Gå til innhold

Snart kan du endre juridisk alder

coffeee

Anbefalte innlegg

Siden tid og rom er sammenbundet, så må han kanskje også være villig til å endre på størrelse/massen sin :wee: som en følgekonsekvens. Må alltid ta ting helt bokstavelig..

Kjedelig å være på datingmarkedet som dverg eller som kjempe :dribble:

Med unntak av kjempen kan fiste seg med heeele dvergen da..

For å kunne endre på din alder i forhold til andres alder, så må du nok overgå lyshastigheten om du skal rekke det før du dør. Når du kommer nær lyshastigheten så økes som kjent massen.

Dette er faktisk en meget interessant sak, selv om mange bare blankt avviser dette som tull. Alle argumenter man bruker i argumentasjon for kjønnsskifte kan man også bruke her. Han føler seg som en 49-åring og har dokumentasjon på at kroppen hans tilsvarer en 45-årig kropp, så han har jo faktisk mer konkret dokumentasjon og grunnlag enn et kjønnsskifte. Ja, man har en konkret dato som vedkommende har blitt født på og man kan regne seg til hvor gammel han er, men på samme vis har man jo også et kjønnsorgan når man blir født som også kan verifiseres med en gentest.

Misforstå meg rett, jeg er på ingen måte transfobisk; all respekt til transer for å tørre å uttrykke seg selv. Jeg bare synes dette har gått alt for langt, og det er tydeligvis ingen som skiller mellom kjønn og kjønnsroller i dag, som i mine øyne er opphavet til hele denne problemstillingen. Det er også farlig at det skapes presedens i lovverket som tillater juridiske endringer av det som tidligere har vært ansett som fakta.

Nja, jeg syntes han ikke ser 45 år gammel ut. Mulig at han må påkoste seg ymse Cher-behandlinger først.

Emile-Ratelband-1042397.jpg?r=1541626882

Når 45-åringer kan se slik ut :wee: :

post-30484-0-89221100-1542096728_thumb.jpg

Cher:

314_v9_bc.jpg

Hun er 72 år nå (gadd ikke sjekke om dette bildet stammer i fra 2018. De fleste kjenner til de plastiske operasjonene hennes uansett).

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke sammenligne kjønn og alder. Kjønn er en glidende overgang, mens alder er tall.

Kjønn kan også baseres på tall. To baller og en stake på den ene side, to pupper og en plass til å plassere tidligere nevnte stake. ;)

Formålet er å skape avkom.

Alt annet er individuelle forskjeller basert på at vi ikke er laboratorieskapte kloner.

Lenke til kommentar

Jeg håper det blir mer vanlig å skifte kjønn for å komme inn på kjønnskvoter i utdannings- og arbeidslivet. Om ikke annet så kan det belyse hvor absurd det er med slik lovpålagt kjønnsdeskriminering.

Det har ikke noe å si hilket kjønn en person er. Da burde det heller ikke ha noe å si om det står "K" eller "M" i passet. Faktisk burde ikke passet ditt si noe om ditt kjønn overhodet.

Men i Norge er ikke kjønnene like for loven, så inntil videre må vi ha "K" eller M" i passet, så vi vet hvem som skal få særfordeler. (Vi burde ikke engang trenge pass, spør du meg, men det er en annen diskusjon.)

Nja, uten pass så hadde vi hatt oppblussing av radikale høyrevingede folk. Selvtekt og masse mord av folk som ikke passer inn i deres verdensideologi (noe ala Ku Klux Klan).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor trur du det?

Ser bare for meg at nordmenn ikke ville ha delt godene sine med fri flyt av folk inn i landet. Ikke noe mer eller mindre enn det. Tror at folk hadde våknet når det ble for ille, og da hadde nok "satan" kommet ut i folk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Alder er absolutt.

Det er arbitrær satt fra fødsel, men kan lett regnes fra unnfangelse eller omtrentlig unnfangelse, til den mer presise døden.

