brain activity and structure in transgender adolescents more closely resembles the typical activation patterns of their desired gender, according to findings to be presented in Barcelona, at the European Society of Endocrinology annual meeting, ECE 2018. These findings suggest that differences in brain function may occur early in development and that brain imaging may be a useful tool for earlier identification of transgenderism in young people.

 

 

 

 

Å fytte faen, igjen må jeg understreke at kjønn blir ikke utdelt ved fødslen. Nei nei og atter nei. Kjønn er noe man utvikler i morens mage og man konstaterer hvilket biologiskt kjønn det er når det blir født eller via ultralyd. Jeg kan ikke konstatere noe annet enn at forfatteren av denne artikkelen har en politisk agenda, og personer med politisk agenda er villige til å lyve for att ting skal passe denne agendaen.

 

Homofile identifierer seg ikke som kvinner, de er enten kvinner eller menn som er seksuelt tiltrukket av samme kjønn. Det vil si, det er en seksuell legning. Om denne legningen er tilstede fra fødselen av vet jeg ikke, jeg har hørt at i noen tilfeller kan (dvs, dette gjelder ikke alle tilfellene) seriøse traumer i barndommen ha noe å si, og vi vet alt for lite om dette til å konstatere noe. Ikke at dette bryr meg nevneverdig, en persons seksuallitet er deres privatsak og andre mennekser har ingen ting med den å gjøre.

 

Transgenderism er ikke en seksuell legning, det er en mental sykdom (du vil aldri greie å overbevise meg om noe annet) og 80% av tillfellene forsvinner når barnet når pubertiteten, noe som skaper et etiskt dilemma siden det kreves pubertitetsblokkere for å foreta en kjønnsskifteoperasjon.

 

Kromosoner definerer mann eller kvinne. XX og XY, hormoner derimot styrer oppførselen, feminin mann til maskulin mann og feminin kvinne til maskulin kvinne, alt etter hvor my østrogen eller testosteron en person har.

 

Forøvrig, kan du fortelle meg at denne mannen ikke er syk?

 

Du lar deg altså ikke overbevise av vitenskap, hva er da poenget med å forsøke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...