Gå til innhold

LOTR:ROTK


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så filmen igjen i dag og må bare si hvor enormt imponert jeg er over Minas Tirith! Den byen er bare sinnsykt mye mer imponerende på filmen enn i boka.. Kan ikke si det samme om Minas Morgul, den var litt "skuffende", men-men..

 

En annen ting er at jeg synes slutten er litt "dum". Det blir liksom litt teit når hele Sauron's hær bare blir "borte". Synes det burde vært litt slakting sånn som i boka. Så er hæren til Captains Of The West overdrevent liten. I boka var det 6000 mann som befestet to åser, jeg synes det burde vært noe større hær her...

Men slutten ble allikvel litt langdradd, selv om den var kortet ned noe helt ekstremt.

 

Slagscenene er også mye villere på filmen. De gir et helt ekstremt stort inntrykk..

 

Go PJ!

Lenke til kommentar
Likte ROTK. Men er det noen som veit/tror når det kommer samlet versjon av alle tre filmene i en eske?

Det kommer sikkert en pakke 12 disker en gang. Men tipper de har rukket å planlegge mye. Det blir vel først vanlig RotK-lansering i mai en gang, før så en Extended Edition-lansering i november. Tipper vi får se en pakke med alle sammen, eller?

Lenke til kommentar
Så er hæren til Captains Of The West overdrevent liten. I boka var det 6000 mann som befestet to åser, jeg synes det burde vært noe større hær her...

eh.. De sa vel i filmen at det var ca. 6000 mann? Hvis du mener at den burde sett større ut, må meg si meg uenig i det. Da måtte jo alt forstørres opp.

Lenke til kommentar

Bump2k jaja :p

 

Så RotK igår, konge-film men noe irriterte meg litt.

Spøkelsene, litt rart det at de plutselig bare kom og -----> wips var alle orkene døde.

Håper de fikser på dette i extended.

Litt gøy med litt ekstra humor i RotK da, mange som lo i kinoen.

Gleder meg til extended, skal se alle filmene når de kommer i extended. :D

Lenke til kommentar

dem snakker om at vanlige dvden og extended skal bli fremskyvi. Er ikke noe vits i å utsette nå, venter ikke på en fjerde film vettu. Er på grunn av salget det, skal holde trøkket oppe.

 

Så det jeg har hørt er vanlig kino versjon dvd i mai, og extended i august..

 

Men ang fremstillinga av gollum som folk synes er litt teit. Er i grunn enig, men er også enig. Selv om han har en tragisk bakgrunn, noe han har. Så kan det bli morsomt for det. Jeg personlig synes det ER morsomt og se en person snakke med seg selv på den måten. Hadde det vært en seriøs dokumentar fra et mental sykehus med noen schizoer som satt og snakka med seg selv, så ville JEG også synes det var litt morsomt. Så det er jo en smaksak, hva vi synes er morsomt. Men selfølgelig jeg skjønner hva folk mener, med at det er litt for "happy" fremsatt. Men det funker for meg ;D

 

Men btw, er det kommet ut noen "moviemistakes" på rotk. Sånne skikkelige god saker? Lignende bilen i FOTR.

Lenke til kommentar
...har ikke lest bøkene ennå...

 

hvorfor måtte Frodo dra på slutten av filmen? Hvor skulle "alle" hen?

Vel siden PJ absolutt skal ha med så mye annet dritt i filmene istedenfor å kunne lage en skikkelig slutt (en elendig en med tanke på at den faktisk skal runde av tre - 3 - hele filmer på over/rundt 3 timer hver)

 

Les boka heller, istedenfor å whine over noe som du ikke skjønnte i filmen (ikke at jeg skjønnte hvorfor han gadd ta det med engang når det er så mye annet som er borte bl.a. det at Ewoyn faller for Faramir er jo borte og dette ble for dumt med tanke på fokusen av Eowyns beundring for Aragorn i TTT)

 

Men men PJ har nå engang laget 3 middels filmer etter min mening (jada, vissuellt og lydmessig sett er de flotte å se på, ikke minst slagene men når det kommer til å fremstille karakterer og de andre bakenliggnede årsakene til at ting er som de er så feiler han maksimalt (Gollum anyone?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...