Kjønn er et konstruert begrep, som varierer fra art til art.

Alder er ikke absolutt. Om en person kjører i et romskip med fart 0.6c i 8 år, så vil han hevde at han er 8 år eldre. Men folk på jorden vil hevde at han er 10 år eldre. Hvem har rett?

Ja, vi kan ikke kjøre i 0.6c idag, men vi er helller ikke andre dyr. Vi er mennesker og for mennesker så er kjønn absolutt i over 99.9% av tilfellene.

Er man blant de 99.9% så er biologisk kjønn like absolutt som alder.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjønn er noe av det mest omdiskuterte man finner i dag, med enorme mengder forskning på biologiske og kulturelle forskjeller. Forskere som arbeider med tidens gang må måle med atomur for å se tvetydigheter, og disse har vært kjent og forstått siden Einstein skrev om dem for over hundre år siden. Med mindre denne karen har vært på romferd i nært lysets hastighet er det vanskelig å argumentere for at alderen hans er mer enn noen millisekunder feil.

Vel, vi har jo sett gjentatte ganger at realiteten, logikk og fakta ikke har noe som helst betydning. Det som betyr noe er at minoriter skal få det som de vil, selv om det er ødeleggende for samfunnet.

Idag har vi et samfunn hvor ikke engang kjønn er noe vi forholder oss faktabasert til. Men vi har skapt en alternativ fantasirealitet slik at en minoritet skal kunne spille ut sine vrangforestillinger, og vi endrer samfunnet slik at de kan gjøre dette. Blant annet deltar nå staten i løgnene om folks kjønn.

Det går ikke an å endre kjønn, det er helt klart. Å late som man er et annet kjønn, det går an, i altfra kostyme til plastisk operasjon og inntak av hormoner osv.

At vi skal endre samfunnet og skade dette for at noen minoriteter skal kunne spille ut sine vrangforestillinger og sinnsykdommer er uheldig. At man skal kunne "endre" alder, er bare en del av dette tullet. Det går faktisk an å si nei, det går faktisk an å ha et samfunn med visse grenser.

Lenke til kommentar

Er man blant de 99.9% så er biologisk kjønn like absolutt som alder.

Nei, 100% faktisk. Selv hermafroditter har et dominant biologisk kjønn. Selv ikke de er "tvekjønnet" eller "transkjønnet" <-- to fantasiord som er oppfunnet og ikke reflekterer realiteten.

Man får kalle de hva de er, transvestitter. Menn som later som de er kvinner, og kvinner som later som de er menn. At disse skal få lov å drive kjønnssvindel i samfunnet er kriminelt, at staten støtter slike løgner og slik svindel er overgrep mot resten av borgerne sine rettigheter.

Lenke til kommentar

At vi skal endre samfunnet og skade dette for at noen minoriteter skal kunne spille ut sine vrangforestillinger og sinnsykdommer er uheldig. At man skal kunne "endre" alder, er bare en del av dette tullet. Det går faktisk an å si nei, det går faktisk an å ha et samfunn med visse grenser.

Så lenge det ikke går over i en slags mobbing av annerledeshet, som gjør at disse ikke lengre kan ha et verdig liv.. Religion synes jeg ihvertfall ikke helt er løsningen på alle slike fasetter av livsituasjonen nå til dags.

At disse skal få lov å drive kjønnssvindel i samfunnet er kriminelt, at staten støtter slike løgner og slik svindel er overgrep mot resten av borgerne sine rettigheter.

Staten bør kun ha en oppgave oppi dette her og det er å sørge for at alle har det sånn noenlunde bra i samfunnet vårt. Så dersom det å tillate at hvem som helst omtrent kan gifte seg med hvem som helst, det må man nødvendigvis kunne tillate. Religion tilside takk!

Endret av G
Lenke til kommentar

Alder er absolutt.

