Gå til innhold

LOTR:ROTK

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les boka heller, istedenfor å whine over noe som du ikke skjønnte i filmen

eeeehm, hva får det til å tror at jeg sutret over slutten? Stilte bare et helt enkelt spørsmål? Uansett, god jul :xmas:

Det jeg mente var, hvorfor vil du absolutt ha svar på noe som ikke fortelles i filmen? Da kan du like godt lese boka. var ikke ment som noen form for "kritikk" mot deg, men jeg blir så innmari oppgitt over folk som lurer på masse ting som ikke er med i filmene (forklart i filmene) og ikke gidder lese boka for å få background infoen om det

Lenke til kommentar
...sant nok. planen er å lese boka nå i ferien - gleder meg :)

Håper du har noe å glede deg til. 80% av guttene i klassen er såkalte "Ringenes Herre-fans", men bare én har lest boka, og det mange ganger. De fleste som har begynt, har sluttet. Det er en spesiell bok, men jeg håper du faller for den, i hvert fall. Lykke til. :)

Fin ting å bruke vinteren på, i hvert fall. Holder på med den for andre gang selv. På engelsk. Vet ikke om det er fordi det er andre gangen, eller om det faktisk er fordi jeg leser den på originalspråket, men jeg liker den i hvert fall mye bedre nå. Den er også fylt med ganske mange dikt og sanger, noe som utrolig nok også er oversatt. Synes du skal lese den på engelsk om du orker.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

....har lest første boka på engelsk. Etter det så har det bare ikke blitt tid til å lese de andre + jeg syns det var veldig tungt å lese og få med seg alt :( . Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sånn triologibok (alle 3 i et) på norsk.

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
Synes du skal lese den på engelsk om du orker.

Vel dette blir vel smak og behag alt etter hva man liker.

Var en som satt å whina til meg en gang over at jeg satt å leste den norske versjonen og han skjønnte ikke hvorfor jeg gjorde det når jeg var en så stor fan av Tolkien som jeg påstod jeg var, så spurte jeg han om hvorfor det var så ille å lese den norske versjonen...

"Døh, det er jo tross alt oversatt da, til og med egen-navnene er jo det..."

"So? Fordi om DU ikke liker det så finnes det kanskje de som faktisk gjør det!"

Hørte ikke noe mere ifra han men jeg har merket meg at det er mange som sier at man MÅ lese den på engelsk, men dette er bare tull da man kan faktisk lese begge versjoner. Selv hadde jeg størst glede av å lese den på norsk (dog etter at jeg hadde lest den på engelsk) da dette faktisk er mitt morsmål.

Men men, smak og behag baby...

Ellers så er det som du sier ja, veldig morro med disse "fansene" som har dukket opp etter filmene og som tror de kan "alt" om Ringenes Herre fordi de har lest "litt" ekstra på nettet enn det som er med i filmene! Like morro hver gang når man får satt de opp i et hjørne.

Forøvrig, for de som er opptatt av Tolkien sin verden (middle earth og undying lands m.m) og da spesielt planter, dyr, raser, personer og alt det som er ekstra småting man kan lese om så anbefales en bok som heter "A Tolkien Bestiary"... Har den selv og gud bedre hvor mye interessant som faktisk står i den boka om alle raser og dyr og planter der inne :thumbup:

Lenke til kommentar
Så ROTK for andre gang i går og en ting som irriterer meg er at gollum og gimli blir oppfattet som "morroklumper" og at man skal flire av alt de gjør.

Når gollum sitter å prater med sin schizofren-scenene sine, så sitter samtlige i salen og ler. Er greit nokk, jeg trakk på smilebåndet jeg også, men jeg blir så irritert på at gollum blir frammstilt som en morroklump og det han gjør blir sett på som komisk og ikke tragisk og dypt alvorlig.

Synd at PJ ikke har klart å få fram det alvoret som ligger bak gollum.

Er kanskje en av de eneste svakhetne ei filmen som jeg kan se og at det seff mangler MYE soff som er i boka, men jaja ;)

Kommer nokk ikke til å bli fornøyd på det området uansett.

Åhhh.. Jeg er SÅ enig i det der... Generelt i filmen også, på de litt komiske scenene også, at folk skal sitte å le nesten hele tiden... Det går ann å trekke litt på smilebånda og le litt inni seg, man trenger ikke å brøle ut i latter og grine, samtidig som man spiser 1000 ting på en gang og drikker 100 flasker brus og raper og+++ HATER det, at folk ikke kan oppføre seg... Det er den største nedturen med kino besøk generelt.

Og dette er jo enda en skikkelig god grunn til å ordne seg skikkelig hjemmekino anlegg osv.. Det skal jeg få ordnet snart i livet mitt...

Lenke til kommentar
greit nok på slutten, når rulleteksten kommer, men ikke før!

Jeg snakker hver gang gammlingen vifter staven jeg...

Skjer dette når jeg skal se filmen på søndag så blir det utkastelse av visse folk ifra salen. Dette hører ikke hjemme uansett hvilken film det er, det er nok av bråk i form av ustyrlige fjortisser og poseknitring.

Husker den gangen det var en mobil som ringte og eieren presterte å svare og begynte å snakke. 3 sekunder senere måtte han forlate salen med blodig nase og lepper etter at mannen foran han hadde slått til han et par ganger, noe jeg faktisk syntes var riktig. Selv så finner jeg gjerne noe slimete å kaste på folk som ikke klarer å oppføre seg (slå av mobil, snakke osv)

Slikt skal foregå hjemme! Dermed basta.

Lenke til kommentar
helt forbanna enig, selv om jeg personlig aldri hadde gått så langt som å slå til en kis...vel, kanskje på LoTR filmene :)

Hva er det med folk for tiden og "jo, siden det er LOTR så..."

Så viss det hadde vært en helt annen film så ville du ikke brydd deg? Går jeg på kino, så gjør jeg det for å se en god film, få en hyggelig opplevelse, jeg betaler da ****** ikke for å høre sidenmannens fyllehistorier eller hva han snakker om i mobilen sin, men for å se filmen i fred og ro (forøvrig, jeg ville nok ha brukt makt og kastet enkelte personer ut hadde de bare sittet ved siden av meg enkelte ganger)

Lenke til kommentar

Forskjellen for meg er at jeg foretrekker å ikke bli forstyrret av en mobiltelefon under en film jeg har sovet ute for å få billetter til, en film jeg har ventet i flere år. Jeg hadde nok fått personen til å stoppe med mildere virkemidler under en Siste Dag-forestilling av Kalenderpikene.

Jeg slår ikke til noen, men å snakke i mobiltelefon under en kinoforestilling burde vært straffbart. :)

Lenke til kommentar

likte denne filmen jeg, enig i det mye av dere sier.

at man må kutte vekk ting når man filmatiserer noe så stort som dette skjønner jeg, det jeg ikke skjønner er hvorfor han endrer ting som han gjør.

At aragorn får sverdet i denne filmen, hvordan det store slaget endte osv, sånne irriterende ting hvis man har lest boka.

Likte denne derimot mye bedre enn den forrige, følte at denne fikk frem stemningen fra boka mye bedre enn TT gjorde.

btw, klappe på film, passer seg i noen situasjoner, men ikke alle. Å snakke i mobil burde være forbudt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...