Det er arbitrær satt fra fødsel, men kan lett regnes fra unnfangelse eller omtrentlig unnfangelse, til den mer presise døden.

Kjønn er et konstruert begrep, som varierer fra art til art.

Det er ikke kromosomene, da forskjellige arter har forskjellige kjønnskromosomer;

Fugler har ZZ for hankjønn, og ZW for hunkjønn.

Og andre arter er mer kompliserte.

Videre er seksualitet minst firedelt:

Kjønnsidentitet (Fysisk, hjernenestruktur)

Fysisk kjønn (Fysisk, genitalia)

Legning (Fysisk, hjernestruktur)

Genetisk kjønn (Fysisk, testikler eller eggstokker)

...

Ingen av dem er psykologiske;

Kjønnsidentitet er skapt av hjernens struktur.

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/05/22/transgender-brain-scans-promised-study-shows-structural-differences/

Legning er skapt av hjernens struktur.

Fysisk kjønn, genitalia, er skapt av kroppens tolkning av eget kjønn; basert på hormoner - ikke basert på genetisk kjønn.

Det er kun om man får testikler eller eggstokker som bestemmes absolutt av genetikk.

...

Og for å være 100% sikker på genetisk kjønn må man ta prøve.

Ikke alle med naturlig vagina, lys stemme, naturlig feminin personlighet, og tiltrekning til gutter er jenter.

Eden Atwood og Jamie Lee Curtis er genetiske menn.

...

Skal genetikk bestemme kjønn?

Genetikk pluss medfødt kjønnsorgan?

Hjernestrukturen?

...

Det finnes ikke noe svar alle kan være fornøyd med, og samfunnet er tjent med at mennesker får være kjønnet hjernen deres er strukturert som, om de ønsker det.

Ytre og indre kjønnsorganer be damned.

Jeg er ingen ekspert på dette men naturlig nysjerrig på temaet.

Så det du sier er at dette med oppfatning om egen kjønnsidentitet på ingen måte kan skapes av kjemiske forhold i kroppen og hjernen på samme måte som det kan påvirke annen adferd og oppfattelse?

Kjemisk ubalanse kan forårsakes av mange ting men det vil også forårsake endringer på ulike plan.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke går over i en slags mobbing av annerledeshet, som gjør at disse ikke lengre kan ha et verdig liv.. Religion synes jeg ihvertfall ikke helt er løsningen på alle slike fasetter av livsituasjonen nå til dags.

Staten bør kun ha en oppgave oppi dette her og det er å sørge for at alle har det sånn noenlunde bra i samfunnet vårt. Så dersom det å tillate at hvem som helst omtrent kan gifte seg med hvem som helst, det må man nødvendigvis kunne tillate. Religion tilside takk!

Hva har religion og liberale ekteskapslover med denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har religion og liberale ekteskapslover med denne tråden?

Det har å gjøre med at annerledes-folket skal bli sett, anerkjent å gjøre. Det bør være i tråd med det som er blitt diskutert til nå ihvertfall. Selv om det spesifikkt begynte med valg av alder.

Lenke til kommentar

Det har å gjøre med at annerledes-folket skal bli sett, anerkjent å gjøre. Det bør være i tråd med det som er blitt diskutert til nå ihvertfall. Selv om det spesifikkt begynte med valg av alder.

Jeg er definitivt en del av annerledesfolket, det er derfor jeg flyttet ut av Norge. Hvorfor vil du at folk som meg skal bli sett? Og hva betyr det egentlig i praksis?

Eller er jeg er feil type annerledes-menneske?

Lenke til kommentar

De fleste som "oppfattes av andre" som annerledes vil vel ikke nødvendigvis ønske å bli pekt ut og sett på som annerledes. De er bare seg selv og vil ha samme verdi og "equality of opertunity" som alle andre individer.

Det som er et større problem fra mitt ståsted er enkeltes behov for å putte folk i bokser og skuffer. Bokser og skuffer de ikke nødvendigvis hører hjemme i men blir således vurdert etter disse merkelappene.

"Herregud naboen er som ett narkorede, de har ikke klippet gresset på 3 uker"

Når sjekket du sist om naboen din kanskje sliter med noe og derav ikke malte huset eller klippet gresset på noen uker?

"han ser veldig mandig ut, han er nok en manne-mann"

Stereotyper vi litt?

"Han lukter rart, han er nok urenslig"

Kanskje han vasker seg oftere enn deg men sliter med helsemessige ting som gir en annen kroppslukt? Kanskje han ikke er klar over at han har en helsemessig utfordring som gir en annen kroppslukt.

Fremfor å snakke negativt om personen bak ryggen kan du ta med vedkommende inn på et stillerom i 5min.

"Hadde hun ikke råd til tannregulering?"

Kanskje personen hadde råd men var modig nok til å ikke la seg styre av gruppepresset om at alle bør ha en perfekt tannrad så lenge vi har normal hygiene?

"Du er ikke så dum som du ser ut"

"han er nok homofil så glatt som han er"

"Han er nok urenslig siden han har eksem/kviser/rødmet"

"Han er nok lat eller eier ikke viljestyrke og måtehold siden han er overvektig"

Hva om det finnes andre årsaker og at denne personen må jobbe 3 ganger så hardt for å oppnå samme resultat som andre?

"Hun er så mager at hun sikkert har anoreksi"

"Hun virkelig stor men hun er jo hvertfall pen da"

Hva vis hun ikke var like attraktiv/ansiktspen ville hun da fortjent å bli diskriminert eller behandlet dårligere?

"Herregud så overlegen og arrogant, hilser aldri ute"

Kanskje personen har synsutfordringer som gjør at de ikke gjenkjenner ansikter på avstand?

Alle disse rare tingene folk har for seg. Vi har ikke kommet langt som samfunn når vi fortsatt lar slike fordommer styre vurderingen av mennesker rundt oss. Spesielt når det også dikterer hvordan man oppfører seg mot de samme individene.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er definitivt en del av annerledesfolket, det er derfor jeg flyttet ut av Norge. Hvorfor vil du at folk som meg skal bli sett? Og hva betyr det egentlig i praksis?

Eller er jeg er feil type annerledes-menneske?

Det vet jeg lite om.

Men jeg forstår hvilken skam det kan være å føle seg annerledes. Egentlig så tror jeg de fleste forstår dette når de får høre litt om hvordan det har vært å vokse opp som annerledes. Så det å bli sett er jo for å kunne forberede samfunnet for at folk ikke skal bli helt utstøtte tapere. Alle må trø til litt for at andre mennesker skal ha det bra.

Men folk er veldig egosentriske også. Så det andre sliter med må de ofte bale på og slite med uten å ha noen støttende skulder.

Lenke til kommentar

De fleste som "oppfattes av andre" som annerledes vil vel ikke nødvendigvis ønske å bli pekt ut og sett på som annerledes. De er bare seg selv og vil ha samme verdi og "equality of opertunity" som alle andre individer.

Men det er en liten selvmotsigelse i de to setningene dine der. Ser du ikke det selv?

La oss ta gay-community'et da som eksempel. De er jo modige nok til å la seg bli sett, slik at de kan oppnå noe mer aksept og endring. De må jo kjempe for det. Nå er det jo ikke alle som er like komfortable med framtoningen fra community'et, men om de ikke ble litt mer sett (presset seg litt fram), så hadde de muligens også blitt oversett.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på dette men naturlig nysjerrig på temaet.

Så det du sier er at dette med oppfatning om egen kjønnsidentitet på ingen måte kan skapes av kjemiske forhold i kroppen og hjernen på samme måte som det kan påvirke annen adferd og oppfattelse?

Kjemisk ubalanse kan forårsakes av mange ting men det vil også forårsake endringer på ulike plan.

Han aner ikke hva han snakker om. Kjønn defineres av vår rolle i reproduksjonsystemet, og kun det.

Han er enten uærlig om at han ikke vet at sosialt kjønn og kjønn er hvit forskjellige ting, eller så vet han rett og slett ikke at "gender" på Engelsk, ikke er eller oversettes til kjønn på Norsk. Fordi det ikke er det samme. Det oversettes til sosial kjønn, et begrep som ikke brukes på Norsk, eller i majoritet av språk da det er en total meningsløs differensiering fra kjønn, selv om jeg vet hvorfor og hvordan begrepet ble oppfunnet og brukt for å forklare forskningen det underbygges av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg er enig i det. Alle har menneskrettigheter. Men, man trenger ikke å endre samfunnet for minoriteter for at de skal kunne leve et verdig liv, man trenger ikke å overdrive. Det er fullt mulig å la de leve verdige liv uten å endre samfunnet etter slik de ønsker at samfunnet skal være.

Nei. Det er forskjell på juridiske rettigheter og ekteskap. Ekteskap har ingenting med juridiske rettigheter å gjøre. De samme juridiske rettighetene kan man også oppnå uten ekteskap. F.eks kunne man det med partnerskapsloven vi hadde i Norge fra 1993.

Jeg er enig i at loven skal være lik for alle og at alle skal ha like rettigheter og forpliktelser i loven. Men ekteskap for alle er ingen nødvendighet for å oppnå dette. Jeg mener at det er i samfunnets interesse å fremme "normalfamilien". Hvis vi normaliserer unormale familiekonstellasjoner og til og med glorifiserer dette går det utvoer samfunnets familiepolitikk og fremming av normalfamilien generelt sett. Derfor er jeg uenig i at man bør kalle homofili eller slike ting normalt (ei heller enslige foreldre) eller polygami eller andre "avvik" fra "normalfamilien".

Så lenge samfunnet står bak normalfamilien og promoterer denne, så er jeg fornøyd. Idag er jeg misfornøyd med akkurat dette aspektet av samfunnet fordi vi undergraver normalfamilien og familiens rolle i et samfunn og likestiller f.eks enslige foreldre (i språket og filosofien), eller "normaliserer" homoseksualitet eller andre ikke-normale familieforhold.

Grunnen til at jeg er imot homofile er kanskje en litt annen enn den du antar. Jeg er imot homofile og alle disse gruppene fordi de er så aggressive og skal ha en så stor plass i samfunnet. De kjemper ikke for like rettigheter i loven, de kjemper for like følelser i hjertet til folk. Det har de ikke noe krav på. De forsøker å undergrave samfunnets normaler og da særs normalfamilien og gjøre "normalt" til noe som er relativt og ikke lenger universelt eller absolutt. Det er dette jeg er imot. At mediene og hollywood osv promoterer homofili og undergravelse av ikke bare kjønnsroller, men også kjønn generelt sett, anser jeg som meget farlig for samfunnet.

Lenke til kommentar

Det vet jeg lite om.

Men jeg forstår hvilken skam det kan være å føle seg annerledes. Egentlig så tror jeg de fleste forstår dette når de får høre litt om hvordan det har vært å vokse opp som annerledes. Så det å bli sett er jo for å kunne forberede samfunnet for at folk ikke skal bli helt utstøtte tapere. Alle må trø til litt for at andre mennesker skal ha det bra.

Men folk er veldig egosentriske også. Så det andre sliter med må de ofte bale på og slite med uten å ha noen støttende skulder.

Her er noen detaljer. Jeg er annerledes fra andre nordmenn politisk, verdimessig, interesser og valgene jeg har tatt.

Jeg er derfor en del av annerledesfolket. Du sa at folk som meg skal bli sett. Hva betyr det spesifikt, for folk som meg? Gi meg spesifike forslag, ikke diffuse ting som "forbedre samfunnet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...